Vitaminas B12
Sveikata

3 žmonių grupės, kurioms gali ypatingai pagelbėti maisto papildai

Maisto papildai, kurių dėka mūsų organizmas gauna jam būtinus vitaminus ir mineralus, nėra skirti apsaugoti mus nuo lėtinių ligų, tokių kaip diabetas, aukštas kraujospūdis, širdies ligos ar netgi vėžys. Pagrindinė maisto papildų paskirtis yra padėti užpildyti mitybos spragas, suteikiant organizmui tai, ko jis negauna su maistu.

Dažnai spartus gyvenimo tempas ir kasdieniai rūpesčiai nulemia prastą ir nepilnavertę mitybą, kurioje yra daug apdorotų ir nesveikų maisto produktų. Tai įtakoja įvairių vitaminų ir mineralų trūkumą. Todėl kartais maisto papildai gali tapti veiksmingu kasdienės mitybos pagalbininku. Žinoma, pats svarbiausias ir pagrindinis vitaminų ir mineralų šaltinis visuomet turi būti neapdorotas ir sveikas maistas – ypač vaisiai ir daržovės. Maisto papildai niekuomet neturėtų būti traktuojami kaip maisto pakaitalas. Vietoje to, į maisto papildus reikėtų žvelgti kaip į priemonę, padedančią kompensuoti tam tikrų vitaminų ir mineralų trūkumą mūsų subalansuotoje mityboje.

Nors tikėtis, kad maisto papildai visiškai apsaugos nuo įvairių ligų, būtų netikslinga, medicinos specialistai teigia, kad tam tikroms grupėms priskiriamiems žmonėms maisto papildai gali ypatingai pagelbėti.

Vitaminas D – mažai saulės gaunantiems žmonėms

Vitaminas D, kurio mūsų organizmui reikia kalcio įsisavinimui žarnyne ir stiprių kaulų formavimui, yra randamas nedidelėje dalyje maisto produktų – nebent vitaminas D būna pridedamas gamybos procese. Tuo tarpu vitaminas D yra natūraliai gaminamas mūsų organizme, kai oda yra veikiama saulės spindulių.

Nemaža dalis žmonių susiduria su vitamino D trūkumu, kadangi pastaruoju metu nedaug žmonių pakankamai laiko praleidžia gryname ore ir gauna pakankamai saulės spindulių. Žmonės, kurie mano, kad jiems gali trūkti vitamino D, pirmiausia turėtų atlikti kraujo tyrimus ir pasitarti su savo gydytoju dėl maisto papildų vartojimo galimybės.

Vitaminas B12 – veganams ir vyresnio amžiaus žmonėms

Vitaminas B12 yra būtinas raudonųjų kraujų kūnelių gamybai ir tinkamai smegenų veiklai. Kadangi vitaminas B12 daugiausiai yra randamas gyvūninės kilmės produktuose, tokiuose kaip mėsa, pienas ir kiti pieno produktai, veganams kyla rizika susidurti su šio vitamino trūkumu.

Tipiniame veganų vartojamame maiste yra labai nedaug vitamino B12 – nebent veganai valgo tam tikrus maisto produktus, kurių gamybos procese buvo pridėtas ir vitaminas B12. Tarp tokių maisto produktų patenka sausi pusryčiai ir sojos produktai. Kitas pasirinkimas veganams yra mielės, kurias galima maišyti su avižomis ar užpilti ant salotų arba kitų patiekalų.

Veganai, kurie reguliariai nevartoja mielių ar kitų vitaminais prisotintų maisto produktų, laikui bėgant gali susidurti su labai žemu vitamino B12 lygiu. Lygiai taip pat su šia problema gali susidurti ir vyresnio amžiaus žmonės, kurių organizmui tampa sunkiau įsisavinti vitaminą B12 iš vartojamo maisto, o tai reiškia, kad padidėja rizika susidurti su vitamino B12 trūkumu.

Taigi, jei jūs esate susirūpinę dėl galimo vitamino B12 trūkumo, atlikite kraujo tyrimus ir pasirinkite tinkamus maisto papildus. Tuo tarpu norintiems kokybiško medžiagų įsisavinimo, kartu išvengiant susidūrimo su virškinamuoju traktu, gali pagelbėti ir Asun inhaliatorius „Vitaminas B12“, kuris neapkrauna vidaus organų ir patenka tiesiai į kraują.

Folio rūgštis – nėščioms moterims

Folio rūgštis, kuri yra randama daržovėse, grūdiniuose produktuose, mėsoje ir pieno produktuose, yra labai svarbi priešgimdyviniu laikotarpiu. Didelėje dalyje grūdinės kilmės maisto produktų, tokių kaip duona, sausi pusryčiai, miltai, makaronai ir ryžiai, yra daug folio rūgšties.

Dėl šio vitamino didelės svarbos besivystančiam vaisiui, gydytojai rekomenduoja nėščioms moterims vartoti folio rūgšties maisto papildus. Tuo tarpu kitų žmonių organizme folio rūgšties trūkumas pasitaiko retai.