Rinkdamiesi kosmetikos produktus lietuviai vis daugiau dėmesio skiria jų sudėčiai, analizuoja funkcijas ir tinkamumą jų odai ar plaukams, o kilus klausimams nesibodi kreiptis tiesiai į gamintoją ar tiekėją. Auganti lietuviškų šampūnų, kremų, dušo želė, muilų ir kitų kosmetikos priemonių paklausa rodo, kad šiais atžvilgiais Lietuvoje pagaminta produkcija turi didelį privalumą.
„Kosmetikos produktų pardavimai kasmet auga, o vien pernai „Maximos“ parduotuvėse jų nupirkta 12 proc. daugiau nei užpernai. Žmonės itin didelį dėmesį skiria plačiam šių produktų pasirinkimui ir juos renkasi atsižvelgdami į konkrečius savo poreikius: plaukų, odos tipą, mėgstamą kvapą ir panašiai. Jei anksčiau buvo juntamas pirkėjų prielankumas užsienietiškai kosmetikai, tai pastaraisiais metais šis požiūris keičiasi – Lietuvoje pagamintų kosmetikos produktų paklausa vis labiau didėja“, – pastebi Vilma Drulienė, „Maxima“ komercijos vadovė.
Per praėjusius metus lietuviškų kosmetikos produktų asortimentas „Maximos“ parduotuvėse išaugo maždaug trečdaliu, o lyginant su 2016-aisiais jis padidėjo beveik 50 proc. Tai dar vienas patvirtinimas, kad prekybos tinklas nuolat reaguoja ir prisitaiko prie kintančių klientų poreikių ir naujų tendencijų.
Pastebimas ir dar vienas pokytis: kosmetikos skyriuose daugėja vyrų – jei manėte, kad vyrams mažiau rūpi kosmetikos produktų sudėtis ir savybės, klystate. Jie produktų aprašymus skaito ne mažiau atidžiai nei moterys. Etiketėse žmonės ieško aiškių produkto savybių ir funkcijų, kurios padeda išsirinkti geriausiai jiems tinkančią kosmetiką.
„Anksčiau buvo akivaizdu, kad vyrišką kosmetiką savo antrosioms pusėms perka moterys, vyrai tam skirdavo mažai dėmesio. Dabar vyrai kuo toliau, tuo labiau yra linkę patys domėtis, kokių priemonių jiems reikia. Žinoma, jie šiais klausimais pasitaria su savo draugėmis ar žmonomis, bet vis dažniau sprendimą priima patys. Ir apskritai, tas individualumo, asmeninių poreikių klausimas tapo itin aktualus. Visi žmonės yra skirtingi, taip pat ir jų odos nėra vienodos, taigi tiek vyrai, tiek moterys nori suprasti tikruosius savo odos, plaukų poreikius, kas būtent jiems aktualu, ko labiausiai reikia ir kas geriausiai tinka jų odai ar plaukams“, – teigia lietuviškos kosmetikos gamintojos „Cosmoway“ rinkodaros vadovė Justė Pinkevičienė.
Šiuo atžvilgiu Lietuvos gamintojų produktai turi didelį pranašumą prieš užsienio konkurentus, kadangi vietinis gamintojas geriau supranta žmonių poreikius, žino gyvenseną, orų sąlygas ir jų pokyčius. Šių dalykų analizė yra pirmas žingsnis kuriant bet kokius kosmetikos produktus – tik tuomet seka susitikimai su laboratorijų specialistais, aptariama galima produktų sudėtis, o pagamintus pirmuosius pavyzdžius testuoja specialiai atrinkti žmonės. Vėlgi, jei produktai gaminami Lietuvoje, tai jie ir testuojami mūsų šalyje, tokiomis sąlygomis, kokiomis gyvena lietuviai.
J. Pinkevičienė priduria, kad konkuruojant su stambiomis tarptautinėmis kompanijomis, smulkesniems gamintojams itin svarbi reputacija, todėl produktų gamybai ir vystymui tenka skirti daug laiko ir išteklių. Be to, produktą išleidus į prekybą jo „gyvenimas“ tik prasideda, o pirkėjai yra linkę domėtis įvairiausiais aspektais.
„Žmonėms labai svarbus kosmetikos gamintojo atvirumas – tokia tendencija juntama ne tik Lietuvoje, bet visoje Europoje. Yra žmonių, kurie kreipiasi į kosmetikos gamintoją su įvairiais klausimais, analizuoja sudėtingas kosmetikos priemonių sudėtis, skaito ir domisi tuo internete. Vėlgi, vietinis gamintojas turi pranašumą, kadangi gali artimiau bendrauti su savo galutiniu klientu“, – sako „Cosmoway“ atstovė.
Anot jos, ilgą laiką buvęs gajus posakis, neva užsienietiški kosmetikos produktai geresni, pamažu užmirštamas. Rinkdamiesi kosmetiką žmonės atsižvelgia į įvairius aspektus: ar produkto gamyboje naudojamos kokybiškos medžiagos, ar jo kvapas malonus, ar patraukli ir patogi jo pakuotė, galiausiai – ar pavadinimas kelia malonias asociacijas.
Apie bendrovę „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.
Pranešimą paskelbė: Aistė Gražytė, UAB „Fabula ir partneriai”