Įvairūs

„Luminor“ per pirmąjį šių metų ketvirtį išaugino savo būsto paskolų rinkos dalį

„Luminor Bank AS“ šiandien paskelbė tarpinę pirmojo 2021 metų ketvirčio ataskaitą. Bankas per šį laikotarpį pradėjo įgyvendinti naują strategijos etapą, kurio prioritetai – vartotojų patirtis ir verslo augimas.

Banko grynasis pelnas per pirmąjį ketvirtį sudarė 5,8 mln. eurų, o rodiklį iš esmės lėmė 27,9 mln. eurų sumažinti neveiksnių paskolų atidėjiniai. 2020 metų pirmojo ketvirčio rezultatas buvo neigiamas – patirta 21,2 mln. eurų nuostolių, kuriuos lėmė COVID-19 pandemija. Neveiksnių paskolų dalis bendrame banko paskolų portfelyje šiemet mažėjo ir ketvirčio pabaigoje siekė 3,1 proc.

Šiame banko strategijos įgyvendinimo etape „Luminor“ siekia didinti klientų pasitenkinimą, didinti skolinimo apimtis, ypač būstui bei smulkaus ir vidutinio verslo įmonėms, taip pat padidinti skaitmenizavimo ir automatizavimo lygį, tuo pat metu vykdant įsipareigojimus bendruomenėms bei aplinkai.

„Luminor“ sėkmingai siekė užsibrėžtų tikslų ir per pirmąjį ketvirtį padidino savo dalį būsto paskolų rinkoje. Per 3 mėnesius naujai išduotų būsto paskolų suma sudarė 175 mln. eurų, tuo tarpu pernai per pirmąjį ketvirtį būstui bankas paskolino 92 mln. eurų. Bendras banko būsto paskolų portfelis pirmojo šių metų ketvirčio pabaigoje pasiekė 4,6 mlrd. eurų ribą.

Bankas per šį laikotarpį įgyvendino du svarbius Baltijos šalių kapitalo rinkai projektus – atvėrė specializuotą smulkiojo ir vidutinio verslo paskolų portfelį ir organizavo pirmąją regione komercinių popierių emisiją. Be to, „Luminor“ pasirašė 5 metų sutartį su IBM, kuria siekiama pagreitinti banko skaitmeninę transformaciją.

Peteris  Bosekas, „Luminor“ banko vadovas:

„Mūsų tikslas – susitelkus įgyvendinti naują strategijos etapą, kuriame siekiame didinti klientų pasitenkinimą, daugiau skolinti ir sparčiau skaitmenizuotis. Dar lieka daug darbų, tačiau pirmieji šių metų mėnesiai drąsina ir suteikia optimizmo.

COVID-19 turėjo įtakos mūsų klientų, komandos ir visos visuomenės gerovei. Nepaisydami to, mes išlaikėme klientų aptarnavimo standartus, pradėjome įgyvendinti naują strategijos etapą ir pagerinome finansinius rodiklius sugrįždami į pelno zoną. Aš didžiuojuosi kolegomis, kurie puikiai pasirodė šiuo sunkiu laikotarpiu.  

Baltijos šalių ūkiai pasirodė esantys atsparūs pandemijai. Kai COVID-19 rizika sumažės, mes dar aktyviau bendradarbiausime su verslu ir privačiais asmenimis Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje.“

 „Luminor“ Lietuvos skyriaus vadovas Andrius Načajus:

„Metų pradžia buvo sunki, pandemijos skaičiai neguodžiantys, tačiau, nepaisant sudėtingos situacijos, bankas pasirinko ne gynybos, o atsivėrimo klientams ir partneriams strategiją. Ieškojom sprendimų tiems, kuriems iš tiesų sunku, padėjom augti tiems, kurie pandemijos metu rado būdų ne tik išgyventi, bet ir plėsti veiklą. Manau, kad išmokę pirmojo karantino pamokas ir veikdami aktyviai, mes taip pat prisidėjome prie išskirtinio Lietuvos ir kitų Baltijos šalių ekonomikos atsparumo ir padėjome ūkiui prisitaikyti prie naujosios realybės“.  

„Luminor“ 2021 m. I ketvirčio neaudituotą ataskaitą rasti galite čia.

Apie „Luminor“

„Luminor“ yra trečias pagal dydį finansinių paslaugų teikėjas Baltijos šalių bankininkystės rinkoje, 2021 m. kovo pabaigoje turėjęs 14,9 proc. indėlių ir 16,9 proc. paskolų rinkos dalis. 2300 „Luminor“ darbuotojų aptarnauja 870 000 klientų. 1 lygio kapitalo pakankamumo (CET1) koeficientas yra 23,4 proc., o akcinis kapitalas sudaro 1,7 mlrd. eurų.

Daugiau informacijos:

Indrė Baltrušaitienė

„Luminor“ komunikacijos vadovė

Tel.: +370 676 45334

El. p.: indre.baltrusaitiene@luminorgroup.com

Pranešimą paskelbė: Aistė Veberaitė, UAB „Publicum“
„Luminor“ per pirmąjį šių metų ketvirtį išaugino savo būsto paskolų rinkos dalį