Įvairūs

Žmogiškųjų išteklių valdymas įtemptoje darbo rinkoje

Jau kuris laikas įmonės pripažino, kaip svarbu laikyti žmogiškųjų išteklių valdymą vienu iš svarbiausių elementų didinant konkurencinį pranašumą prieš konkurentus.

Šiandieninė darbo rinka yra labai įtempta. Konkurencija tarp organizacijų padidėjusi tiek, kad norint pritraukti naujus ar išlaikyti esamus darbuotojus, patrauklaus ir konkurencingo atlygio už darbą jau nebepakanka. Regis ir užkandžiai, sveikatos draudimas ar dovanos įvairiomis progomis jau tapo norma. Būsimi darbuotojai pas potencialų darbdavį ieško ne tik darbo, bet ir prasmės, tvarumo ar kažko išskirtinio, kas juos patrauktų ir sudomintų. Organizacijos stengiasi suderinti savo struktūras, kultūrą, kokybę, vertybes, išteklius ir įsipareigojimus patenkinti ne tik klientų, bet ir būsimų naujų darbuotojų poreikius. O tą padaryti įmonėms – tikras iššūkis.

Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų Personalo vadovų klubo valdybos narė, UAB „Nordnet“ personalo vadovė Giedrė Žigavičiūtė sako, kad jeigu kada nors bandėte atrasti ne tik trūkstamą, bet dar ir tinkamą kandidatą, tikrai žinote, kad tai padaryti dar sunkiau. „Dažnai tenka rinktis geriausią žmogų, kurį galite rasti tuo metu – bet ne visada tinkamiausią darbui“, – sako G. Žigavičiūtė.

Ar teko girdėti, kad laimingi darbuotojai dažnai įmonėje dirba daug ilgiau? Tokie darbuotojai taip pat padeda pritraukti kitus darbuotojus. Dažnu atveju – pačius tinkamiausius. Tai strateginis požiūris, kurį organizacijos naudoja siekdamos užtikrinti, kad jų darbuotojai būtų ilgalaikiai.

G. Žigavičiūtė pasidalino kokiu požiūriu siekiant išlaikyti darbuotojus ir pritraukti naujų vadovaujasi NNL įmonių grupė. „Mūsų įmonių grupė nėra išskirtinė, ieškome ir bandome įvairius būdus kaip pritraukti naujus darbuotojus. Tačiau prieš kurdami kažką naujo susimastėme ir ieškojome aspektų, skatinančių mūsų darbuotojus pas mus dirbti ne vienerius metus. Vienas tokių – jog esame viena didelė šeima. Pastebėjome gražią tendenciją, kuri tęsiasi jau ne vienerius metus. Dažnas darbuotojas į įmonę pasikviečia kartu dirbti savo šeimos narius: mamą, tėtį, brolį, sesę, kitą giminaitį, draugą ar kaimyną. Mes tuo didžiuojamės ir labai skatiname. Įmonėje tam turime premijų sistemą, kuomet rekomendavus draugą darbui ir jam pridėjus dirbti, rekomendavęs darbuotojas gauna premiją už rekomendaciją. Niekas geriau nepapasakos apie įmonę, jos turimus pliusus ir minusus nei artimas bičiulis ar šeimos narys, kuris paskatina pabandyti prisijungti ir dirbti kartu. Naujiems darbuotojams kur kas drąsiau ir paprasčiau efektyviai prisijungti prie komandos. Naujokui visada patarti gali ne tik priskirtas mokytojas, bet ir dirbantis šeimos narys. Pertraukėlių metas visada lydimas skardaus juoko ir geros nuotaikos. Darbuotojus taip pat mielai sveikiname sukūrus šeimas, apdovanojame gimus vaikams ar kitomis progomis. Nepamirštame savo darbuotojų ir ištikus nelaimei. Stengiamės įsiklausyti į visų poreikius ir sudėtingas situacijas sprendžiame kartu.

Nuoširdžiai tikime, kad darbuotojui dirbant su artimais žmonėmis veikla vyksta efektyviau ir į darbą einama su noru. Taip kuriama visa šeimyniška įmonės bendruomenė, formuojama jos kultūra, kas veda į priekį siekiant užsibrėžtų ilgalaikių tikslų.“, – įmonės strategija dalijasi personalo vadovė ir pataria prieš kuriant kažką naujo atsižvelgti į tai, ką įmonės jau turi, kas yra jų stipriosios pusės ir kaip tai galėtų būti plėtojama siekiant išlaikyti esamus ir pritraukti būsimus darbuotojus.

Pranešimą paskelbė: Joana Daubaraitė, Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai