Įvairūs

„TikTok“ iššūkiai: kas, kaip ir kodėl ima šokti

Daugiau nei 500 mln. aktyvių vartotojų turinti „TikTok“ programėlė kasdien priverčia juos šokti, dalintis savo kūryba ir sudalyvauti įvairiose varžybose. Iššūkiai – vieni iš pagrindinių vaizdo įrašų šiame socialiniame tinkle. Jie ne tik padeda populiarinti produktus, dainas, bet ir skatina atkreipti dėmesį į pasaulinio lygio problemas. Kas ir kodėl privertė pasaulį šokti pastaruoju metu?

Iš pasaulio į Lietuvą ir atvirkščiai

Nuo profesionalių šokėjų iki pasaulinių prekių ženklų – šokio iššūkius „TikTok“ programėlėje atlieka visi. Vartotojų vienas kitam metami šokio iššūkiai su nesunkiai atkartojamais judesiais susilaukia didelio populiarumo. Tai skatina net ir žinomiausius prekių ženklus įsitraukti į šio socialinio tinklo veiklą, ieškoti netradicinių reklamos būdų bendradarbiaujant su populiariausiais „TikTok“ vartotojais.

Šis socialinis tinklas ir technologijas kuriančias kompanijas į savo produktus priverčia pažvelgti kitu kampu. Pavyzdžiui, „Samsung“, norėdama parodyti jaunimui skirtų telefonų serijos „Galaxy A“ funkcijas, daina ir šokiu privertė judėti visą pasaulį. Daugiau nei 250 mln. peržiūrų turintis iššūkis neaplenkė ir Lietuvos. Beveik 100 lietuvaičių įsitraukė į šį iššūkį. 

Atvirkštinis variantas pasitaikė į šių metų Euroviziją keliausiantiems Lietuvos atstovams. Grupė „The Roop“, siekdama didinti savo žinomumą, „TikTok“ platformoje pasidalino eurovizinio šokio judesiais su visu pasauliu. Jų grotažyme socialiniame tinkle jau spėjo pasidalinti beveik 2 mln. programėlės vartotojų.

Vartotojai ir žymiausi šou verslo atstovai

„TikTok“ programėle naudojasi ne tik daugiau nei 200 mln. paauglių iš viso pasaulio, bet ir įžymybės. Pavyzdžiui, aktyvias anketas šiame tinkle turi aktorius Will Smith, metų geriausia dainininke išrinkta Billie Eilish, žymusis Ed Sheeran, reperis Lil Nas X ir kiti gerai žinomi asmenys.

Jų kuriamos dainos, sujungtos su trumpais šokio judesiais pasaulyje nuvilnija dar stipresne banga. O jaunoji auditorija dėl įžymybių keliamų iššūkių tiesiog pameta galvas. Tiesa, kuriamas įžymybių turinys dažnai išsiskiria.

Pavyzdžiui, aktorius Will Smith savo paskyroje nevengia juokų, bet aplenkia įvairiausius iššūkius. O tarp populiariausių praėjusių metų iššūkių sužibėjo žinomo britų atlikėjo Ed Sheeran populiarinama daina „Beautiful People“ (liet. gražūs žmonės). Atlikėjas, ragindamas savo artimuosius ir draugus apipilti komplimentais bei apkabinimais sulaukė daugiau nei 800 mln. vaizdo įrašų ir taip sumušė naują socialinio tinklo „TikTok“ rekordą. Tuo tarpu, amerikiečių reperio šokio iššūkyje gerbėjai prisiminė JAV kultūroje įsišaknijusius kaubojų judesius ir pritaikė juos jo naujosios dainos ritmams. Jo grotažyme oldtownroad (liet. seno miesto kelias) pasidalino virš 600 mln. žmonių. 

Populiarūs šokio iššūkiai tampa ir politiniais pareiškimais

„TikTok“ šokio iššūkiai tapo tokie populiarūs, kad net Jungtinių Tautų organizacija nusprendė pažvelgti į šį tinklą iš arčiau, pasitelkti jo privalumus ir taip skatinti pasaulinius pokyčius. Jų tikslas – sumažinti maisto nepriteklių, įtikinti pasaulio lyderius daugiau investuoti į žemės ūkį ir šviesti jaunimą kaimuose.

Šokis pokyčiams (angl. dance for change) grotažymę sukūrusios Jungtinių Tautų organizacija milijonus jaunuolių paskatino išmokti įvairių kultūrų šokio judesius, sujungti juos su populiariąja kultūra ir taip skatinti pokyčius pasaulyje.

Pranešimą paskelbė: Dominyka Dalmotaitė, UAB „Publicum“