TV turiniui persikėlus į mobiliuosius ekranus, žmonėms tai atveria daugiau galimybių ir patogumo, tačiau jų įpročiai dėl to nesikeičia. Kaip ir įprasto televizoriaus ekrane, taip ir telefone, planšetėje ar kompiuteryje lietuviai labiausiai mėgsta žiūrėti populiariausius lietuviškus TV kanalus, pomėgiai išlieka panašūs ir užsakant papildomas paslaugas, rodo „Telia Play“ duomenys.
„Telia Play“ žiūrovai nedaug kuo skiriasi nuo tradicinių TV žiūrovų, tik kad televiziją jie žiūri netradiciniu būdu. Nuo to, kokį ekraną pasirenka, priklauso ir žiūrėjimo laikas. Nors dažniausiai „Telia Play“ žmonės įsijungia „Android“ telefonuose, juose televizija žiūrima neilgai, o ilgesniems seansams jau jungiamas kompiuteris – šiame ekrane žiūrėjimo laikas yra net tris kartus ilgesnis nei telefone“, – pastebi „Telia TV“ produkto vadovė Eglė Zaikauskienė.
Vietoje sporto – pramogos ir pažintinis turinys
Anot E. Zaikauskienės, kaip išmaniojoje „Telia TV“ televizijoje, taip ir mažiesiems ekranams skirtoje „Telia Play“ programėlėje populiariausias turinys yra lietuviškas. Ir jei televizoriaus ekrane žmonės įprato atsukti savo mėgstamas laidas, kad galėtų peržiūrėti jas sau patogiu metu, tai „Telia Play“ naudotojai dažniau įsijungia ne įrašų archyvą, bet būtent tiesiogines TV transliacijas. „Grįžę namo žmonės nori pamatyti tai, ką įdomaus praleido, o su „Telia Play“ programėle norimą turinį visada gali žiūrėti gyvai, kad ir kur tuo metu bebūtų“, – apibendrina „Telia“ atstovė.
Tiesioginės transliacijos ypač aktualios sporto gerbėjams ir dar vasario mėnesį sporto kanalas buvo pats žiūrimiausias „Telia Play“ platformoje, tačiau dėl koronaviruso pandemijos atšaukus visus sporto renginius neliko ką žiūrėti, tad neliko ir žiūrovų. Užtat į populiariausių kanalų dešimtuką, greta pramoginių kanalų, įsiropštė pažintinio turinio kanalas „Discovery“.
Tuo metu užsakydami papildomas paslaugas žmonės labiausiai vertina turinio kokybę: „Telia Play“ žiūrovai dažniausiai renkasi filmų nuomą, „Kino klubą“ ir HBO. E. Zaikauskienė atkreipia dėmesį, kad didžioji dalis užsienio turinio šioje platformoje yra lokalizuotas, taigi jis yra patrauklus itin plačiam žiūrovų ratui.
Daugiau ir žiūrovų, ir turinio
Apskritai videoturinio rinkoje didžiausias augimas prognozuojamas internetinei televizijai. Kompanija „Digital TV Research“ skelbia, kad vadinamojo „over-the-top“ (OTT) turinio tiekėjų pajamos pasaulyje jau po penkerių metų sieks 167 mlrd. dolerių, arba dukart daugiau nei praėjusiais metais, kuomet jos sudarė 83 mlrd. dolerių. Daugiau nei pusę, 58 proc., šio riebaus pyrago atsirieks prenumeruojamų paslaugų, tokių kaip HBO ar „Netflix“, tiekėjai.
Augant konkurencinei kovai, vis daugiau investuojama į naują turinį, kuris padėtų pritraukti daugiau žiūrovų. Antai HBO jau šį šeštadienį išleis naują penkių dalių mini serialą „Namie“ („En Casa“), kurio kiekviena serija – tai vis kito Ispanijos režisieriaus istorija, kurią jie karantino metu patys nufilmavo mobiliaisiais telefonais, neišeidami iš namų.
Dar vienas naujas serialas HBO pasirodys pirmadienį – tai drąsi, atvira ir provokuojanti drama apie šiuolaikinius santykius „Aš galiu tave sužlugdyti“ („I May Destroy You“), kurią sukūrė ir pagrindinį vaidmenį atlieka Britų akademijos kino apdovanojimų laureatė Michaela Coel. O jau birželio pabaigoje laukiama pasaulinės HBO premjeros „Išnyksiu tamsoje“ („I‘ll Be Gone In The Dark“) apie vieną žiauriausių serijinių žudikų JAV istorijoje, kuris nuo 1974-ųjų daugiau nei dešimtmetį terorizavo ramius vidurinės klasės Kalifornijos priemiesčius, o jo rasti nesugebėjo net geriausi valstijos detektyvai ir gausios policijos pajėgos.
Lietuvoje HBO paslaugą gali užsisakyti tiek „Telia TV“, tiek „Telia Play“ žiūrovai.
Dešimtis tūkstančių vartotojų turinti „Telia Play“ šįmet startavo kaip nemokama, papildoma paslauga visiems „Telia TV“ klientams, o dabar jau ir visi Lietuvos gyventojai šią paslaugą gali užsisakyti bei iki trijų mėnesių bandyti visiškai nemokamai, be jokių sutarčių ir įsipareigojimų.
Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”