Sportas

Ar maisto papildai tinkami sveikatai?

Norėdami išvengti ligų ir negalavimų, per dieną turėtume gauti tam tikrą maisto medžiagų kiekį iš įvairių produktų grupių: grūdinių, daržovių ir kt. Vitaminai ir mineralai būtini geram organizmo funkcionavimui. Pakankamą šių svarbių elementų kiekį žmogus gauna vartodamas visavertį, sveiką maistą, todėl papildomi jų šaltiniai nebūtini. Tačiau kartais, ypač žiemą ir ankstyvą pavasarį, kai sunku rasti šviežių daržovių ar vaisių, dėl netinkamos mitybos ar kitų priežasčių, šių medžiagų organizmui gali trūkti. 

Kaip išsirinkti tinkamus maisto papildus?

Tikriausiai dažnam vaistinėje nuo dėžučių ir pavadinimų raibsta akyse, o išsirinkti nebrangų, efektyvų ir naudingą produktą ne taip ir paprasta. Kaip ir kiekvieną, tiesiogiai organizmui įtaką darantį produktą, maisto papildai sportui bei vitaminus pirkti ir vartoti reikia atsargiai, atsižvelgiant į daugelį veiksnių ir ypatybių.

Ko trūksta ir kaip veikia?

Pradedant vartoti maisto papildus, būtina išsiaiškinti kokių elementų ar vitaminų konkrečiam organizmui labiausiai trūksta, t.y. įvertinti individualias organizmo ypatybes, lytį, amžių, mitybos įpročius, fizinį bei psichinį aktyvumą ir finansines galimybes. Pats žmogus retai geba objektyviai save vertinti, be to retas žinome, kaip viena ar kita medžiaga veikia mūsų organizmą. Todėl, nors maisto papildai ir parduodami be recepto, vis tiek prieš jų vartojimą reikėtų pasikonsultuoti su gydytoju ar vaistininku. Išklausęs konkrečius pageidavimus, jis ne tik pasiūlys geriausią iš galimų variantų, bet ir patars, kaip suderinti maisto produktų, papildų ir vaistų vartojimą, kaip sureguliuoti mitybos, fizinio aktyvumo ritmus.

Papildai prieš treniruotę – naudinga?

Papildai prieš treniruotę – tai daugelio ingredientų sudedamosios mitybos formulės, skirtos padidinti energiją ir sportinę veiklą. Paprastai tai yra miltelių pavidalo medžiaga, kurią sumaišote vandenyje ir geriate prieš mankštą. Dažniausiai papildų sudedamosios dalys yra aminorūgštys, B grupės vitaminai, kofeinas, kreatinas ir dirbtiniai saldikliai, tačiau kiekis gali labai skirtis priklausomai nuo prekės ženklo. Maisto papildas – tai tarpinis produktas tarp maisto ir vaisto, kuris gali būti vartojamas tiek profilaktikos, tiek gydymo tikslais. Tačiau nereikėtų piktnaudžiauti įvairiais papildais. Ant kiekvienos vitaminų ir papildų pakuotės nurodoma rekomenduojama paros norma – jos viršyti nėra jokios prasmės

Dėmesio alergiškiems

Alergiškiems žmonėms reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kokios pagalbinės medžiagos vartojamos vitaminų ir papildų gamybai. Pavyzdžiui, papildų kapsulėms gaminti dažnai naudojami kviečiai, gliutenas, mielės, soja. Krakmolas vartojamas kaip rišamoji medžiaga, laktozė – kaip stabilizatorius, cukrus ar maistiniai dažai dedami į apvalkalą. Dažniausiai alerginė reakcija pasireiškia būtent šioms pagalbinėms medžiagoms, o ne patiems vitaminams. Tačiau alerginę reakciją gali sukelti ir patys sintetiniai, ypač B grupės, vitaminai.

Nepersistenkite

Prieš treniruotę naudojami papildai pirmiausia naudojami fiziniam darbingumui ir energijai gerinti, tačiau tyrimai nepatvirtina daugelio jų tariamų privalumų. Nors tam tikri ingredientai gali pagerinti jūsų rezultatus, nėra standartizuotos formulės ir keletas galimų trūkumų. Norėdami paskatinti treniruotę, vietoj to rinkitės maistingus, energiją didinančius maisto produktus, tokius kaip bananai ir kava. Tačiau jei norite vartoti papildus prieš treniruotę, geriausia patikrinti jos ingredientus ir rinktis trečiosios šalies patvirtintus papildus. Visų pirma įsitikinkite, kad maitinatės subalansuotai, gausiai vandens ir pakankamai miegate.

Pabaigai: Taigi vitaminus, mikroelementus ir papildus rekomenduojama rinktis pagal savo organizmo poreikius, vartoti saikingai ir tik jei yra būtinybė. Sportas, sveika gyvensena, žalingų įpročių atsisakymas – geriausias vaistas jūsų kūnui!