Įvairūs

Nuo kuprinių iki protezų – radinių viešajame transporte rudenį daugėja kasmet

Prasidėjus mokslo metams ir Vilniaus viešajam transportui prisipildžius keleivių, pastebimai padaugėja ir paliktų daiktų. Vien rugsėjį, nors mėnuo tik įpusėjęs, įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ Keleivių patirties komandą pasiekė netoli šimto įvairiausių keleivių viešajame transporte paliktų daiktų –  daugiau nei dvigubai nei pastaraisiais rugsėjais. 

„Rugsėjis – kuprinių mėnuo. Niekada daugiau metuose pamestų moksleivių kuprinių nerandame tiek, kiek būtent šį mėnesį. Jei visus metus randame daugmaž tokius pačius daiktus kaip skėčiai, ausinių dėklai ir viešojo transporto bilietai bei banko kortelės,  tai rudens pradžioje dominuoja mokykliniai reikmenys, – sako VVT Keleivių patirties grupės vadovė Justina Markauskė.  

Radinių kiekis ir patys radiniai priklauso nuo sezono. Apibendrinant visus sezonus pastebima, kad dažniausiai pamirštamos kuprinės, rankinės, mobilieji telefonai, piniginės ir dokumentai. Pasitaiko ir pavienių drabužių ar raktų, maisto produktų. Būna ir labai netipinių radinių – dviračiai, ramentai ir vaikščiojimo lazdos, vaikų vežimėliai be vaikų, dantų protezai, inkilai, pusė dulkių siurblio.  

VVT duomenimis, maždaug pusė visų radinių grįžta savininkams arba yra perduodama policijai. Elektroniniai prietaisai ir dokumentai visada atiduodami pareigūnams, o kiti radiniai saugomi iki šešių mėnesių. Pasibaigus terminui jie rūšiuojami ir perduodami perdirbimui. Greitai gendantys produktai utilizuojami iš karto. 

Justina Markauskė pripažįsta, kad sostinėje netrūksta ir „etatinių užmirštuolių“: „Viena senjorė beveik kas mėnesį vis ieško pamestų namų raktų, o keli išsiblaškę moksleiviai – savo kuprinių ar sportinių krepšių. Jų tėvai jau puikiai žino, kur kreiptis.“ 

Nors rudenį užmaršumo atvejų padaugėja, keleivių sąmoningumas ir keli paprasti įpročiai gali padėti sumažinti pamestų ir rastų daiktų statistiką.  Štai keletas patarimų: 

  •  30 sekundžių taisyklė – prieš išlipant trumpam sustokite ir akimis peržvelkite sėdynę, kurioje sėdėjote bei aplinką;
  •  Kontaktinė kortelė ar lipdukas padeda identifikuoti savininką – užrašykite telefono numerį ant kuprinės, sportinio krepšio ar vaiko penalo;
  • Įprotis – kiekvieną kartą išlipdami pasitikrinkite „didįjį trejetą“: telefonas, piniginė, raktai;
  • Dažniau naudojamiems daiktams, kaip keleivio bilietas, ausinės ir pan. visada naudokite tuos pačius rankinės skyrius – automatiškai pastebėsite, jei kas ne vietoje, kažko trūksta; 
  • Skaitmeniniai sprendimai – telefonui a r raktams galima naudoti sekimo įrenginius;
  • Vaikams – priminimai ir įgūdžių lavinimas pasinaudojant prieš tai pateiktais patarimais.  

„Dažniausiai keleiviai išsiblaško ir daiktus palieka, kai skuba, taigi išlipimui visad siūlome ruoštis kiek iš anksčiau, kad būtų pakankamai laiko įsitikinti, ar visi daiktai vietoje. Taip pat ir keli prieš tai paminėti patarimai gali padėti išvengti vizito į rastų daiktų saugyklą“, – sako VVT keleivių patirties grupės vadovė.  

Pranešimą paskelbė: Indrė Jankauskaitė-Činčė, UAB „coagency”