Vis daugiau įmonių prisiima atsakomybę už poveikį aplinkai ir bendruomenėms bei vykdo įvairias tvarumo iniciatyvas. Pernai pristačiusi pirmąją tvarumo ataskaitą, šiemet „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės temoms skyrė dar daugiau dėmesio ir lėšų. Kokie organizacijos pasiekimai turėjo reikšmingą socialinį ar aplinkosauginį poveikį?
Svarbiausias pasiekimas – klimatui neutrali veikla
Vienas didžiausių 2022 m. „Lidl Lietuva“ tvarumo pasiekimų – pasiektas neutralus įmonės poveikis klimatui.
„Šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisija yra vienas pagrindinių rodiklių, kuriuos privalome stebėti, mažindami įtaką klimato kaitai. „Lidl Lietuva“ operatyvinės veiklos (angl. scope 1 ir scope 2) ŠESD emisija nuo 2022 finansinių metų pradžios yra kompensuojama pasitelkiant specialiai tam skirtus sertifikuotus ir aukštus reikalavimus atitinkančius projektus. Tokiu būdu „Lidl Lietuva“ veikla yra klimatui neutrali“, – pasakoja Rasa Didjurgytė, „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė.
Tačiau ties šia riba „Lidl Lietuva“ neketina sustoti – ir toliau kiek įmanoma mažins savo ŠESD emisiją. Siekdama šio tikslo įmonė visuose padaliniuose naudoja energiją taupantį LED apšvietimą bei nuo 2016 m. perka 100 proc. iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą elektros energiją.
Be to, šiemet buvo pastatytos 9 naujos saulės elektrinės, o iki kitų metų pavasario planuojama pastatyti dar 38 – vieną ant logistikos centro stogo ir 37 ant parduotuvių stogų. Taip pat „Lidl Lietuva“ logistikos centre ir daugiau nei pusėje parduotuvių produktų vėsinimo sistemose yra naudojami natūralūs šaltnešiai.
„Lidl“ klimato strategijoje taip pat numatyta mažinti emisijas produktų tiekimo grandinėje. Šiuo tikslu prekybos tinklas ragina tiekėjus, kurių ŠESD emisijos sudaro 75 proc. su produktais susijusios „Lidl“ emisijos, iki 2026 m. išsikelti savo klimato tikslus.
Pagalba bendruomenėms ir rūpestis gyvūnais
„Lidl“ 2022 m. ir toliau skyrė daug dėmesio įvairioms bendruomenėms ir socialiai jautrioms grupėms. Šiais metais prekybos tinklo ir jo pirkėjų kartu skirta paramos suma jau pasiekė rekordinius 973 tūkst. eurų, o iki metų galo turėtų perkopti 1 mln. eurų ribą. Didžiausią dalį – daugiau nei 613 tūkst. eurų – „Lidl“ skyrė „Maisto bankui“, produktais aprūpinančiu socialiai pažeidžiamų grupių gyventojus.
Dar beveik 104 tūkst. eurų sausio–spalio mėn. kartu su pirkėjais surinkta vykdant projektą „Už saugią aplinką mūsų vaikams“. „Lidl Lietuva“ kviečia pirkėjus grąžinti tarą tinklo parduotuvėse ir pinigus už depozitą skirti visoje šalyje dirbantiems vaikų dienos centrams. Savo ruožtu įmonė kas ketvirtį žmonių suaukotą sumą padvigubina, o šių metų sausį–kovą net patrigubino.
R. Didjurgytė pažymi, kad šiais metais ypatingai daug dėmesio skirta ir nuo karo nukentėjusiems Ukrainos žmonėms.
„Reaguodami į įvykius, per pirmuosius du karo mėnesius mūsų šalyje esantiems ukrainiečiams skyrėme paramos už 200 tūkst. eurų. Apie 100 karo pabėgėlių iš Ukrainos taip pat priėmėme į „Lidl“ parduotuvių ir logistikos centro komandas, kiekvienam jų skyrėme po 100 eurų vertės „Lidl“ dovanų kortelę, taip pat siūlome teisinę ir psichologinę pagalbą“, – sako R. Didjurgytė.
Be to, prekybos tinklas toliau sėkmingai vykdo projektą „Duok ruoniukui penkis“, kurio metu įsigydami maišelius su ruoniuko atvaizdu prekybos tinklo pirkėjai remia nykstančios Baltijos jūros pilkųjų ruonių populiacijos išsaugojimą. Anot įmonės socialinės atsakomybės konsultantės, vien šių metų sausio–lapkričio mėnesiais Lietuvos jūrų muziejaus vykdomai gyvūnų reabilitacijos veiklai stiprinti surinkta virš 56 tūkst. eurų.
Daugiau dėmesio tvaresniam ir sveikesniam asortimentui
Siekdamas veikti dar atsakingiau ir formuoti tvaresnį asortimentą, „Lidl“ šiais metais paskelbė savo tvaresnių žaliavų strategiją. Konkretūs įmonės įsipareigojimai apima ekologišką medvilnę, vištų kiaušinius, celiuliozę, žuvį ir daug kitų pirminių žemės ūkio produktų.
„Įvairiose šalyse tam tikrų žaliavų tiekimo grandinėse vis dar užfiksuojama įvairių žmogaus teisių pažeidimų, taip pat kenčia ir ekosistemos. Žinodami konkrečias problemas, savo privačių prekės ženklų produktuose naudojame sertifikuotas, tvaresnes žaliavas. Be to, skatiname pirkėjus dažniau rinktis mažesnį poveikį aplinkai turintį augalinį maistą“, – pasakoja R. Didjurgytė.
Plėsdamas sveikatai palankesnių produktų pasiūlą, prekybos tinklas „Lidl“ turi tikslą iki 2025 m. pabaigos savo privačių prekės ženklų produktuose penktadaliu sumažinti tiek vidutinį pridėtinio cukraus, tiek pridėtinės druskos kiekį. Šių metų rudenį tinklas taip pat atsisakė privačių prekės ženklų mėsos gaminių sudėtyje naudoti mechaniškai atskirtą mėsą.
Visuomenės įvertinimas
Augant visuomenės susidomėjimui tvarumu ir aplinkosauga, prekybos tinklo pastangos nelieka nepastebėtos. Balandžio mėnesį jau trečius metus iš eilės šalies gyventojai „Lidl“ prekybos tinklą pripažino tvariausiu prekės ženklu šalyje, rodo „Sustainable Brand Index™️“ – didžiausia nepriklausoma prekių ženklų tvarumo analizė Europoje.
„Būdami svarbia Lietuvos verslo aplinkos dalimi, nepamirštame, kokį poveikį kaip mažmeninės prekybos įmonė darome gamtai ir žmonėms. Siekiame, kad mūsų veikla būtų tvaresnė kiekviename žingsnyje – nuo tvaresnių, sveikatai palankesnių produktų, žaliavų ir pakuočių iki klimatą tausojančių sprendimų ir pagalbos bendruomenėms. Reguliariai peržiūrime visus savo tikslus ir pasiekimus bei išsikeliame vis naujų, o rezultatais dalinamės su visuomene. Džiaugiamės, kad pirkėjai aktyviai prisideda prie mūsų vykdomų projektų ir nelieka abejingi, aukoja Lietuvos vaikų dienos centrams ir gelbsti nykstančią ruonių populiaciją“, – sako R. Didjurgytė.
Pranešimą paskelbė: Kamilė Augėnaitė, UAB „coagency”