Įvairūs

„Via Lietuva“ tęsia pernai pradėtus pokyčius: įsteigtas nepriklausomas Audito komitetas

Už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą ir plėtrą atsakinga įmonė „Via Lietuva“ tęsia praėjusių metų viduryje pradėtą įmonės transformaciją. Atsižvelgusi į Valstybės koordinavimo centro rekomendacijas ir gerosios valdysenos praktikas „Via Lietuva“ valdyba priėmė sprendimą steigti nepriklausomą įmonės audito komitetą, kurio pagrindinis tikslas bus užtikrinti bei didinti įmonės finansinės atskaitomybės procesų skaidrumą ir patikimumą.

Įsteigtą nepriklausomą Audito komitetą sudarys 3 nariai: šiuo metu „Via Lietuva“ nepriklausomų valdybos narių pareigas einantys Tadas Jagminas bei Liudas Liutkevičius, trečiojo, nepriklausomo Audito komiteto nario, atranka šiuo metu vykdoma. 

Audito komitetas veiks kaip nepriklausomas valdymo organas, vykdantis kontrolės ir rizikų vertinimo funkcijas bei prižiūrintis išorės ir vidaus audito veiklas. Audito komitetas sieks užtikrinti „Via Lietuva“ finansinės ir tvarumo atskaitomybės kokybę, didesnį įmonės priimamų sprendimų patikimumą ir nešališkumą.

„Nepriklausomo audito komiteto įsteigimas – dar vienas žingsnis įmonėje įgyvendinant pokyčių programą ir stiprinant kontrolės mechanizmus. Praėjusiais metais bendrovė peržiūrėjo veiklos planavimo procesus bei remiantis valdybos rekomendacijos iniciavo esminius pokyčius pagrindinėje įmonės veikloje. Šių pokyčių rezultatai šiandien jau matomi šalies keliuose. Vis tik pastarųjų dienų aktualijos parodė, kad „Via Lietuva“ turi pokyčius tęsti ir kitose srityse –  valdant veiklos rizikas, mažinant biurokratinius trikdžius, stiprinant  klientų aptarnavimo funkciją. Tokie artimiausi tikslai valdybos pavedimu prieš kelias dienas buvo suformuoti bendrovei“, – sako „Via Lietuva“ Valdybos pirmininkė Rūta Butautaitė Pivoriūnienė.

Įmonės transformaciją  nauja „Via Lietuva“ vadovų komanda pradėjo 2023 m. viduryje. Atsižvelgus į ne vienerius metus įmonę lydinčias problemas ir nerezultatyvią veiklą, buvo priimtas sprendimas pertvarkyti įmonės organizacinę struktūrą, sustiprinti finansų, pirkimų planavimo funkcijas, prioritetinį dėmesį skirti infrastruktūrinių projektų įgyvendinimui. 

Praėjusius metus „Via Lietuva“ pirmą kartą įmonės veiklos istorijoje baigė investavusi visą Vyriausybės patvirtintą Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) biudžetą. Nors kelių infrastruktūra šalyje yra blogos būklės ir jos atstatymui būtinos nuoseklios investicijos, tuometinė Lietuvos automobilių kelių direkcija nepanaudotą dalį ir taip trūkstamų KPPP lėšų grąžindavo į bendrą Valstybės biudžetą. 

2024-uosius „Via Lietuva“ pradėjo jau sausio mėnesį paskelbtu ir patvirtintu viešųjų konkursų planu, todėl kelių infrastruktūros darbai šalyje pirmą kartą galėjo būti pradėti ir pabaigti laiku. Anksčiau viešųjų konkursų planas buvo skelbiamas kovo mėn., todėl dalis darbų valstybinės reikšmės keliuose prasidėdavo tik darbų keliuose sezonui įsibėgėjus. 

Praėjusiais metais buvo pradėtos peržiūrėti visos veikloje taikomos kelių infrastruktūros plėtros ir atnaujinimo metodikos, didžioji jų dalis – atnaujintos, sukurta visas jas apjungianti skėtinė metodiką. Iki šiol įmonė buvo parengusi ir vadovavosi keliomis dešimtimis skirtingų metodikų, kurios  neužtikrino procesų vientisumo, o kai kuriais atvejais netgi prieštaravo  viena kitai.

„Via Lietuva“ komanda jau turi parengusi 10 m. investicijų į šalies infrastruktūrą planą, kuria naują, tvarų kelių finansavimo modelį, kurio esmė surasti papildomus finansavimo šaltinius šalies keliams, įgalinti įmonę gauti komercines pajamas už teikiamas paslaugas. 

Apie „Via Lietuva“

Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 000 km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1 500 tiltų, viadukų, tunelių bei daugiau nei 2 000 km pėsčiųjų ir dviračių takų. Įmonė siekia, kad šalies kelių infrastruktūra būtų nuolat plėtojama, atnaujinama bei modernizuojama, kurtų pridėtinę vertę valstybei, jos gyventojams ir taptų teigiamų pokyčiu vizitine kortele šalies svečiams. 

Šiuo metu 4 iš 10 valstybinės reikšmės kelių ir 124 tiltai Lietuvoje yra blogos būklės. Norint sutvarkyti visus šalies kelius ir tiltus per dešimtmetį reikia maždaug 15 mlrd. eurų investicijų. Vien tik kitąmet šalies keliams finansuoti būtinos investicijos siekia 1,3 mlrd. eurų. 

Pranešimą paskelbė: Neda Černiauskaitė, AB Via Lietuva