„Lidl Lietuva“ jau kelis metus nuosekliai mažina pridėtinio cukraus ir druskos kiekį privačių prekės ženklų produktuose. Šių veiksmų dėka, prekybos tinklo klientai vartodami patobulintos receptūros produktus pernai pridėtinio cukraus suvartojo 31 tona mažiau, o druskos – 7 tonomis mažiau. Artimiausiu metu „Lidl“ parduotuvių lentynas papildys ir daugiau sveikatai palankių produktų.
Skatindama sveikatai palankesnę mitybą, „Lidl Lietuva“ siekia iki 2025 m. pabaigos privačių prekės ženklų gaminiuose sumažinti pridėtinio cukraus ir druskos kiekį bent 20 proc. Preliminariais duomenimis, „Lidl Lietuva“ nuo 2017 iki 2022 metų privataus prekės ženklo produktuose vidutinį pridėtinio cukraus kiekį jau sumažino 8 proc., o pridėtinės druskos – 10 proc.
„Pridėtinio cukraus lietuviai kasdien suvartoja vidutiniškai keturiskart daugiau, o pridėtinės druskos – dukart daugiau nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (PSO). Tai lemia įvairias sveikatos problemas, todėl siekiame aktyviai prisidėti prie sveikatai palankesnių produktų pasiūlos didinimo ir jau įžvelgiame pirmuosius rezultatus šioje srityje. Skaičiuojame, kad atnaujinus privačių prekės ženklų produktų sudėtis, praėjusiais metais mūsų parduotuose produktuose buvo 31 tona mažiau pridėtinio cukraus ir 7 tonomis mažiau pridėtinės druskos“, – teigia Karolis Lebednikas, „Lidl Lietuva“ kokybės užtikrinimo departamento atstovas.
Nekeičia cukraus saldikliais
Skatindama subalansuotą kasdienę mitybą, „Lidl Lietuva“ pirmiausia tobulina kasdienio vartojimo maisto produktus. Pavyzdžiui, bendradarbiaudama su Lietuvos ir užsienio tiekėjais, vien kepinių asortimente pernai įmonė atnaujino net 28 skirtingų rūšių kepinių receptūras, iš kurių 24 jau yra prieinami pirkėjams. „Lidl Lietuva“ atstovas pažymi, kad likusieji produktai prekybos tinklo parduotuvėse pasirodys jau artimiausiu metu, o kartu – ir vaikų itin dažnai vartojami maisto produktai su mažiau pridėtinio cukraus.
„Jau praėjusių metų pradžioje patobulinome net trijų rūšių „Pilos“ geriamųjų jogurtų, „Freeway“ giros, „Solevita“ įvairių vaisių gaiviųjų gėrimų ir kitų vaikų pamėgtų produktų sudėtis. Asmeniškai žinau, kokie jie yra populiarūs tarp vaikų, nes apsipirkinėdami kartu su mažamete dukra niekada negalime ramiai praeiti pro šių produktų lentynas“, – pasakoja K. Lebednikas.
Mažindama pridėtinio cukraus kiekį savo privačių prekės ženklų produktuose, „Lidl Lietuva“ siekia palaipsniui supažindinti savo klientus su mažiau saldžiu skoniu. Dėl šios priežasties įmonė cukraus nepakeičia saldikliais, o kartu didina ir alternatyvių produktų, kuriuose pridėtinio cukraus yra mažiau arba iš viso nėra, pasirinkimą.
Peržiūrint produktų sudėtis, „Lidl“ prekybos tinklas ieško galimybių sumažinti pridėtinio cukraus ir pridėtinės druskos kiekį, tuo pačiu išlaikant puikias produktų skonio savybes. Pavyzdžiui, virtose rūkytose kiaulių ausyse skonį praturtino pipirų, svogūnų ir česnakų mišinys.
„Siekiame, kad klientai ir toliau drąsiai rinktųsi jiems patinkančius produktus, o mes pasirūpinsime sveikatai palankesne jų sudėtimi. Šių dviejų dalykų tarpusavio derėjimą užtikriname kartu su Kauno technologijos universiteto Maisto institutu organizuodami akluosius juslinius tyrimus, kurie leidžia nešališkai pamatuoti produkto receptūros pakeitimo sėkmę“, – tvirtina ekspertas.
Atsakingas maisto priedų naudojimas
Vystydama sveikatai palankesnį asortimentą, „Lidl Lietuva“ taip pat riboja tam tikrų konservantų, kvapiųjų medžiagų ir dažiklių naudojimą.
„Savo strategijoje esame numatę griežtas taisykles, kurios leidžia nenukrypti nuo galutinio tikslo – sveikatai palankesnių produktų. Pavyzdžiui, daug dėmesio skiriame atsakingam maisto priedų naudojimui – pirmenybę teikiame natūraliems dažikliams ir kvapiosioms medžiagoms, tokioms kaip natūralus vanilės ekstraktas, dažikliai iš burokėlių ir kt. Taip pat siekiame kuo labiau mažinti konservantų naudojimą arba nenaudoti jų iš viso, jei tai neturi neigiamos įtakos produktų saugai“, – sako Rasa Didjurgytė, „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė.
R. Didjurgytė akcentuoja, kad praėjusiais metais „Lidl“ prekybos tinklas pirmasis Lietuvoje taip pat atsisakė naudoti mechaniškai atskirtą mėsą savo privačių prekės ženklų mėsos gaminiuose. Mechaniškai atskirta mėsa buvo naudojama nedidelėje pigesnių mėsos produktų asortimento dalyje, ji buvo pakeista aukštesnės rūšies gabaline mėsa, siekiant ir toliau išlaikyti patrauklias šių produktų kainas.
Siekdama dar labiau skatinti sveiką maitinimąsi „Lidl Lietuva“ šiais metais priėmė sąmoningos mitybos politiką, kuria įsipareigojo ne tik tęsti jau anksčiau išsikeltus tikslus, bet ir plėsti sveikatai palankesnių produktų asortimentą kitose prekių kategorijose.
„Šiais metais išsikėlėme ir su pilno grūdo produktais bei augaliniais baltymais susijusius tikslus. Iki 2025 m. galo palaipsniui didinsime viso grūdo produktų bei augalinių baltymų asortimentą“, – sako R. Didjurgytė.
Pranešimą paskelbė: Kamilė Augėnaitė, UAB „coagency”