Kasmet maisto pasaulyje apžvelgiamos naujos tendencijos. Dalis jų keičiasi kasmet, pavyzdžiui, skirtingų pasaulio virtuvių išpopuliarėjimas. Tačiau kai kurios tendencijos įsitvirtina ilgam ir tampa mūsų kasdienybės dalimi. Prieš kelerius metus buvo skelbiama, kad spartus gyvenimo tempas lemia, jog žmonės kuo mažiau laiko nori praleisti virtuvėje, todėl linkę rinktis jau paruoštą maistą. Šią tendenciją laikinai pristabdė prasidėjusi pandemija. Tačiau pirkėjai jau prisitaikė prie pandemijos diktuojamų sąlygų, o tai atsispindi ir jų kulinariniuose pasirinkimuose, pastebi prekybos tinklo „Maxima“ atstovai.
„Nuo pandemijos pradžios mes prašėme žmonių planuoti savo apsipirkimus ir tai jautėsi – apsilankymų skaičius mažėjo, o pirkinių krepšelio dydis išaugo. Visgi tokie įpročių pokyčiai turėjo didžiulės įtakos šviežio maisto kategorijoje. Apsipirkdamas kartą per savaitę, negali įsigyti ilgesniam laikui šviežių bandelių ar ką tik iškeptos duonos, mišrainių ar jau paruoštų patiekalų“, – sako Ernesta Dapkienė, „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.
Vis tik 2021 metais prekybos tinklo meistrų rankomis ruošti „Meistro kokybės“ gaminiai vėl spurtavo: jau paruoštų patiekalų pardavimai išaugo 35 proc., šviesios duonos – 32 proc., drebučių gaminių ir tortų – 24 proc. O didžiausiu pirkėjų dėmesiu iš paruoštų patiekalų pernai mėgavosi šviežiai parauginti agurkai, kepti žemaičių ir kepti bulviniai blynai su mėsa, kepta duona su sūriu ir majonezo padažu, marinuoti burokėliai ir „Submarino“ sumuštiniai.
Tradicinės mišrainės niekam nenusileidžia
Jei anksčiau būdavo įprasta po darbo užsukti į parduotuvę ir ten nusipirkti patiekalą vakarienei ar bent ingredientus, tai dirbant namuose tokių klausimų nebeliko. Parduotuvėse nebeliko ir vaikų, kurie užbėgdavo per pertraukas.
„Nepaisant to, mūsų meistrai toliau kūrė naujus gaminius, keitė mažiau pirkėjų dėmesio sulaukusius ir jau šiemet, palyginti su pernai, matome šios kategorijos pardavimų augimą. Reiškia, žmonės įvertino mūsų pastangas. Ne vienerius metus pastebime, kad mūsų pirkėjai labiausiai vertina būtent klasikinius skonius ir labai atsargiai vertina naujienas, todėl kaskart kurdami naujus gaminius laikomės šio principo“, – pabrėžia E. Dapkienė.
Tokią virtuvės klasiką puikiai iliustruoja „Maximos“ pirkėjų mėgstamiausių „Meistro kokybės“ mišrainių ir salotų penketas, kurį sudaro lietuviška mišrainė, naminės salotos, ryžių ir krabų lazdelių salotos, šviežių kopūstų salotos bei pupelių ir duonos salotos su obuoliais.
Pandemija paskatino sukurti naują tortų liniją
Visgi net ir puoselėjant tradicinius patiekalus, reikia atsižvelgti į skirtingą įvairių pirkėjų skonį, pabrėžia Brigita Baratinskaitė, „Maximos“ Maisto gamybos departamento vadovė. Todėl „Maximos“ asortimente atsiranda patiekalų, kuriuos dažniausiai dėl sudėtingesnio paruošimo žmonės valgo kavinėse, pavyzdžiui, iš Japonijos kilusių ramenų ar azijietiškų makaronų.
„Daugėja ir vegetarišką mitybą puoselėjančių žmonių. Tad savo asortimente kuriame produktus su jūros dumbliais, plečiame asortimentą iš pupelių, įvairių ankštinių daržovių, makaronų, sūrių“, – vardija B. Baratinskaitė.
Pasak jos, karantinas ir kiti ribojimai itin pakoregavo konditerijos gaminių pasirinkimo įpročius.
„Tortai, plokštainiai ir pyragaičiai vis dar yra svarbi šventinio stalo dalis. Tačiau daugėjant ribojimų, atsirado poreikis įsigyti mažesnio dydžio tortus, skirtus keliems asmenims. Kurdami konditerijos gaminius tikimės, kad mūsų pirkėjai prie vitrinų užtruktų ne tik dėl gražių vaizdų, bet ir todėl, kad norisi paragauti visko“, – šypsosi „Maximos“ maisto žinovė.
Tarp mėgstamiausių saldžių pirkėjų pasirinkimų ne vienerius metus išlieka Kuršėnų vyniotinis ir tortas su maskarponės sūriu bei tortas „Juodoji rožė“.
Nuo šiol „Maximos“ meistrų gaminamuose patiekaluose naudojami tik laisvų vištų kiaušiniai. 2021 metais buvo pakeisti ne tik tiesiogiai patiekaluose kaip ingredientai naudojami kiaušiniai, bet ir visos žaliavos, kurių sudėtyje yra kiaušinių: majonezas, tešla ir pan. Iš viso šie pokyčiai palietė net 95 proc. „Meistro kokybės“ gaminių iš beveik 500, esančių asortimente.
Apie prekybos tinklą „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 13 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.
Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”