Didžiausia Lietuvoje vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bendrovė „Vilniaus vandenys“ prasidedant antrajam karantinui keičia įprastą klientų aptarnavimo tvarką. Saugodama klientų, darbuotojų ir jų artimųjų sveikatą, bendrovė visais klausimais jau konsultuoja tik nuotoliniu būdu bei stabdo suplanuotas skaitiklių patikras ir keitimo darbus gyventojų namuose. Dėl vartotojų patiriamų finansinių sunkumų bendrovė yra pasiruošusi kiekvieną atvejį apsvarstyti individualiai ir, jei prireiks, už suteiktas paslaugas mokėjimus laikinai atidėti.
„Pirmasis karantinas pavasarį mums suteikė daug vertingų pamokų ir patirties, kaip perorientuoti veiklą ir klientų aptarnavimą vykdyti tik per nuotolį. Prie esamos situacijos, pasikeitusių aptarnavimo principų prisitaikė ir vandens vartotojai, todėl tikimės, kad laikinas grįžimas į griežtą režimą nei mūsų įmonei, nei vartotojams nebus didelis iššūkis“, – sako bendrovės „Vilniaus vandenys“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Siekiant išvengti artimo kontakto su klientais uždarose patalpose, jau nuo lapkričio 4 d. nedirba visi „Vilniaus vandenų“ Klientų aptarnavimo skyriai – klientai aptarnaujami telefonu 19118 ir elektroniniu paštu info@vv.lt. Karantino metu nevykdomi gyvi projektų derinimai, o nuo lapkričio 7 d. stabdomi ir šalto vandens skaitiklių patikros bei keitimo darbai, mėginių paėmimas iš gyventojų namų. Mėginius tyrimams klientai turės pristatyti patys į Laboratoriją ir be kontakto su darbuotojais juos palikti.
Lauke vykstantys techninės priežiūros ir naujų klientų prijungimo prie centralizuotų sistemų darbai vyks įprastu režimu, laikantis visų saugumo reikalavimų ir gavus pačių klientų sutikimą tokiems darbams vykdyti.
Dėl galimų finansinių sunkumų, kuriuos patiria vartotojai, bendrovė yra pasiruošusi padėti ir, jei prireiks, laikinai atidėti mokėjimus, kaip ir pirmojo karantino metu.
„Prasidedant antrajam karantinui, prašymų atidėti mokėjimus už suteiktas paslaugas dar negavome, vis tik, jautriai žiūrėdami į esamą situaciją, prašymus dėl mokėjimų atidėjimų priimsime ir svarstysime juos individualiai“, – sako „Vilniaus vandenų“ vadovas. Pasak jo, prašymų dėl mokėjimų atidėjimo bendrovė sulaukia nuolat, į išsakomus argumentus visuomet stengiasi atsižvelgti ir surasti abiem pusėms priimtiną sprendimą.
Pirmojo karantino laikotarpiu į bendrovę su prašymu atidėti mokėjimus už suteiktas paslaugas kreipėsi 82 juridiniai ir 77 fiziniai asmenys. Juridinių asmenų skolos svyravo nuo 100 iki 1 000 ir daugiau eurų. Bendra juridinių asmenų skolos suma siekė beveik 84 000 eurų. Fizinių asmenų skolos – kur kas mažesnės: nuo vos kelių iki keliasdešimties eurų. Tad bendra fizinių asmenų susidariusi skola už suteiktas bendrovės paslaugas siekė tik kiek daugiau nei 3 000 eurų.
Bendrovės duomenimis pirmojo karantino metu prašydami atidėti mokėjimus į bendrovę dažniau kreipėsi vyresnio amžiaus asmenys, patenkantys į rizikos grupę, motyvuodami ne lėšų stoka, bet apribota fizine galimybe atlikti mokėjimus taip, kaip jie buvo įpratę – prekybos centrų kasose, pašto skyriuose. Analizuodama juridinių klientų prašymus atidėti mokėjimus, bendrovė pastebėjo ir bandymus pasinaudoti esama situacija – bendrovei žinomi skolininkai, kurių skolos tęsiasi jau ne vieną mėnesį ir siekia ne vieną tūkstantį eurų, karantino laikotarpiu taip pat kreipėsi su prašymais mokėjimus atidėti ir skolos neišieškoti.
Prasidedant antrajam karantinui „Vilniaus vandenys“ ruošiasi ir vandens vartojimo pokyčiams.
Įprastai per parą Vilniaus mieste ir aplinkiniuose rajonuose sunaudojama apie 94 tūkst. kubinių metrų vandens, tačiau pirmojo karantino metu jo sunaudota maždaug 7 proc. mažiau. Didžiausias vandens suvartojimo kritimas buvo jaučiamas centrinėje miesto dalyje – Senamiestyje ir Naujamiestyje – kur vyrauja paslaugų sektorius, o gyvenamuosiuose rajonuose priešingai – vandens suvartojimas išaugo.
Bendrovė „Vilniaus vandenys šiuo įtemptu laikotarpiu kreipiasi ir nekilnojamojo turto vystytojus, rangovus, verslo įmones prašydama solidarumo ir didesnės atsakomybės vykdant žemės kasimo, statybos darbus. Nepertraukiamą vandens tiekimą šiuo laikotarpiu užtikrinti yra labai svarbu, todėl savo ruožtu bendrovė yra pasiruošusi avarinių situacijų metu operatyviai pristatyti vandenį klientams.
Pranešimą paskelbė: Milda Kristutytė, UAB „Vilniaus vandenys“