Ar išpardavimas yra tai, ko mes trokštame…
Ar tai tiesiog optinė pardavėjų iliuzija.
Jeigu keliaujate kokiame nors prekybos centre, ar tai kažkuriame iš „akropolių“, Jūs garantuotai prieš savo akis išvysite raudoną, ar margą užrašą išpardavimas. Tai paprastas žodis, savyje slepiantis ir talpinantis šitiek daug lūkesčių ir informacijos.
Informacijos, nes mus informuoja, kad parduotuvėje yra parduodamos prekės su nuolaida, ir galime įsigyti prekes už mažesnę kainą.
Lūkesčiai, nes galime leisti sau įsigyti tai, ko anksčiau negalėjome leisti įsigyti, dėl finansinių ribotų galimybių.
Visa tai tiesa, jei nebūtų melas. Kaip ir iliuzionistas, taip ir prekybininkas pasitelkia psichologiją, ir apgaulė meną, kad mus, pirkėjus, prisiviliotų į savo parduotuvę, ir pasiūlytų įsigyti mums patinkančią prekę. Viskas, pradedant nuo parduotuvės išvaizdos iki kvapų esančių parduotuvėje, yra padaryta ir paruošta tam, kad pirkėjas jaustųsi maloniai ir patogiai parduotuvėje, kad atsipalaiduotų ir nebesvarstytų apie finansinę prekių išraišką, o susikoncentruotų, į savo lūkesčių išsipildymą, ir pagaliau įsigytų jam patinkančia prekę.
Patyrę pardavėjai metų metus mokinasi psichologinių bendravimo subtilybių, pardavimo meno. Yra specialios mokyklos ir įvairiausių kursų, kaip lengviau ir greičiau paruošti pardavėją, kad šis mokėtų tinkamai bendrauti su klientais, ir mokėtų klientams „išstumti“ tai, ko parduotuvei reikia, o ne ko pirkėjas atėjo.
Būtent, Jūs labai teisingai supratote, išpardavimo magija šioje vietoje ir baigiasi. Išpardavimas vyksta pilnu pajėgumu, klientai šluote šluoja lentynas, bet tas šlavimas yra kontroliuojamas ir nukreipiamas parduotuvės personalo. Visa ta išpardavimo euforija yra sufalsifikuota ir iš anksto apgalvota, klientams siūlomos prekės yra būtent tos, kurias reikia šalinti iš sandėlio, kurios sensta akyse, ir kurių normalus klientas, tai yra, atėjęs ne per išpardavimą, tiesiog nepirks.
Dėl finansinių nepriteklių, mes ieškome išpardavime tai, ko paprastą dieną sau neleistume įsigyti, ir patys save apgaudinėjame, kad esant išpardavimui, prekė yra nebrangi, ir mes galime leisti ją sau įsigyti, o vadinasi, mes tiesiog patikime ta sukurta pardavėjų iliuzija, ir su pasimėgavimu realizuojame savo neįgyvendintus lūkesčius.