Įvairūs

1 litro „Ford EcoBoost“ pelnė 11-ąjį variklių „Oskarą“

Kompaktiškas ir galingas variklis buvo montuojamas viename iš keturių 2018 m. parduotų „Ford“ automobilių 

Kelnas, Vokietija, gegužės 29 d. Galingas, taupus ir lengvai modifikuojamas 1 litro darbinio tūrio variklis „EcoBoost“ šiemet nuskynė jau 11 savo apdovanojimą per pastaruosius septynerius metus. 2019-ųjų Tarptautiniuose metų variklio apdovanojimuose (International Engine and Powertrain of the Year, IEPOTY) mažasis „Ford“ galiūnas pripažintas geriausiu varikliu kategorijoje iki 150 AG. 

Kompaktišką, taupų ir tuo pačiu metu galia stebinantį vieno litro darbinio tūrio trijų cilindrų „EcoBoost“ variklį, skirtingose iteracijose generuojantį iki 140 arklio galių, galima rasti viename iš keturių 2018 m. parduotų „Ford“ modelių Europoje, tai yra, daugiau nei 410 tūkst. automobilių, kurių šeimoje – nuo kompaktiško „Fiesta“ hečbeko iki „Transit Connect“ mikroautobuso. 

„Nuo pirmosios litro darbinio tūrio „Ford EcoBoost“ pergalės – pripažinimo absoliučiai geriausiu varikliu pasaulyje IEPOTY apdovanojimuose 2012 metais – praėjo septyneri metai, per tą laiką pelnyta 11 apdovanojimų. Tačiau šis variklis ir toliau lieka etalonu kompaktiškų benzininių variklių segmente. Keliuose savo darbą dirba jau 1,6 mln. 1 litro „EcoBoost“ variklių, bet jo potencialas – dar neišsemtas. Netrukus jūsų vertinimui – dar taupesnės hibridinės jėgainės“, – sakė „Ford of Europe“ Tyrimų ir pažangiųjų jėgainių technologijų padalinio vadovas Carstenas Weberis. 

IEPOTY apdovanojimuose 1 l „Ford EcoBoost“ nuolat linksniuojamas nuo pat jo debiuto 2012 m.   „Ford EcoBoost“ priklauso ir rekordinis, net 3 kartus iš eilės absoliučioje įskaitoje laimėtas „Metų variklio“ apdovanojimas bei „Geriausio naujo variklio“ apdovanojimas. Šešis kartus iš eilės šis stebinantis technikos kūrinys buvo pripažintas geriausiu variklių iki 1 l darbinio tūrio kategorijoje. 

Šiemet IEPOTY 70-ies teisėjų iš 31 šalies kolegija 1 l „Ford EcoBoost“ varikliui kategorijoje iki 150 AG skyrė iš viso 145 taškus, ir „Ford EcoBoost“ 26 taškais aplenkė tokių konkurentų kaip BMW, „PSA Group“, „Tyota / Lexus“ bei „Volkswagen“ tos pačios kategorijos agregatus. 

Debiutavęs 2012-aisiais, 1 l „Ford EcoBoost“ variklis pagimdė sparčiai populiarėjantį mažo darbinio tūrio galingų trijų cilindrų turbokompresorinių benzininių motorų segmente. 

„Šis nedidukas brangakmenis atrėmė laiko išbandymą, o tuo metu kiti gamintojai vis mėgina jį prisivyti“, – sakė žurnalo „Car South Africa“ technikos redaktorius Nicolas Louwas ir IEPOTY teisėjų kolegijos narys. 

„Ford“ neseniai atnaujino 1 l darbinio tūrio „EcoBoost“ variklį, montuojamą „Ford Focus“ ir „Transit Connect“ modeliuose. Pastarasis variklis – dar taupesnis, kadangi jame pirmą kartą šioje variklių klasėje pritaikyta vieno cilindro atjungimo technologija, leidžiančia automatiškai atjungti vieną iš trijų variklio cilindrų, pavyzdžiui, važiuojant lėtai ar riedant pastoviu greičiu. 

Reikšmingi cilindrų bloko galvutės, kuro įpurškimo ir emisijų kontrolės patobulinimai papildo svarbiausių „EcoBoost“ savybių, tokių kaip mažos inercijos turbokompresorius, aukšto slėgio tiesioginis degalų mišinio įpurškimas ir kintamo darbo režimo vožtuvų technologija, rinkinį. 

Atnaujintas ir patobulintas 1 l „EcoBoost“ vėliau 2019-aisiais bus montuojamas ir į kitus „Ford“ modelius. 

Anksčiau šiais metais „Ford“ taip pat paskelbė, kad pripažinimą pelnęs 1 l „EcoBoost“ variklis pasitarnaus kaip bazė galingoms hibridinėms (mild-hybrid) jėgainėms, kurios bus montuojamos naujuose „Fiesta EcoBoost Hybrid“ ir „Focus EcoBoost“ modeliuose. Taip pat planuojama įkraunama hibridinė jėgainė su šiuo varikliu. Ši jėgainė pirmiausia bus diegiama komerciniuose „Ford“ modeliuose „Tourneo“ ir „Transit“.        

Apie „Ford Motor“

„Ford Motor Company“ yra pasaulinis automobilių pramonės lyderis, įsikūręs Dyrborno mieste Mičigano valstijoje, JAV. „Ford“ gamina ir parduoda automobilius 6 kontinentuose. Koncerne dirba 166 tūkst. žmonių, veikia 70 gamyklų. Koncernas gamina „Ford“ ir „Lincoln“ automobilius. Finansines paslaugas klientams teikia „Ford Motor Credit Company“. Daugiau informacijos apie kompaniją: www.fordmotorcompany.com.

Apie „Inchcape“

Jau dešimt metų Lietuvoje veikianti bendrovė „Inchcape Motors“ yra didžiausia automobilių prekybos bendrovė šalyje. Lietuvoje ji yra vienintelis įgaliotasis koncerno „Ford“ atstovas. Be „Ford“ bendrovė atstovauja „Jaguar“ bei „Land Rover“, „Hyundai“, „Range Rover“, „Mazda“ ir „Mitsubishi“ automobilių gamintojus.

„Inchcape“ – viena didžiausių pasaulyje automobilių prekybos bendrovių. 170 metų sėkmingai veikianti 29 pasaulio valstybėse, bendrovė verčiasi naujų ir naudotų automobilių prekyba, prekyba atsarginėmis dalimis, techniniu aptarnavimu, finansavimu ir draudimu. Tarptautinėje rinkoje bendrovė atstovauja net 30 automobilių gamintojų. „Inchcape“ siekia tapti labiausiai į klientą orientuota automobilių prekybos kompanija. „Inchcape“ akcijomis prekiaujama Londono akcijų biržoje nuo 1958 metų. Įmonėje dirba maždaug 16 300 žmonių, jos centrinė buveinė įsikūrusi Londone. 

Daugiau informacijos:                         

Tomas Didžbalis

„Ford“ ženklo vadovas Lietuvoje

„Inchcape Motors“

8 5 2168226

tomas.didzbalis@inchcape.lt

Pranešimą paskelbė: Rūta Slušnytė, UAB „Publicum”