Kas gi tai?
Kiekvienam interneto tinklapiui ar blogui lankytojai reikalingi kaip oras bet kokiam gyvam organizmui. O padėti pritraukti kuo daugiau lankytojų padeda tiesiog puslapio „įsukimas“ paieškos sistemose. Bet apie ką čia aš? Ką gi, apie viską nuo pradžių.
Kas ta seo optimizacija?
Web-meistrai ir asai, kalbėdami apie puslapio įsukimą, žinoma, turi omenyje to puslapio seo optimizaciją. Pirmiausia, puslapio SEO optimizavimas prasideda nuo raktinių žodžių išskyrimo, kurie iš paieškų sistemų ir atveda daugiausiai lankytojų. Taigi seo optimizacijos tikslas – užimti kuo aukštesnę poziciją paieškų sistemose, o šio tikslo rezultatas – gausi lankytojų minia.
Norint iškilti seo optimizacija tiesiog būtina
Tai tiesiog natūralu. Jei internetinio verslo kūrimo ar blogo rašymo pradžioje lankytojų srautas bus nedidelis ir su laiku vis mažės, bet koks panašus projektas bus pasmerktas žlugti.
Tad ir projekto pradžioje, ir jau jam veikiant ilgą laiką negalima pamiršti apie projekto pozicijas paieškų sistemose. Ir čia vėl gi kyla klausimas, kas ir kaip užsiima puslapio indeksavimu? Žinoma, tai paieškos robotų darbas. Tačiau jiems reikia šiek tiek padėti suprasti, kurie puslapio raktiniai žodžiai yra esminiai. O čia vairą jau perima seo optimizacija.
Paprastas pavyzdys
Kad būtų suprantamiau, panagrinėkime nesudėtingą pavyzdį. Tarkime, rašai blogą apie žvejybą. Pradėjai rašyti straipsnį tema „Kaip pagauti karpį?“, bet nekreipi dėmesio į straipsnio optimizavimą. Ir kaip manai, ar šis tavo rašinėlis pateks į TOP dešimtuką? Deja, turiu nuvilti, nes tavo įrašo veikiausiai nebus netgi TOP šimtuke.
Paklausi – ką gi reikia daryti? Labai paprasta – teisingai ir kokybiškai optimizuok puslapį su šiuo įrašu pagal atitinkamus raktinius žodžius. Tuomet galėsi tikėtis pakankamai aukštos paieškos pozicijos. Žinoma, į TOP dešimtuką straipsnis vargu ar pateks, bet su tokiomis nedidelėmis pastangomis dvidešimtos-trisdešimtos vietos tikrai galėsi tikėtis.
Vėliau tau bus žymiai lengviau „įsukti“ savo blogą TOP dešimtuke kitais metodais. Nors pasitaiko atvejų, kai seo optimizacijos pilnai pakanka tam, kad patektum į top‘ą. Būtent todėl nevertėtų seo optimizacijos ignoruoti, o priešingai – reikėtų jai skirti pakankamai dėmesio.
Seo optimizacijos rūšys
Išsiaiškinus, kas gi yra seo optimizacija ir kodėl gi ji yra svarbi, derėtų šiek tiek plačiau ją aptarti. Taigi seo optimizacija būna:
- Balta;
- Juoda;
- Pilka.
Atliekant baltąją seo optimizaciją naudojami tie metodai, kuriuos rekomenduoja paieškų sistemos. Arba, kitaip tariant, tai tiesiog puslapio „įsukimas“ įprastais metodais nesistengiant pagerinti pozicijos paieškų sistemose. O poziciją jau įtakoja nuorodos. Būtent todėl paieškų sistemos kovoja su perkamomis nuorodomis, o veb-asai stengiasi paslėpti perkamas nuorodas po įprastomis. Beje, perkamos nuorodos tai jau pilkosios seo optimizacijos dalis, nes nuorodų kiekis įtakoja poziciją paieškų rezultatuose.
Savaime suprantama, kad „atvesti“ puslapį į pirmąjį Top dešimt įprastais metodais yra labai sudėtinga. Todėl dažnas veb-asas, optimizuodamas puslapį naudoja ir baltosios, ir pilkosios seo optimizacijos metodus.
O kas gi slepiasi po juodąja optimizacija? Labai paprasta – tai, kas juoda, yra draudžiama, t.y. paieškos sistemų draudžiami metodai. Juodosios seo optimizacijos pavyzdys – tai „doorway“ puslapiai. Tokie puslapiai yra perkrauti perteklinėmis nuorodomis ir daugybe raktinių žodžių. Tokie puslapiai ilgai negyvuoja, bet išnykus vienam, atsiranda keletas panašių pasekėjų.
Pagal technologiją seo optimizacija skirstoma į:
- Vidinę;
- Išorinę.
Vidinei seo optimizacijai paprastai priskiriami darbai, kurie atliekami puslapio viduje. Straipsnio, apie kurį kalbėjau aukščiau, optimizavimas ir yra vidinė optimizacija. Tačiau tai ne vien tik kontento optimizavimas su raktiniais žodžiais.
Unikalūs ir optimizuoti straipsniai, nuorodų peradresavimas, puslapio žemėlapis, failas robots.txt, puslapio kodo optimizavimas ir netgi puslapio dizainas – visa tai vidinės seo optimizacijos darbas. O teisingai atlikus vidinę seo optimizaciją, puslapio lankomumas netrukus ims didėti. Nuorodų skaičiaus didinimas – tai jau išorinė seo optimizacija.
Žinoma, svarbiausias puslapio „įsukimo“ vaidmuo tenka vidinei optimizacijai. Tačiau siekiant būti tope, vien to nepakanka. Todėl didelis dėmesys turėtų būti skiriamas ir išorinei optimizacijai, kuri padeda sutvarkyti puslapio reitingus paieškų sistemose. Tik čia vertėtų įsidėmėti štai ką: niekada nesiimk išorinės puslapio optimizacijos, neatlikęs vidinės, nes paieškos robotai sunkiai galės suprasti, koks čia puslapis ir ko jis siekia. Kartais gali visai nereikėti išorinės optimizacijos, tačiau vidinė visada yra būtina.
Taigi kas yra svarbiausia?
Prieš pradėdamas kurti puslapį ar rašyti blogą, tiesiog daryk jį įdomų žmonėms. Padaryti lankomą galima kiekvieną puslapį, bet kokia iš jo bus nauda, jei jis bus „įsuktas“, bet visai neįdomus lankytojams? Čia jau kiekvienam aišku, kad toks puslapis neduos jokios naudos nei lankytojams, nei savininkui.
O tam, kad puslapis būtų įdomus, pirmiausia, kaip sakoma, reikia į jį įdėti visą savo sielą ir širdį. Jei į kuriamą puslapį žiūrėsi kaip į smagų užsiėmimą, o apie atsipirkimą galvosi mažiausiai, bus tikrai naudingiau. Į puslapį dėk tik įdomią medžiagą, o geriausia – paties sukurtą. Nebūtina kurti puslapio apie tai, apie ką visai nenutuoki ir ko nemėgsti. Toks puslapis vargu ar būtų kam nors įdomus.
Netgi paieškų sistemos „sako“, kad geriausias puslapis – tai puslapis žmonėms. Todėl jei pasinaudosi rekomendacijomis, tavo puslapis taps jaukiu interneto kampeliu, kurį lankyti bus labai malonu.