Įvairūs

„Orkla Health Care“ atstovas: „Tvaraus verslo principai – būtina sąlyga norint pelnyti vartotojų pasitikėjimą“

Tvarumas nėra trumpalaikė mada, bet būtinybė mąstant apie ilgalaikes verslo perspektyvas – įsitikinęs Shaher Yar Khan, vieno didžiausių Norvegijos verslo koncernų „Orkla ASA“ padalinio „Orkla Health Group“ vykdantysis direktorius (COO). Lietuvoje ir daugiau nei 30 kitų pasaulio šalių kompanija garsėja tokiais puikiai pažįstamais prekių ženklais kaip „Möller’s“ ar „Gerimax“. Kuriant bei tobulinant šiuos ir kitus produktus įkvėpimo teikia pagrindinė kompanijos vizija: gerinti kasdienį jų vartotojų ir visos planetos gyvenimą.

Gegužės 8 d. Vilniuje vyksiančiame penktajame Norvegijos-Lietuvos verslo forume Shaher Yar Khan skaitys pranešimą apie verslo santykį su tvarumu, kuris laikomas neatsiejama „Orkla Health Group“ sistemos dalimi. Prieš skrydį į Vilnių forumo pranešėjas sutiko atsakyti į keletą klausimų apie kompanijos, kurioje dirba jau 23 metus, vertybes.

Norvegijos-Lietuvos verslo forume kalbėsite apie tvarumą kaip vieną esminių „Orkla Health Group“ veiklos principų. Ar šis principas gimė įmonei augant, o gal visuomet buvo užkoduotas kompanijos DNR?

Tvarumo principas mūsų kompanijoje vystomas palaipsniui pastaruosius 20 metų. Tai atspindys  tiek augančio sąmoningumo, tiek globalių pokyčių, kuriuos atneša klimato kaita, išteklių trūkumas, gyvenimo būdo keliamos ligos, taip pat ir besikeičiantys kompanijos akcininkų lūkesčiai. Pirmąsias korporatyvinės atsakomybės gaires mūsų grupė parengė dar 2004 m., o dabartinė strategija, kurioje ypatingas dėmesys skiriamas tvarumui kaip inovacijų ir verslo augimo šaltiniui, sukurta 2015 m. Praėjusiais metais paskelbti „Orkla“ tvarumo tikslai 2025-iesiems – jie jau atsispindi mūsų veikloje ir rezultatuose.

Sveikatos ir maisto produktų vartojimo tendencijos keičiasi, nors ir ne taip sparčiai, kaip, pavyzdžiui, drabužių mados. Ar sunku išlikti populiarumo viršūnėje neišduodant savo verslo ir socialinės atsakomybės principų?

Mes tikime, kad tvaraus verslo principai tampa būtina sąlyga norint pelnyti vartotojų pasitikėjimą. Taigi tvarumo strategija vadovaujamės ne tik dėl to, kad jaučiame atsakomybę, bet ir laikydami ją ilgalaike investicija į augimą. Tikime, kad norint pasiekti efektą ir subalansuoti kaštus, tvarumas turi būti neatsiejama verslo dalis. Svarbu kelti ilgalaikius tikslus, nes pokyčiams įdiegti reikia laiko.

Norint būti sėkmingu plataus vartojimo prekių gamintoju, reikia suprasti ir priimti esminius vartotojų lūkesčius bei poreikius. Būtina įžvelgti skirtumus tarp reikšmingų ir ne tokių svarbių tendencijų. Tvarumas neturėtų būti laikomas mada, nes mados praeina, o poreikis tvarioms verslo praktikoms išliks tol, kol sugebėsime išspręsti didžiuosius iššūkius. 

Kokie pagrindiniai iššūkiai kyla balansuojant tarp masinio vartojimo produktų kūrimo didelėms rinkoms ir atsakomybės prieš gamtą bei vartotojus?

Norint apriboti pasaulinį atšilimą iki ne daugiau 1,5 laipsnio iki amžiaus pabaigos, kovoti su plastiko tarša, užtikrinti pakankamus maisto išteklius ir išspręsti kitus iššūkius, verslai turi žengti reikiamus žingsnius tvarios gamybos link. Tai reiškia, kad, pavyzdžiui, turėtume pereiti nuo linijinės vertės grandinės prie žiedinės, o tam reikalinga nauja veiklos perspektyva ir netgi verslo modelio permąstymas. „Orkla“ tvarumo strategijoje sistemiškai reaguojame į iššūkius, susijusius su mūsų produktais, ir siekiame aktualius tvarumo principus integruoti į visą savo veiklą – nuo pirkimų ir gamybos iki inovacijų ir rinkodaros.

Kokius pagrindinius skirtumus tarp Skandinavijos ir Lietuvos rinkų matote?

Pastebime ne tik skonio, vartojimo įpročių skirtumų tarp šalių, bet ir skirtingą požiūrį į siunčiamas žinutes apie tvarumą bei sveikatą. Visose savo rinkose taikome tokius pačius reikalavimus maisto ir kitų produktų saugumui, dirbame remdamiesi tokiais pačiais tvarumo principais, bet, žinoma, daug dėmesio skiriame produktų adaptavimui vietiniams poreikiams.

 

Norvegijos-Lietuvos verslo forumą organizuoja Norvegijos-Lietuvos prekybos rūmai kartu su Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) bei Norvegijos Karalystės ambasada. „Changemakers“ – toks šūkis tapo šiemetinio forumo tema. Bendradarbiavimą, technologijų ir žinių mainus tarp Lietuvos ir Norvegijos skatinantis renginys šiemet akcentuos galimybes ir iššūkius, atsirandančius pereinant prie tvarios ekonomikos ir kuriant ekologiškus sprendimus.

Tarp gegužės 8 d. Vilniaus miesto rotušėje įvyksiančio renginio pranešėjų – įmonių „Tomra“, „Orkla“, „Gjensidige“, „Yara“ atstovai, taip pat susirinkusieji išgirs Oslo, 2019 m. Europos žaliosios sostinės titulą pelniusio miesto, sėkmės istoriją. Po pranešimų sesijų vyks kontaktų mugė, forumą vainikuos iškilminga vakarienė. Registracija į forumą jau vykdoma.

Pranešimą paskelbė: Bernadeta Buzaitė, BURO LT