Įvairūs

„Maxima LT“ išplatino 2020-ųjų socialinės atsakomybės ataskaitą

Apibendrindamas praėjusiųjų metų veiklos rezultatus, lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ išplatino kasmetinę socialinės atsakomybės ataskaitą. Nors prekybos tinklo prioritetinėmis socialinės atsakomybės kryptimis ir toliau išliko dėmesys tvarumui, socialinėms iniciatyvoms bei bendruomenėms, 2020-aisiais ypač aktualiu tapo COVID-19 pandemijos valdymas. Bendrovė į savo darbuotojų ir klientų saugumą pernai investavo virš 4 mln. eurų, o iššūkių nestokojęs laikotarpis pareikalavo ypatingo susitelkimo bei vienybės.

2020-ųjų pabaigoje „Maximos“ parduotuvių tinklą sudarė 252 parduotuvės. Iš viso pernai atidarytos septynios naujos parduotuvės, šešios – atnaujintos. Į šią plėtrą investuota 10,3 mln. eurų. Tiesa, tenka pripažinti, kad praėjusių metų pavasarį užklupusi koronaviruso pandemija pakoregavo prekybos tinklo plėtrą.

Siekdama koronaviruso prevencijos, „Maxima“ pernai stengėsi užtikrinti dar saugesnį ir greitesnį apsipirkimo procesą. Todėl bendrovė investavo į savitarnos kasų plėtrą: 2020-aisiais jų naujų atidaryta 133, investuota – 1,7 mln. eurų.  Kasdien „Maximos“ parduotuvėse apsilankė daugiau nei 400 tūkst. pirkėjų.

Nepaisant iššūkių – premijų ir paramos fondai augo

Praėjusiais metais „Maxima“ skyrė ypatingą dėmesį savo darbuotojų finansiniam stabilumui: 44 proc., lyginant su 2019-aisiais, ūgtelėjo darbuotojams išmokamų skatinamųjų premijų dydis. Jų pernai išmokėta už 15 mln. eurų. 2020-aisiais, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu užpernai, padidėjo ir „Maximos“ parama įvairioms organizacijoms ir bendruomenėms. Pernai ši suma siekė 801 tūkst. eurų, 2019-aisiais – 770 tūkst. eurų.

„Mūsų parduotuvės veikia visuose Lietuvos regionuose, norime prisidėti prie šalia esančių bendruomenių iniciatyvų. Džiaugiamės galėdami iššūkių kupinais metais ir toliau išlaikyti dėmesį savo darbuotojams ir tuo pačiu skirti dar didesnę paramą ne pelno organizacijoms bei bendruomenių prasmingoms iniciatyvoms“, – sako „Maximos“ generalinė direktorė Jolanta Bivainytė.

J. Bivainytė detalizuoja, kad praėjusiais metais „Lietuvos Maximalistai“ sulaukė rekordinio susidomėjimo ir paraiškų skaičiaus. Padidėjo ir stipendijos, ir joms skiriama pinigų suma. 2020-aisiais tam skirta 80 tūkst. eurų suma, o moksleiviams – 170 arba 85 eurų mėnesinės stipendijos. Gabiausių šalies moksleivių 2019-aisiais išrinkta 96, o 2020-aisiais – 98. Rekordinė – 90 tūkst. eurų – suma išdalinta bendruomenių idėjų ir projektų įgyvendinimui per iniciatyvą „Mes – bendruomenė“.

Rūpestis visais, stokojančiais pagalbos

Jau 16 metus iš eilės bendradarbiauta su „Maisto banku“. 2020-aisias organizacijai skirta virš 530 tūkst. eurų, o dėl šios paramos skurdžiau gyvenančius žmones kelis kartus per savaitę pasiekė įvairūs būtini maisto produktai.

Visuomenei susidūrus su karantinu ir COVID-19 grėsme, pagalbos ranka buvo ištiesta tiems, kam paramos reikėjo labiausiai. Todėl „Maxima“ rėmė medikus, savanorius, gimdyves, senjorus, nepasiturinčias šeimas.

