Įvairūs

Didieji duomenys rodo, kada lietuviams parūpo dovanos: „Juodasis penktadienis“ tapo tik vyšnia ant torto

Praūžę išpardavimai į prekybos centrus pritraukė didelį srautą žmonių. Visgi, analizuojant informaciją išryškėjo įdomi tendencija. Nors išpardavimų savaitgaliai tapo apsipirkimų piku, kalėdiniam laikotarpiui lietuviai pradėjo ruoštis kur kas anksčiau, rodo mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ didieji duomenys.

„Žmonių srautas prekybos centruose labiausiai išaugo paskutiniais lapkričio savaitgaliais. Žinoma, tai lėmė „Juodasis penktadienis“ ir kiti išpardavimai. Visgi, labiausiai nustebino ne šie savaitgaliai, o bendra lapkričio tendencija. Lyginant su spalio mėnesiu, didėjantis apsiperkančių skaičius jaučiamas ne tik paskutinėmis lapkričio dienomis, bet visą mėnesį. Tai reiškia, kad lietuviai apie kalėdines dovanas pradėjo galvoti daug anksčiau nei prasidėjo išpardavimai“, – sakė „DATA ATLAS“ produkto vadovas, Gediminas Jankauskas.  

Specialisto teigimu, suaktyvėjęs apsipirkimas buvo jaučiamas visą lapkričio mėnesį – lyginant paskutinį spalio ir pirmą lapkričio šeštadienį, lankytojų skaičius augo daugiau nei 6 proc. Antrąją lapkričio savaitę lyginant su pirmąja, apsiperkančių srautas didėjo beveik 12 proc. Tačiau didžiausias srauto pokytis įvyko per paskutines dvi savaites, prekybos centruose prasidėjus išpardavimams.

Mobiliojo ryšio operatoriaus didieji duomenys rodo, kad lyginant lapkričio ir spalio paskutinį penktadienį bei šeštadienį, net 12 proc. daugiau žmonių vyko apsipirkti į prekybos centrus. Šiuo laikotarpiu didžiausias srauto augimas pastebėtas Vilniuje – per išpardavimus apsipirkti vyko 15 proc. daugiau lietuvių, o Kaune buvo 10 proc. daugiau pirkėjų nei įprastą penktadienį ir šeštadienį. Specialisto teigimu, šį augimą lėmė akcijos, viliojančios pasirūpinti dovanomis.

„Juodojo penktadienio“ metu didžiausias žmonių srautas buvo tarp 16 ir 17 val., o mažiausias apsiperkančių skaičius fiksuotas nuo 8 iki 11 val.

Duomenų analizė rodo, kad lietuviai „Juodojo penktadienio“ apsipirkimui ruošėsi tikslingai, nes ketvirtadienio srautas į prekybos centrus buvo apie 8 proc. mažesnis, lyginant su paskutiniu spalio ketvirtadieniu.

Kaip teigia duomenų mokslininkas G. Jankauskas, apsipirkimo srautas išliko gana intensyvus ir praūžus „Juodojo penktadienio“ išpardavimams. Lyginant pastarąjį šeštadienį su paskutiniu spalio šeštadieniu, apsiperkančių žmonių skaičius Vilniuje augo 12 proc., o Kaune padidėjo beveik 15 proc. Šeštadienį daugiausiai lankytojų prekybos centruose buvo nuo 14 iki 17 val.

Pagal aktyvių SIM kortelių skaičių pirmąjį šių metų ketvirtį, „Tele2“ turi didžiausią šalyje elektroninių ryšių rinkos dalį (46,3 proc.). Tai leidžia tiksliai pastebėti lietuvių kelionių krypčių tendencijas. Duomenys analizuojami ir pateikiami laikantis aukščiausių duomenų saugumo standartų: naudojami tik nuasmeninti, apibendrinti, ir tik dideli klientų bazės segmentai, todėl neįmanoma identifikuoti konkretaus kliento.

Pranešimą paskelbė: Kotryna Dagenytė, UAB „Publicum”
Didieji duomenys rodo, kada lietuviams parūpo dovanos: „Juodasis penktadienis“ tapo tik vyšnia ant torto