Problemų su dujiniais katilais gali kilti ištisus metus, tačiau ypač nesmagu, kai tai nutinka artėjant šildymo sezonui, tuomet dėl katilo gedimo turime ne tik šaltą vandenį, bet ir šaltą butą.
Dujiniai katilai (kaip ir visi kiti) yra įrenginiai, kartais gali sugest. Tai gali būti sutrikimas, nedidelis arba didelis gedimas. O priklausomai nuo problemos rimtumo galime pabandyti problemą išspręsti patys arba išsikviesti profesionalius meistrus.
Dujinių katilų atveju yra tikrai nedaug problemų, kurias vartotojas gali pats teisingai diagnozuoti ir išspręsti. Neatlikite veiklos, kurios nėra įtrauktos į vadovą „pasidaryk pats”.
Katilas neįsijungia
Su tipo situacija galime susidurti esant ilgesnei įrenginio naudojimo pertraukai. Pirmas dalykas, kurį turėtume padaryti tokioje situacijoje, yra patikrinti elektros tiekimo teisingumą. Gali pasirodyti, kad elektros lizde nėra maitinimo ir užtenka įjungti atitinkamą apsaugą arba plokštėje esantį saugiklį. Taip pat verta patikrinti ir galbūt pakeisti saugiklį katile. Antras žingsnis – patikrinti dujų tiekimą, t. y. ar tinkamai atsidaro tiekimo vožtuvas ir ar yra dujų filtro pralaidumas.
Dviejų funkcijų krosnelių atveju gali atsitikti taip, kad boileris veikia karšto vandens vartojimo atveju, tačiau neįsijungia centrinio šildymo funkcijoje, nes trūksta minimalaus šilumos suvartojimo. Tai reiškia, kad arba visi įrenginio vožtuvai yra uždaryti, arba įrenginyje yra oro. Užtenka atsukti vožtuvus arba nuleisti radiatorius.
Kitos priežastys, kodėl katilas neįsijungia, pvz., neatstatomas gedimo kodas, vandens trūkumas sistemoje ar oro trūkumas katile, tada yra priežastis kviesti servisą.
Katilas išsijungia
Ši problema gali kilti mažiausiai trimis atvejais:
- oras šildymo sistemoje,
- nustatyti per žemi karšto vandens parametrai arba kambario temperatūra,
- oro tiekimo arba išmetamųjų dujų išleidimo sutrikimai.
Kiti pažeidimai
Dujinių katilų veikimo pažeidimų spektras taip pat gali apimti atvejus, kai:
- nėra karšto buitinio vandens namuose,
- per šalta patalpose,
- per šilta patalpose.