„Pernai sutvirtinome draugystę ir su „Maltos ordino pagalbos tarnyba“. Iš viso 2020 m. „Maltiečiams“ perduotos paramos vertė siekė beveik 14 tūkst. eurų. Prisidėjome prie iniciatyvos pagelbėti senoliams bei vaikams per karantiną, prieš šv. Velykas krepšeliai su reikalingiausiais maisto produktais pasiekė 525 „Maltiečių“ globojamus senelius bei 386 mažuosius. Artėjant gražiausioms žiemos šventėms, mūsų administracijos darbuotojai savo kalėdines dovanas paaukojo „Maltiečių“ globojamiems senjorams. Kartu prieš Kalėdas juos pasiekė daugiau kaip 1,5 tonos mėsos“, – detalizuoja „Maximos“ vadovė J. Bivainytė.

Be dėmesio neliko ir „SOS vaikų kaimo“ globotiniai. Nuo rudens „Maximos“ pirkėjai jiems gali paaukoti bekontakčiais įrenginiais, o organizacijai per pastaruosius penkerius metus klientų gerumo dėka jau surinkta apie 140 tūkst. eurų.

Siekė tvarumo ir gyvūnų gerovės

Vykdydama veiklą, „Maxima“ palaiko Jungtinių Tautų 2015-aisiais priimtus Darnaus vystymosi tikslus, kurie apima socialinės, ekonominės ir aplinkosaugos kryptis. Jomis siekiama iki 2030-ųjų panaikinti skurdą, užtikrinti taiką, visų pasaulio gyventojų socialinę ir ekonominę gerovę. Kartu „Maxima“ įsipareigoja skatinti partnerystes, saugoti planetą bei prisidėti prie kovos su klimato kaita.

Todėl daugelyje parduotuvių buvo įdiegtos pažangios energijos vartojimo stebėsenos, kas penktoje – energetiškai efektyvios šildymo, vėdinimo ir vėsinimo, modernaus apšvietimo sistemos. Be to, pernai skirta daugiau nei 0,5 mln. eurų LED apšvietimo sistemoms parduotuvėse bei sandėliavimo patalpose įdiegti, o šie sprendimai leido perpus sumažinti išlaidas, tenkančias patalpų apšvietimui.

Siekdama mažinti maisto švaistymą, „Maxima“ pernai per mėnesį perdirbimui vidutiniškai atiduodavo virš 958 t maisto atliekų, o bendras skaičius sudarė 11,5 tūkst. tonų. Lyginant su 2019-aisiais, maisto atliekų perdirbimui atiduota 12,7 proc. daugiau.

Per praėjusius metus prekybos tinklo parduotuvėse taip pat buvo atsisakyta visų vienkartinių plastikinių produktų. Prekyboje nebeliko plastikinių ausų krapštukų, stalo įrankių, lėkščių, šiaudelių, iš polistireninio putplasčio pagamintos maisto ar gėrimų taros. Savo ruožtu, rūpindamasi gyvūnų gerove, 2020-ųjų vasarą „Maxima“ atsisakė gyvos žuvies akvariumų visose XX formato tinklo parduotuvėse. Iki metų pabaigos jų nebeliko ir XXX bei XXXX formato „Maximose“.

„Kiekvienas iš mūsų privalome galvoti ne tik apie save, bet ir apie aplinką, kurioje veikiame. Šiandien tvarumas yra kiekvieno socialiai atsakingo verslo sąlyga. Neatsilikdami nuo pasaulinių tendencijų mes kaip prekybos tinklas atsakingai žiūrime į savo veiklą ir norime, kad mūsų veiklos procesai ne tik darniai įsilietų į aplinką, bet ir kurtų jai pridėtinę vertę“, – kalba J. Bivainytė.

Apie prekybos tinklą „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 13 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”