Įvairūs

Pirmojo pusmečio Lietuvos oro uostų finansiniai rezultatai: auga keleivių srautas ir veiklos pajamos, toliau investuojama į infrastruktūros plėtrą

Pirmąjį 2025 metų pusmetį Lietuvos oro uostų (LTOU) pajamos, neaudituotais duomenimis, sudarė 33,8 mln. eurų ir, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, buvo 9,1 proc. didesnės. Bendrovė išlaikė tvaraus augimo kryptį, sėkmingai įgyvendindama strateginius projektus ir užtikrindama paslaugų kokybę didėjant keleivių srautams Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose.

„Pusmečio finansiniai rezultatai atspindi pozityvias tendencijas, kurias lėmė rekordiškai išaugęs keleivių srautas. Per Lietuvos oro uostus keliavo daugiau kaip 3,3 mln. keleivių. Tai – beveik 9 proc. daugiau nei per tą patį šešių mėnesių laikotarpį praėjusiais metais. Taip pat 6 proc. augo skrydžių skaičius, vyko 28,5 tūkst. skrydžių. Žvelgiant į ateitį ši tendencija nuteikia optimistiškai ir leidžia planuoti tolesnius plėtros etapus, tęsti investicijas į infrastruktūrą“, – teigia Simonas Bartkus, LTOU vadovas.

Apie du trečdalius LTOU pajamų šiemet I pusmečio laikotarpiu sudarė aviacinės veiklos pajamos, pasiekusios beveik 22,3 mln. eurų – uždirbta 1,8 mln. daugiau negu pirmą pusmetį pernai. Pajamos iš neaviacinės veiklos dėl vykstančių rekonstrukcijų ir kitų plėtros darbų augo nuo 10,5 mln. eurų pernai iki 11,5 mln. eurų.

Gausu didelių projektų

Bendrovės investicijos į infrastruktūros plėtrą per pirmą šių metų pusmetį sudarė apie 15 mln. eurų.

Vasarį atidarytas naujasis Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas. Šio, didžiausio per pastaruosius keliasdešimt metų, projekto pamokos sėkmingai panaudojamos valdant vykstančią Kauno oro uosto terminalo rekonstrukciją. Keleivių terminalo plėtros projektą Kaune planuojama baigti spalio mėnesį: padidės tiek atvykimo, tiek išvykimo erdvės, o atnaujintos infrastruktūros pajėgumai leis aptarnauti jau ne iki keturių, o iki šešių keleivinių skrydžių per valandą.

2025 metų pirmąjį pusmetį pradėta ir Kauno daugiaaukštės automobilių stovėjimo aikštelės statyba, atliktos ir investicijos skirtos oro uostų specialaus transporto atnaujinimui.

Pagreitį šiemet įgauna ir kiti infrastruktūros plėtros projektai Vilniaus oro uoste. Intensyviai vyksta senųjų Vilniaus oro uosto terminalų erdvių rekonstrukcija, vyksta ir pasirengimas Vilniaus oro uosto naujo atvykimo terminalo statyboms. Šiam terminalui išrinkta geriausia architektūrinė idėja – konkursą laimėjo visame pasaulyje garsaus „Zaha Hadid Architects“ architektų biuro pasiūlymas.

Tarptautinių  Lietuvos oro uostų skrydžių žemėlapis  pirmąjį šių metų pusmetį išsiplėtė – startavo net 7 naujos kryptys. Vasaros aviacijos sezono pradžia buvo pažymėta nauja partneryste su  Izraelio oro linijų bendrove „Israir Airlines“, kuri nuo balandžio pabaigos reguliariais skrydžiais sujungė Vilnių ir Tel Avivą.

Sąnaudas lemia aktyvios investicijos

Apibendrindamas pirmą šių metų pusmetį ir žvelgdamas į artimiausią laikotarpį, LTOU vadovas S.Bartkus akcentuoja, kad organizacija įgyvendina itin aktyvų plėtros etapą, o tai formuoja investicijų ir kitus finansinius rodiklius. Todėl vienas iš esminių projektų valdymo tikslų – išlaikyti pajamų ir sąnaudų balansą.

LTOU duomenimis, koreguotas veiklos pelnas iki mokesčių, palūkanų, nusidėvėjimo ir amortizacijos (angl. adjusted EBITDA) pirmąjį šių metų pusmetį sudarė 11,1 mln. eurų ir išliko beveik toks pats kaip ir pirmą 2024 metų pusmetį. Pasak LTOU vadovo, pelningumo rodiklių stabilumą lėmė organizacijos gebėjimas efektyviai suvaldyti su augančiu keleivių srauto aptarnavimu ir besiplečiančios infrastruktūros palaikymu susijusias sąnaudas.

Detaliau su LTOU finansinėmis ataskaitomis galime puslapyje adresu: https://www.ltou.lt/lt/apie-lietuvos-oro-uostus/administracine-informacija/finansines-ataskaitos

 

Kontaktai žiniasklaidai

Tadas Vasiliauskas
Lietuvos oro uostai

Atstovas žiniasklaidai
+370 697 63 898
media@ltou.lt

Pranešimą paskelbė: Ugnė Benkunskaitė, Fabula Rud Pedersen Group