Įvairūs

Perka iš solidarumo: apklausa atskleidė, kodėl žmonės renkasi lietuvišką produkciją

Lietuviški produktai – šviežesni ir verti, kad už juos būtų mokama daugiau, parodė naujausia apklausa. „Maxima“ užsakymu atliktas Lietuvos pirkėjų įpročių tyrimas atskleidė ir pagrindinę priežastį rinktis lietuviškas prekes – solidarumą su vietos gamintojais.

Beveik trečdalis (29 proc.) apklaustųjų visuomet perka tik Lietuvos gamintojų produktus, kai yra galimybė. Daugiau nei pusė (55 proc.) perka juos dažnai, o 14 proc. – kartais. Tokius rezultatus pateikė šių metų rugsėjį rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanijos „Spinter tyrimai“ atlikta reprezentatyvi apklausa.

„Stebėdami pirkėjų įpročius džiaugiamės, kad jiems lietuviška produkcija yra ir svarbi, ir patraukli. Šiemet kas antra įsigyta prekė „Maximos“ parduotuvėse yra pagaminta ar užauginta Lietuvoje, o kai kuriose prekių grupėse Lietuvos gamintojai yra įsitvirtinę vienvaldžiais lyderiais“, – sako prekybos tinklo „Maxima“ Pirkimų departamento direktorius Marius Tilmantas.

„Maximos“ pardavimų skaičiai rodo, kad Lietuvos žmonės ypač noriai vietos produkciją renkasi pirkdami šviežias maisto prekes – du trečdaliai visų tokių parduotų prekių yra lietuviškos kilmės.

Miestiečiai vertina galimybę gauti sezoninių gėrybių

Paklausus, kas skatina rinktis lietuvišką prekę, po pusę tyrimo respondentų sako besistengiantys palaikyti vietos gamintojus ir šalies ekonomiką (50 proc.) bei tiki, kad šie produktai yra šviežesni (49 proc.).

Žmonės taip pat vertina galimybę perkant lietuvišką maistą įsigyti sezoninių gėrybių (38 proc.). Apklausa parodė, kad tai aktualiausia Vilniaus ir kitų didmiesčių gyventojams – tiems, kuriems užsiauginti savų vaisių ir daržovių yra sudėtingiau.

Daugiau nei trečdalis (37 proc.) žmonių Lietuvoje pagamintą produkciją laiko natūralesne. Maždaug kas ketvirtas apklaustasis sako, kad Lietuvos gamintojų produktai yra geresnio skonio (26 proc.) ir geresnės kokybės (23 proc.).

Kas penktas pirkėjas mini, kad perkant vietos produkciją, daromas mažesnis poveikis aplinkai dėl trumpesnio transportavimo, taip pat – kad lietuviški gaminiai yra sveikesni.

Kaip rodo tyrimo duomenys, pirkėjai ne tik apie lietuvišką produkciją atsiliepia gražiais žodžiais, bet juos pagrindžia ir veiksmais. Daugiau nei pusė (58 proc.) apklaustųjų yra pasirengę mokėti daugiau už lietuviškas prekes: 18 proc. tikrai mokėtų daugiau, 40 proc. – kartais.

Parduotuvę renkasi ir pagal lietuviškų prekių pasiūlą joje

Tyrimas atskleidė, kad žmonėms renkantis prekybos tinklą, jų apsisprendimą lemia ir geresnis lietuviškos produkcijos pasirinkimas jame.

9 proc. apklaustųjų tai yra svarbiausias kriterijus, trečdaliui (29 proc.) – vienas iš svarbiausių. 42 proc. teigia, kad platus lietuviškos produkcijos pasirinkimas svarbus tik perkant kai kurių kategorijų prekes, pvz., šviežio maisto.

Apklausos dalyvių nuomone, didžiausią lietuviškų produktų pasirinkimą turi prekybos tinklas „Maxima“.

„Džiaugiamės, kad pirkėjai mato ir vertina mūsų komandos pastangas jiems pasiūlyti gausiausią kokybiškų lietuviškų prekių pasirinkimą. Itin įvairų vietos prekių asortimentą mums padeda užtikrinti apie 700 tiekėjų visoje Lietuvoje – pradedant nedideliais šeimos ūkiais ir baigiant prestižinį vardą jau ir užsienyje susikūrusiais gamintojais. Esame dėkingi jiems už ilgametį bendradarbiavimą ir ištikimybę profesionalumui bei aukščiausiems kokybės standartams“, – sako M. Tilmantas.

Jo teigimu, nuolat stiprinamos partnerystės su Lietuvos verslais atneša naudos visiems: šalies gamintojams ir tiekėjams padedama augti, taip stiprinama šalies ekonomika, o pirkėjai gali džiaugtis kokybiška ir šviežia Lietuvoje pagaminta produkcija.

„Spinter tyrimai“ reprezentatyvią apklausą atliko rugsėjo 16-20 dienomis. Visoje šalyje apklausta 1017 respondentų nuo 18 iki 75 metų amžiaus.

Apie prekybos tinklą „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba daugiau nei 12 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”
Perka iš solidarumo: apklausa atskleidė, kodėl žmonės renkasi lietuvišką produkciją