Įvairūs

Naujos tendencijos: vis daugiau lietuvių šventes pasitinka rinkdamiesi sveikesnius patiekalus ir nealkoholinius gėrimus

Lietuvių siekis gyventi sveikiau ir nesugaišti daug laiko plušant virtuvėje – viena ryškiausių tendencijų, kuri pasijautė ir pasiruošimo šventėms metu. Nors paprastai šiuo laikotarpiu daugelis įpratę pirkti tradicinius produktus bei patiekalus, šios šventės išsiskyrė tuo, jos pirkėjai daug dažniau rinkdavosi vegetariškus ar net veganiškus produktus bei kulinarijos gaminius. Prekybininkai taip pat pastebi, jog daugėja gyventojų, kurie šventes sutinka nevartodami alkoholio.

„Šios šventės išsiskyrė tuo, kad vis daugiau žmonių ieškojo ir rinkosi sveikesnius produktus bei patiekalus. Lyginant su 2017 metų šventiniu periodu, 2018 paskutines dvi gruodžio savaites veganiškų pieno produktų, veganiškų kulinarijos gaminių, kiaušinių, uogų ir vaisių bei daržovių užtepėlių nupirkta beveik dvigubai daugiau nei tą patį laikotarpį prieš metus. Tai rodo, jog gyventojų, kuriems rūpi sveika gyvensena ir mityba, įpročiai nesikeičia ir per didžiąsias metų šventes, o tokių pirkėjų skaičius auga daug sparčiau, nei tikėtasi“, – sako lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

Prekybos tinklo duomenimis, per paskutines gruodžio savaites veganiškų kulinarijos gaminių pardavimai išaugo dvigubai, palyginti su praėjusių metų analogišku laikotarpiu. Veganiškų pieno produktų šventiniu periodu nupirkta net dešimt kartų daugiau nei pernai, o uogų, daržovių užtepėlių bei apdorotų vaisių – apie 60 proc. daugiau.

Pirkėjų noras šventes sutikti sveikiau užfiksuotas ir praeito gruodžio pradžioje prekybos tinklo atliktoje klientų apklausoje, kuri atskleidė, kad sveikesnius patiekalus ant stalų per šventes siekia dėti du iš trijų apklaustų žmonių. Tuo tarpu tyrimų bendrovės „Nielsen Lietuva“ duomenimis, pastaraisiais metais didžioji dalis, t.y. 50 proc. pirkėjų, tvirtina atkreipiantys dėmesį į tai, ką perka, o net 28 proc. teigia nuolat ieškantys tik sveikų pasirinkimų.

„Dar viena per paskutines gruodžio savaites atsiskleidusi tendencija – šventės vis dažniau sutinkamos nevartojant alkoholio. Matome, jog užaugo nauja karta, turinti kitokius šventimo įpročius. Jie per šventes daug dažniau renkasi nealkoholinį sidrą bei alų ir daug rečiau – vyną ar stipresnius alkoholinius gėrimus. Atsižvelgiant į taip sparčiai augantį pirkėjų poreikį, tiek užsienio, tiek Lietuvos gamintojai skuba plėsti nealkoholinių gėrimų pasiūlą“ – pastebi V. Drulienė.

„Maximos“ duomenimis, per paskutines dvi gruodžio savaites ypatingai išaugo nealkoholinio sidro paklausa – jo šiemet nupirkta 90 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Tuo tarpu nealkoholinio alaus nupirkta 60 proc. daugiau nei pernai. Populiarėja ir nealkoholinis vynas – jo paklausa per paskutines gruodžio savaites išaugo apie 30 proc. palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2017 metais.

„Trečioji šventiniu laikotarpiu išryškėjusi tendencija – pirkėjai vis dažniau renkasi jau paruoštus kulinarinius patiekalus ir rečiau gamina patys, taupydami savo laiką, mieliau skirdami jį savo artimiesiems. Šiais metais iš mūsų parduotuvėse siūlomų kulinarijos gaminių labiausiai augo vartojimui paruoštų patiekalų paklausa, daugiau nupirkta ir paruoštų užkandžių bei konditerijos gaminių“, – tvirtina „Maximos“ komercijos vadovė.

Lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ per paskutines dvi gruodžio savaites apsilankiusieji pirkėjai 70 proc. daugiau pirko vartojimui paruoštų patiekalų. Tuo tarpu pyragaičių – penktadaliu daugiau, o paruoštų užkandžių  – 15 proc. daugiau nei per 2017 šventes.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Aistė Gražytė, Fabula Hill+Knowlton Strategies