Įvairūs

„Maxima“ išplatino 2019 m. socialinės atsakomybės ataskaitą

Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ išplatino kasmetinę socialinės atsakomybės ataskaitą. Prekybos tinklo prioritetinėmis socialinės atsakomybės kryptimis ir toliau išlieka aplinka, jaunimas ir bendruomenės. O įvairioms paramos organizacijoms bei bendruomenėms  per metus skirta 770 tūkst. eurų.

Parduotuvių tinklą 2019 m. pabaigoje sudarė 247 parduotuvės. Pernai iš viso buvo atidarytos septynios naujos bei atnaujintos devynios parduotu­vės. Į šią plėtrą investuota 23 mln. eurų. „Maximos“ rinkos dalis sudaro 33,3 proc. O parduotuvėse kasdien apsilanko daugiau nei 500 tūkst. pirkėjų. Darbuotojų premijoms „Maxima“ pernai skyrė 10,4 mln. eurų.

2019 m. „Maxima“ 770 tūkst. eurų skyrė įvairioms paramos organizacijoms bei bendruomenėms. 96 gabūs moksleiviai pasidalino 70 tūkst. eurų fondu programos „Lietuvos Maximalistai“ metu. 80 tūkst. eurų buvo skirta bendruomenių idėjų ir projektų įgyvendinimui iniciatyvos „Mes – bendruomenė“ metu.

6500 moksleivių gavo nemokamas plaukimo pamokas, 15-ai šeimų, auginančių vai­kus su specialiaisiais poreikiais, buvo padovanota delfinų terapija. Su „Mamų unijos“ paramos fondu, padedančiu onkologi­nėmis ligomis sergantiems vaikams, bendradarbiaujama jau dešimtmetį ir pernai taip pat buvo vykdyti įvairūs projektai, renginiai, atidaryta nuotraukų paroda.

Su „Maisto banku“ bendradarbiaujama jau virš 15 metų. 24 Lietuvos miestuose „Maisto banko“ atstovams paskirs­tomi maisto produktai, kurie perduodami tiems, kam jų labiausiai reikia. Taip skurdžiau gyvenančius žmones kelis kartus per savaitę pasiekia daržovės, vaisiai, duonos gaminiai ir ilgo galiojimo maisto produktai. Pernai skurstantiems šalies gyventojams suteikta maisto produktų ir paramos beveik už 600 tūkst. eurų.

Jau ne pirmus metus „Maxi­mos“ pirkėjai tris metų mėnesius gali padėti „SOS vaikų kaimo“ vaikams aukodami į aukų dėžutes, įrengtas parduotuvėse. Iš viso šiai organizacijai pernai padėta surinkti 40 tūkst. eurų. „Maltos ordino pagalbos tarnybai“ 2019 m. pinigais ar daiktais buvo paaukota beveik 30 tūkst. eurų.

Septintus metus bendradarbiaujama su „Ankstukais“. Organizacija tris mėnesius per metus parduotuvėse turi savo paramos dėžutes, vykdomos įvairios kitos bendradarbiavimo iniciatyvos. 2019 m. pradėtas bendradarbiavimas ir su Rimanto Kau­kėno paramos grupe.

Dėmesys aplinkai

Vykdydama veiklą, „Maxima“ vadovaujasi Jungtinių Tautų 2015 m. priimtais darnaus vystymosi tikslais. Jie apima socialinę, ekonominę ir aplinkos sritis, kuriomis iki 2030 m. siekiama panaikinti skurdą, užtikrinti taiką, visų pasaulio gyventojų socialinę ir ekonominę gerovę, taip pat skatinti partnerystes bei saugoti planetą ir kovoti su klimato kaita.

Taupant elektros energiją, 2019 m. balandį ant pirmosios „Maximos“ parduotuvės stogo Vilniuje buvo įrengta saulės energijos jėgainė. Prekybos tinklo parduotuvėse naudojamos ener­giniu požiūriu efektyvios šildymo ir vėdinimo sistemas, įskaitant energiją taupančius kondensacinius dujų katilus bei aeroterminius šilumos siurblius. „Maxima“ pirmoji Lietuvoje iš prekybos tinklų įsidiegė ir sertifika­vosi ISO14001 standartą.

„Maximos“ veikla grindžiama socialinės atsakomybės strategija, kurios siekis – iki 2025 m. sumažinti maisto atliekų kiekį 30 proc. Kasmet 40 tonų maisto atliekų (daržovių, vaisių, duo­nos) visoje Lietuvoje perduodame ūkininkams, kurie nebetinkamais žmonių maistui produktais šeria gyvūnus, paukščius ar daro kompostą.

Prisijungdama prie akcijos „NE plastiko bangai“, nuo 2019 m. vasaros „Maxima“ Kuršių nerijoje nebeprekiaujame visais plastiki­niais indais, šiaudeliais bei maišeliais. Visame prekybos tinkle siūlomas platus daugkartinių maišelių pasirinkimas: pirkėjai gali rinktis iš daugiau nei 10 skirtingų maišelių, pavyzdžiui, pagamintų iš džiuto ar neaustinių medžiagų. Iki 2021 m. planuojama vienkartinius plastikinius gaminius visiškai išimti iš rinkos ir pasiūlyti alterna­tyvius variantus iš perdirbamų medžiagų. 

Pilną „Maximos“ 2019 m. socialinės atsakomybės ataskaitą galima rasti: https://www.maxima.lt/mums-rupi

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“