Įvairūs

Karantino įtaka: du trečdaliai apklaustųjų maistą namuose ruošia kasdien

Didžioji dalis lietuvių maistą gaminasi namuose, o po karantino virtuvėje sukasi dar dažniau nei prieš jį. Tai atskleidžia lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ atlikta pirkėjų apklausa.

„Maximos“ apklausos rezultatai rodo, kad maistą namuose patys gamina 9 iš 10 apklaustųjų. Kiekvieną dieną namuose ruošia 64 proc. respondentų (pernai tai buvo nurodę 59 proc. apklaustųjų), kelis kartus per savaitę – trečdalis respondentų. Vos 3 proc. apklaustųjų nurodo, kad tik savaitgaliais šeimininkauja virtuvėje ir gaminasi maistą. 

„Be abejo, tokiems lietuvių gaminimo įpročiams įtakos turėjo ir karantinas. Dalis žmonių įprato gaminti patys ir iki šiol didžioji dalis jų tai daro kasdien. Išmokusios namuose derinti darbus, mokslus bei įvairiausias atsakomybes, šeimos rasdavo laiko maisto ruošai, o toks gyvenimo ritmas daugeliui tapo įprastu“, – sako prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

Dažniausiai – beveik 8 iš 10 apklaustųjų – namuose gamina vakarienę, 72 proc. – pietus ir daugiau nei pusė – 54 proc. – pusryčius.

„Šįmet didesnė dalis apklaustųjų nurodė, kad namuose dažniau gamina ir valgo pietus. Tikėtina, kad tai susiję su žmonėmis, kurie šiuo metu turi galimybę dirbti nuotoliniu būdu iš namų. Vis dėlto dauguma šeimų maistą gamina vakare. Vakarienės laikas yra pats patogiausias visiems susėsti prie stalo ir pabūti drauge po dienos darbų. Tai yra savotiškas ritualas, kuris dėl koronaviruso pandemijos tik sustiprėjo“, – pastebi E. Dapkienė.

Net 7 iš 10 apklaustų lojalių „Maximos“ klientų nurodo, jog jiems yra svarbi sveika mityba. Pastaruoju metu apie pradėtą sveikesnį maitinimąsi nurodo 38 proc. apklaustųjų, o daugiau nei pusė – 52 proc. – respondentų, akcentuoja, kad dažniau skaito etiketes ir domisi produktų maistingumu.

„Sveika mityba tampa vis aktualesnė. Žmonės ima kreipti daugiau dėmesio į savo sveikatą, suprasdami, jog vienas pagrindinių mūsų geros savijautos šaltinių yra valgomas maistas. Asortimentui skiriame didelį dėmesį bei pirkėjams siūlome plačią gamą sveikų produktų, kurie patenkins net ir išrankiausiųjų poreikius“, – pabrėžia E. Dapkienė.

Rugpjūčio 10-25 dienomis vykdyta internetinė apklausa apie lojalių „Maximos“ klientų įpročius. Joje dalyvavo 4052 atsitiktinai atrinkti lojalūs „Maximos“ klientai visoje Lietuvoje.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”
Karantino įtaka: du trečdaliai apklaustųjų maistą namuose ruošia kasdien