Rugsėjo 9 dieną pasaulyje minima Tarptautinė grožio diena. Apie grožį ir jo puoselėjimą kalbama daug, tačiau Justė Pinkevičienė, prekybos tinklui „Maxima“ kelis kosmetikos ženklus gaminančios įmonės „Cosmoway“ bendraturtė, įsitikinusi – skaitydami žmonės dažnai pasikliauja netinkamais informacijos šaltiniais. Vėliau tai lemia klaidas kosmetiką renkantis ir ją naudojant. Be to, reklamos skatina išbandyti vis naujus produktus. Tik čia įvyksta priešingas efektas – dažna priemonių kaita išbalansuoja odą ir neleidžia įvertinti produkto tikrojo efektyvumo.
„Jei galėčiau, sukurčiau filtrą, kurį reikėtų praeiti norint kalbėti grožio puoselėjimo temomis socialiniuose tinkluose ar net naujienų portaluose, – atvirai sako nuo 16 metų grožio srityje dirbanti J. Pinkevičienė. – Perskaičius neteisingą informaciją, įsigyjamos netinkamos priemonės, tad vėliau sunku tikėtis, jog pasieksi norimų rezultatų.“
Pasak J. Pinkevičienės, retai susimąstome, kad būtent kosmetikos priemonės yra produktai, kuriuos naudojame kiekvieną dieną ir net ne po kartą. Juk kiekvienas plaunamės rankas, prausiamės, valomės dantis – visa tai darome su kosmetikos produktais.
Lietuviškos kosmetikos įmonė „Cosmoway“ yra pažįstama iš tokių populiarių prekės ženklų kaip „Green Feel‘s“ ar specialiai lietuviškam prekybos tinklui „Maxima“ kuriamų „Nida“ ir „Vėjas“. Ernesta Dapkienė, „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė teigia, kad lietuviai sugeba sukurti kokybiškus produktus už mažą kainą, paprastai gamina natūralesnius, lietuvaičių odai pritaikytus produktus – tai įvertina ir pirkėjai. Iš viso šiame tinkle net 13 proc. visų kosmetikos pardavimų sudaro būtent lietuviškos kilmės prekės.
„Jau penkerius metus savo pirkėjams siūlome kosmetikos priemones, kurios praturtintos visiems gerai pažįstamais ingredientais: gintaro ekstraktu, šalavijų, dilgėlių, jūros mineralų, alavijų ir kitais natūraliais eksktraktais, – vardija E. Dapkienė. – Populiariausios priemonės yra „Nidos“ skysti muilai, ypač muilas su medaus ekstraktu, dantų pasta su bruknėmis, universalūs šampūnai.“
„Maxima“ kartu su „Cosmoway“ moteriškos kosmetikos ženklą „Nida“ pristatė dar 2017 m., o po metų – ir vyriškos kosmetikos ženklą „Vėjas“. „Nidos“, „Vėjo“ bei kitų „Cosmoway“ kuriamų kosmetikos priemonių gamybos metu naudojama žalioji lietuviška elektros energija, 100 proc. pagaminta iš atsinaujinančių energijos išteklių.
Kaip išsirinkti priemones
Į kosmetikos kūrimo subtilybes nuolat besigilinanti J. Pinkevičienė išvardija ir klausimus, į kuriuos atsakyti turėtų visi kosmetikos vartotojai. Pirmiausia, pagal kokius kriterijus renkatės produktą? Kokia tvarka ketinate naudoti produktą, pavyzdžiui, tik žirniuką dantų pastos ar brauksite per visą šepetėlį? Šampūną pilsite per visą plauką ar produktą dėsite tik ant šaknų? Kiek kartų per dieną / savaitę naudosite? Kada vertinsite produkto kuriamą rezultatą – po dienos ar po savaitės? Kas kiek laiko ketinate peržiūrėti savo produktų krepšelį ir galimai jį keisti?
Ji pastebi, kad šiuo metu grožio industrijoje vyrauja minimalizmo mada. Sako, kad dažnai šį laikotarpį mėgstama pavadinti ,,švarių sudėčių‘‘. Tai reiškia, jog formulėse turi būti tik tai ko tikrai reikia mūsų odai ir plaukams, ir nieko nei per daug nei per mažai.
„Tokia tvarka padeda odai ,,nepasimesti‘‘ dėl sudėtyje esančios komponentų gausos. Svarbu paminėti, jog kartais problemų kyla ne dėl to, jog vartotojai prižiūri savo odą ar plaukus per mažai. Kartais priežiūros būna stipriai per daug, kaip ir aktyvių komponentų kosmetikos sudėtyje“, – primena ne tik kosmetikos, bet ir rinkodaros specialistė.
Kainos įtaka
Renkantis kosmetiką, pataria J. Pinkevičienė, visų pirma atsakingai įvertinkite savo odos ir plaukų poreikius bei finansines galimybes. Šiuo metu rinkoje gausu pasirinkimų ir kiekvienas gali rasti, kas atitinka jo poreikius.
„Įvertinus savuosius, linkiu disciplinuotai vertinti informaciją pateikiamą ant produktų pakuočių. Žinodami ko ieškoti, pavyzdžiui, intensyvaus drėkinimo, o gal tiesiog labai malonaus kvapo, vertinsite ant pakuočių pateikiamą informaciją pagal aiškiai identifikuotus savo poreikius. Nėra vienos visiems tinkančios kosmetikos. Deja, šiais laikais dažnai pamirštama galvoti apie save ir pasikliaujama tik kitų rekomendacijomis ar skambiomis reklamomis“, – apgailestauja J. Pinkevičienė.
Ji taip pat pabrėžia – net ir mažiau kainuojantis produktas gali būti toks pats kokybiškas. Viskas priklauso nuo kosmetikos gamintojo kompetencijų. Pavyzdžiui, tik „Maximos“ parduotuvėse parduodamos „Nidos“ ir „Vėjo“ kosmetikos priemonių kaina siekia nuo 1,5 iki 7 Eur.
„Jeigu laboratorijoje dirba kompetentingi chemijos mokslo specialistai jie tikrai pajėgūs itin tikslingai atrinkti sudėtinius komponentus, kurių kombinacijos sugebėtų tenkinti esminius mūsų odos bei plaukų poreikius bei būti visiškai saugūs. Be to, jeigu produktus gamina profesionalai ir didesniais mastais, mažesnę produkto kainą įmonė gali užtikrinti jau vien dėl to, jog didesni gamybiniai mastai leidžia pagaminti produktą efektyviau – tai atsispindi ir produkto savikainoje“, – pasakoja J. Pinkevičienė, su kolegomis valdanti lietuviškos kosmetikos „Cosmoway“ fabriką
Ji praveria ir savo rankinę, kurioje visada galima rasti rankų dezinfekcinį skystį, rankų kremą, lūpų balzamą ir plaukų aliejuką, aliejuką nagų odelėms. Tuo metu namuose kiekvieno privalomą krepšelį turėtų sudaryti muilas, rankų kremas, kūno kremas, dušo želė, šampūnas, kondicionierius/kaukė, veido prausiklis, veido kremas, lūpų balzamas ir dantų pasta.
„Visi išvardyti produktai, mano nuomone, yra privalomi kiekvienam šiuolaikiniam žmogui, kuris gyvena intensyviai ir yra veikiamas aplinkos taršos“, – sako J. Pinkevičienė.
Apie prekybos tinklą „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 12 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.
Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”