maistas sportui

Maistas sportui: svarbu ne tik judėti, bet ir galvoti, ką dedi į burną

maistas sportuiSveikas gyvenimo būdas susideda iš keleto tarpusavyje susijusių elementų – žalingų įpročių atsisakymo, aktyvios fizinės veiklos propagavimo bei subalansuotos mitybos. Tas pats galioja svajojantiems apie tobulai atrodantį kūną: sportas be tinkamo maisto (ir atvirkščiai) žada gerokai kuklesnius ir lėčiau įvykstančius pokyčius. Maistas sportui yra reikalingas fizinio krūvio teikiamiems rezultatams „išgryninti“ ir bendram organizmo energingumui ir ištvermingumui palaikyti.

Maistas sportui gali būti suprantamas tiek kaip įprastiniai patiekalai, tiek ir kaip maisto papildai, vartojami prieš ar po treniruočių. Klaidinga nuomonė, jog pastarieji yra skirti tik profesionaliems sportininkams, dalyvuojantiems varžybose: eilinis vaikinas ar mergina gali juos vartoti, aišku, prieš tai atsižvelgus į konkretaus produkto tinkamumą individualiu atveju. Vieni sportuoja turėdami tikslą numesti svorio ir sulieknėti, kiti svajoja apie raumeningą kūną, o gal tiesiog jaučia, jog treniruotės metu jaučia energijos stygių – būtent šiems ir panašiems poreikiams patenkinti yra siūlomi maisto papildai sportuojantiems. Ką rinktis ir kaip vartoti konkretų papildą, jums gali patarti treneris ar specializuotų parduotuvių konsultantai.

Kaip tikriausiai ne kartą girdėjote, maisto papildai negali atstoti maisto produktų, jie tik papildo mūsų organizmą reikiamomis medžiagomis. Maistas sportui, priklausomai nuo to, ar jūs esate eilinis sportuojantis žmogus, ar profesionaliu sportu užsiimantis, yra skirtingas: profesionalai laikosi griežtų dietų, tuo tarpu kitiems iš raciono užtenka išbraukti nesveiką maistą, valgyti įvairius produktus bei atsižvelgti į suvartojamas porcijas. Visgi yra keletas esminių taisyklių, universalių visiems. Sportas pilnu skrandžiu – blogas sprendimas, galintis sukelti nemalonių sveikatos sutrikimų (sunkumas skrandyje, pykinimas ir panašiai), dėl kurių treniruotę teks nutraukti anksčiau laiko. Visgi, ilgai badavus, gali pritrukti jėgų – tad tinkamas maistas sportui, kuris yra gausus angliavandenių, turėtų būti vartojamas likus maždaug dviem ar trims valandoms iki užsiėmimo. Priklausomai nuo to, ar sportuojantysis stengiasi sulieknėti, ar, priešingai, augina kūno bei raumenų masę, skiriasi jo maitinimasis po teniruotės. Pirmuoju atveju rekomenduojama nevalgyti maždaug tris valandas, joms praėjus, alkis malšinamas daug angliavandenių turinčiais produktais. Raumenys augs kaip „ant mielių“, jei maždaug per 20 minučių po teniruotės valgysite baltymų gausų maistą: tai gali būti vištienos krūtinės, specialūs baltymų kokteiliai ar batonėliai.

Panašūs straipsniai:
 
SALE OUT. LG K10 (2017) M250N (Black) Single SIM 5.3“ IPS LCD 720×1280/1.5GHz/16GB/2GB RAM/Android 7.0/microSD/microUSB,WiFi,4G,BT LG K10 (2017) M250N Black, 5.3 “, IPS LCD, 720 x 1280 pixels, Mediatek, MT6750, Internal RAM 2 GB, 16 GB, microSD, Single SI
 
Išorinis diskas Seagate Backup Plus, 2.5“, 2TB, USB 3.0, Mėlynas
 
Lenovo ThinkPad X270 i5-7200U/8GB/512GB SSD/Intel HD Win10Pro Black Nešiojamas kompiuteris
 
Išorinis diskas LaCie Porsche P’9233 3.5“ 8TB USB3, Dizainas skirtas Apple Mac
Facebook Twitter

About rasytojas