Įvairūs

Tyrimas: „Maximos“ klientai – draugiški aplinkai

Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ rugsėjo pradžioje atlikta apklausa parodė, kad žmonės vis dažniau renkasi aplinkai draugiškus sprendimus. Iš daugiau nei 5 tūkst. apklaustų pirkėjų, absoliuti dauguma (84 proc.) teigia į parduotuvę atsinešantys savo pirkinių krepšelius ar dedantys prekes į rankinę ar kuprinę.

„Maximos“ prekybos centras šiemet siekia iki 30 proc. sumažinti plastikinių maišelių vartojimą, kaip alternatyvą pirkėjams siūlydamas aplinkai draugiškus sprendimus. Nuo liepos prekybos tinkle galima įsigyti ir popierinius pirkinių maišelius.

„Džiaugiamės, kad mūsų klientai darosi vis sąmoningesni ir draugiškesni aplinkai. Pastebime, kad daugėja žmonių apsipirkti ateinančių su daugkartinio naudojimo maišeliais. Savo prekybos tinkle taip pat siūlome platų tokių maišelių pasirinkimą: pirkėjai gali rinktis daugiau nei 10 skirtingų daugkartinių maišelių, pavyzdžiui, pagamintų iš džiuto ar neaustinių medžiagų. Matome, kad ir popierinių maišelių kas mėnesį įsigyjama vis daugiau. Liepą jų buvo įsigyta daugiau nei 30 tūkstančių, o spalį pardavimai viršijo 70 tūkstančių“, – sako Vilma Drulienė, „Maximos“ komercijos vadovė.

Pasak V. Drulienės, popierinis maišelis „Maximoje“ kainuoja tiek pat, kiek didesnis vienkartinio plastiko maišelis – 0,15 Eur. Jis gali atlaikyti iki 10 kg svorį – pagamintas iš tvirtojo popieriaus, yra atsparesnis plėšimui.

„Norėjome, kad mūsų popieriniai maišeliai būtų ne tik patogūs, bet ir patrauklūs. Taip jie pasipuošė šūkiu „Esu gerose rankose“. Esame socialiai atsakinga įmonė, nuolat ieškome įvairių vienkartinių plastikinių maišelių alternatyvų, kurių kainos ir kokybės santykis leistų pasiūlyti mažiausią kainą mūsų klientams“, – pabrėžia „Maximos“ atstovė.

Be popierinių maišelių, didesnio formato parduotuvėse pirkėjai savo pirkiniams gali įsigyti ir patvarių sulankstomų kartotinių dėžių, į kurias patogu sukrauti perkamas daržoves bei vaisius. Viena jų kainuoja 0,87 Eur. Šiemet iki spalio pabaigos, dėžių pardavimai, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 7 proc.

Nida varžosi su didžiaisiais miestais

Prisijungęs prie akcijos „NE plastiko bangai“, šią vasarą „Maximos“ tinklas Neringoje nusprendė nebeprekiauti visais plastikiniais indais, šiaudeliais bei maišeliais. Trumpalaikė iniciatyva virto ilgalaikiu sprendimu.

„Nidoje esančioje parduotuvėje nusprendėme iš viso atsisakyti vienkartinio plastiko gaminių, todėl ten klientai nuo šios vasaros gali rinktis tik popierinius arba daugkartinio naudojimo maišelius, kuriuos arba atsineša patys, arba gali įsigyti parduotuvėje. Popierinių maišelių Nidoje nuo liepos iki spalio klientai įsigijo daugiau nei 23 tūkstančius“, – teigia V. Drulienė.

Šiuo metu vienkartinių plastikinių maišelių daugiausia įsigyjama didžiausiuose šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose. Remiantis apklausos duomenimis, tie, kurie kaskart apsipirkdami perka maišelius (16 proc.), juos perka plastikinius ir dažniausiai antrą kartą panaudoja kaip šiukšlių maišus namuose.

Tuo metu popierinių maišelių paklausa didžiausia Vilniuje, Kaune, Neringoje, Klaipėdoje ir Šiauliuose.

„Mūsų prekybos centruose palaipsniui plastikinių maišelių suvartojimas mažėja nuo 2015 metų. Pirkėjai „Maximose“ jau kurį laiką gali rinktis maišelius, pagamintus iš alternatyvių medžiagų. Toliau analizuojame galimybes plastikines pakuotes pakeisti į aplinkai draugiškas medžiagas, pavyzdžiui, į biologiškai suyrančias/skaidžias medžiagas. Pirmenybę rinkdamiesi teikiame tvariems ir netoksiškiems, pakartotinai naudoti tinkamiems gaminiams ir pakartotinio naudojimo sistemoms, ne vienkartiniams gaminiams, siekiant, visų pirma, mažinti susidarančių atliekų kiekį“, – sako V. Drulienė, „Maximos“ komercijos vadovė.

Iš visų lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ perkančių maišelius, pagal šių metų rugsėjo pradžioje atliktą apklausą, plastikinius pirkinių maišelius renkasi 56 proc. klientų, plastikinius iš perdirbamo plastiko – 25 proc., daugkartinius stipraus plastiko maišelius – 9 proc., daugkartinius medžiaginius, patogiai susilankstančius ir popierinius maišelius – po 4 proc. klientų.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”