Modernioms organizacijoms, siekiančioms pritraukti ir išlaikyti talentingus darbuotojus, labai svarbu suprasti, kas juos motyvuoja ir skatina jų įsitraukimą. Žmogiškųjų išteklių valdymo sprendimus siūlančios bendrovės „Amston“ 2023 m. atliktas tyrimas parodė – nors tradicinės motyvacijos priemonės, pavyzdžiui, finansiniai priedai, išlieka itin svarbūs, šių laikų darbuotojams aktualu gauti papildomas, galbūt net personalizuotas naudas. Kokios jos? Šiame straipsnyje apžvelgsime, ką vertina šiuolaikinis, novatoriškas įmones vertinantis darbuotojas.
1. Konkurencingas darbo užmokestis ir finansiniai priedai
„Amston“ tyrimo duomenimis, konkurencingas darbo užmokestis ir skiriami finansiniai priedai išlieka svarbiausiu finansiniu motyvaciniu veiksniu. Konkurencingas darbo užmokestis leidžia ne tik pritraukti talentingus darbuotojus, bet ir juos išlaikyti. Su darbo rezultatais susiję priedai ar premijos – suteikia pasitenkinimo jausmą, skatina produktyvumą.
Finansinis aspektas darbuotojams yra itin svarbus dėl galimybės būti tinkamai įvertintiems už pasiektus darbo rezultatus ir jaustis finansiškai stabiliems.
2. Nuotolinis darbas ir lankstumas
Pastebima, jog didėja nuotolinio bei hibridinio darbo pasiūlymų populiarumas. Darbuotojai įžvelgia vis daugiau nuotolinio darbo privalumų ir noriai renkasi dirbti tokią galimybę suteikiančiose organizacijose. Lanksčios darbo valandos, laisvė pačiam dėliotis darbo grafiką taip pat yra pageidautina. Tai leidžia atrasti darbo ir asmeninio gyvenimo balansą.
Nepaisant to, kad darbuotojas dirba iš namų, įmonė neturėtų pamiršti aprūpinti savo darbuotojo reikiamomis darbo priemonėmis, tokiomis kaip patogi darbo vieta, kompiuteris, telefonas, darbo kalendoriai, skaičiuotuvai, popierius spausdinimui, rašikliai bei kiti biuro reikmenys. Nereikėtų to laikyti papildomomis išlaidomis, ypač jei sutaupoma biuro nuomos ir išlaidų jame atžvilgiu.
3. Sveikatos draudimas
Darbuotojai dažnai tiksi sulaukti sveikatos draudimo ir jį laiko naudinga papildoma motyvacine priemone. Sveikatos draudimas suteikia daugiau saugumo, gali padengti patirtas gydymo išlaidas. Tai puikus būdas parodyti, kad įmonė rūpinasi savo darbuotojų gerove. Sveiki ir laimingi darbuotojai yra produktyvūs darbuotojai.
4. Karjeros ir mokymosi galimybės
Galimybės didinti kompetencijas, mokytis ir tobulėti, prisidėti prie įdomių projektų, kilti karjeros laiptais yra itin aktualios daugeliui ambicingų specialistų. Labai svarbu, kad darbuotojas galėtų aiškiai matyti savo karjeros kelią įmonėje ir jam būtų suteikiamos realios galimybės augti. Investuoti į darbuotojų mokymąsi visapusiškai verta – specialistai turi daugiau žinių, dirba efektyviau, daro mažiau klaidų, geba prisitaikyti prie naujovių.
5. Kuro kompensacija, vieta automobiliui
Kaip rodo minėtas tyrimas, darbuotojams išlieka svarbus ir įmonės suteikiamas automobilis, kuro kompensacija. Jei tokios galimybės nėra, pasirūpinkite bent vieta automobiliui pasistatyti – ypač jei biuras kažkur miesto centre, kur automobilio stovėjimo vieta kainuoja brangiau. Tai yra finansiškai naudinga motyvacinė priemonė, kuri leidžia sumažinti kelionės išlaidas į darbą. Tai ypač aktualu žmonėms, kuriems nėra suteikiamos galimybės dirbti nuotoliniu būdu.
6. Organizacijos mikroklimatas ir stipri komanda
Geras organizacijos mikroklimatas, stipri komanda yra ne ką mažiau aktuali šių laikų darbuotojams. Atviras bendravimas, pasitikėjimas, palaikanti aplinka, dalijimasis idėjomis leidžia darbuotojams emociškai geriau jaustis. Darni, profesionali ir stipri komanda suteikia galimybę sėkmingai ir efektyviai siekti užsibrėžtų tikslų, tobulėti. Apskritai, svarbi novatoriška vidinė įmonės kultūra – susitikimai, renginiai, komanda stiprinančios veiklos ir pan.
7. Psichologinė gerovė
„Amston“ tyrimas atskleidė, kad vis dažniau darbuotojų išreiškia poreikį galimybėms geriau pasirūpinti savo fizine bei psichologine gerove. Tai gali būti pasiūlymas padengti psichologo, koučerio konsultacijas, biure rengti meditacijų, mankštų ar sporto užsiėmimus. Šie sprendimai leidžia kurti rūpestingą darbo aplinką, kur darbuotojas galėtų jaustis vertinamas, svarbus bei reikalingas.
8. Personalizuotos naudos
Kalbant apie papildomas finansines ir nefinansines naudas, svarbu vertinti ne tik visumą, bet įsiklausyti į kiekvieno darbuotojo poreikius, pasiūlymus, kaip būtų galima patobulinti motyvacinę sistemą . Visiems vienoda motyvacinė sistema žavi ne visus, nes tai, kas motyvuoja vieną, nebūtinai motyvuos kitą darbuotoją.
Pavyzdžiui, galbūt vieniems darbuotojams bus aktualu nuotolinis darbas, papildomos atostogų dienos, o kitiems – mokymosi galimybės, sporto salės abonementas. Gebėjimas pritaikyti darbe skirtingas motyvacines priemones leidžia išlaikyti darbuotoją, stiprinti jo motyvaciją.
Organizacijoms yra svarbu turėti tinkamą motyvacinę sistemą, kuri suteikia galimybę sumažinti darbuotojų kaitą, skatinti darbuotojų įsitraukimą, didesnį produktyvumą bei pasitenkinimą darbu. Tai taip pat leidžia pritraukti talentingus darbuotojus ir juos išlaikyti, gerinti organizacijos įvaizdį. Kaip tik dairotės idėjų, kaip pagerinti savo verslo motyvaciją sistemą ateinančiais metais, o gal norite pasiūlyti vieną kitą motyvacinės priemonės idėją savo darbovietėje? Panašu, kad idėjų yra tikrai ne viena, tad belieka išsirinkti tinkamiausias.
Pranešimą paskelbė: Evelina Bogdiun, UAB Whatabout agency