Pandemijos akivaizdoje atsakomybė ir atsakingas elgesys tampa gyvybiškai svarbūs, todėl svarbu ne tik įvertinti, ko galima atsisakyti, kad viruso plitimas būtų sumažintas, bet ir apgalvoti, kaip elgtis, kai tenka palikti namus. Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ atstovai atkreipia dėmesį, kad šiuo šaliai sunkiu laikotarpiu itin svarbus yra pirkėjų atsakingumas, kurį jie gali išreikšti laikydamiesi rekomendacijų bei planuodami apsilankymus prekybos vietose. Tokiu būdu galima apsaugoti ne tik save, bet ir aplinkinius. Štai nuo ko reikėtų pradėti.
Prieš apsiperkant – namų darbai
„Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė aiškina, kad anksčiau savo pirkinius planuodavo ne visi. Anot jos, dar prieš pirmąjį karantiną kai kurie į parduotuvę užsukdavo net po kelis kartus per dieną ir pirkiniais apsirūpindavo tik tai pačiai arba kitai dienai, tačiau ne ilgesniam laikotarpiui. Šiuo laikotarpiu tokia praktika nebetūrėtų būti taikoma.
„Pirkinių ir apsipirkimų planavimas šių dienų kontekste yra labai svarbus. Susidaręs reikiamų produktų sąrašą ir apsilankymą suplanavęs žmogus gali išvengti bereikalingo lankymosi prekybos vietose, kur kyla rizika turėti kontaktą su užsikrėtusiais žmonėmis ar pačiam prisidėti prie viruso platinimo. „Maxima“ parduotuvių patalpos yra nuolat vėdinamos, o paviršiai dezinfekuojami, tačiau vis tiek iš pirkėjų tikimės sąmoningumo ir atsakingumo. Pagrindinis mūsų prašymas pirkėjams: parduotuvėse lankytis kuo rečiau“, – komentuoja „Maximos“ atstovė.
E. Dapkienė teigia, kad siekdami išvengti bet kokio žmogiškojo kontakto, pirkėjai gali pasinaudoti „Barbora Express“ paslaugomis. Ji atkreipia dėmesį, kad dar pirmojo karantino metu šis tinklas buvo išplėstas į mažesnius miestus, kad kuo daugiau žmonių galėtų saugiai atsiimti reikiamas prekes be didesnės rizikos. Vis dėlto, nusprendusiems vykti į prekybos centrus, E. Dapkienė pirmiausia pataria apsižvalgyti namuose.
„Derėtų pasižiūrėti ne tik į tai, ko trūksta šaldytuve, tačiau ir patikrinti, ar namuose esančių higienos ir buitinių prekių likučiai yra pakankami. Išsiaiškinus, ko reikia, reikėtų pasidaryti aiškų sąrašą, kad parduotuvėje nereikėtų gaišti laiko mąstant, ar kas nors nebuvo pamiršta. Atlikus tokius darbus derėtų numatyti ir apsipirkimo laiką. Patariame tai daryti tada, kai srautai parduotuvėse yra mažesni, pavyzdžiui, tarp 8–10 valandos ryto ar prieš užsidarant parduotuvėms“, – patarimais dalijasi E. Dapkienė.
Apgalvoti veiksmai kiekviename žingsnyje
„Maximos“ atstovė atkreipia dėmesį, kad jau atvykus į prekybos vietą pirkėjai pirmiausia turėtų nepamiršti saugumo priemonių: nosį ir burną dengiančios kaukės, rankų dezinfekavimo ir vienkartinių pirštinių. Įėję į parduotuvės salę lankytojai turėtų nesiblaškyti, o tikslingai prekių krepšelį pripildyti reikiamomis prekėmis ir maisto produktais.
E. Dapkienė teigia, kad siekdami užtikrinti savo ir kitų saugumą, pirkėjai neturėtų liesti įvairių paviršių bei prekių, kurių neketina įsigyti. Ji pabrėžia, kad apsiperkant reikėtų stengtis sugaišti kaip įmanoma mažiau laiko. Vis dėlto, jei tenka sustoti ar palaukti, kol parduotuvės darbuotojai aptarnaus, ‚Maxima“ atstovė ragina pasitraukti iš praėjimo vietų ir stengtis išlaikyti saugų 2 metrų atstumą nuo kitų pirkėjų.
Tam, kad pavyktų išvengti kontakto tiek su kitais pirkėjais, tiek su parduotuvės darbuotojais, E. Dapkienė ragina lankytojus už prekes atsiskaityti savitarnos kasose. Ji pabrėžia, kad šiose atsiskaitymo vietose pirkėjų eilė dažniausiai juda greičiau, o apsiperkantis žmogus išvengia kontakto su parduotuvės personalu. „Maximos“ atstovė taip pat rekomenduoja už prekes, esant galimybei, atsiskaityti banko kortele, jei įmanoma, – naudojant bekontaktį būdą. Ji akcentuoja, kad tokiu būdu pavyks išvengti prisilietimo ne tik prie grynųjų pinigų, bet ir kortelių skaitytuvo.
E. Dapkienės įsitikinimu, planuodami pirkinių krepšelį bei tikslingai kuo rečiau lankydamiesi parduotuvėje pirkėjai išreiškia ne tik savo atsakingą požiūrį į susidariusią situaciją, tačiau ir padeda kovoti su koronaviruso plitimu.
Apie bendrovę „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.
Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”