Įvairūs

Šalies gamintojai grilio sezonui pasiruošė iš peties – gaminius patiekia aplinkai draugiškose pakuotėse

Vis labiau šiltėjantys orai – viena didžiausių motyvacijų grilinti lauke. Šiemet grilio sezonas buvo atidarytas dar balandžio mėnesį. Tuo metu stipriai pradėjo augti grilio sezonui skirtų prekių pardavimai ir, palyginti su kovo mėnesiu, padidėjo 67 proc., rodo prekybos tinklo „Maxima“ duomenys. Tiesa, pats grilio sezono įkarštis būna birželį, kada šalyje švenčiamos Joninės. Jam ruošdamiesi, gamintojai ne tik atnaujino asortimentą, bet ir pasiūlė aplinkai draugiškų sprendimų. Juk pasaulio sąvartynuose šiuo metu net 21 proc. išmetamų atliekų sudaro maisto atliekos ir jų pakuotės, kurių neįmanoma perdirbti.

„Grilis yra neatsiejama mūsų maisto kultūros dalis. Ne vienerius metus stebime, kaip vos atėjus pavasariui, nuo kovo mėnesio, pirkėjams tampa aktualios grilio prekės. Pavyzdžiui, šiemet klientai mūsų parduotuvėse dažniau įsigyja iešmus nei groteles. Sezono pradžioje visi yra išsiilgę šašlykų, todėl tokia tendencija nestebina“, – sako Vilma Drulienė, „Maximos“ komercijos vadovė.

Nuo šašlykų iki dešrelių

Pasak V. Drulienės, nors gamintojai kasmet pristato įvairių naujų skonių marinuotų gaminių, pagal populiarumą iki šiol „Maximos“ parduotuvėse pirmavo labiau tradicinių skonių gaminiai iš kiaulienos: pikantiški, gruziniški, kefyre marinuoti šašlykai ir tradiciniai Kaukazo šašlykai. Klientai taip pat kasmet grilio sezono metu dažniau perka šviežią mėsą, o karantino laikotarpiu tendencija maistą gaminti namuose sustiprėjo dar labiau, nes žmonės gali tam skirti daugiau laiko.

„Kitas populiarus produktas, nenusileidžiantis šašlykams – dešrelės. Pieniškas dešreles jau galima laikyti klasika, tačiau per pastaruosius metus sparčiai išpopuliarėjo dešrelės be apvalkalo, kuomet įprastinis apvalkalas pakeičiamas iš jūrų dumblių išgaunama medžiaga. Klientai atranda ir kepti skirtas, vokiškas „Bratwurst“ dešreles“, – pasakoja V. Drulienė.

Kelionių suvaržymai paveiks pirkėjų pasirinkimą

Lietuvos gamintojai, sekdami pasaulines tendencijas, pastebi, kad mūsų šalyje vis labiau plinta kepimo grilyje mada. Vienas iš jų – „Fazer Lietuva“, atstovaujanti „Gardėsio“ prekės ženklui, jau kelerius metus iš eilės fiksuojantis duonos gaminių, tinkamų griliui, populiarumo augimą. Gamintojo teigimu, dar didesnį susidomėjimą šiais gaminiais šiemet skatins kelionių suvaržymai ir žmonių noras keliauti bent skonių prasme.

„Daugeliui iš mūsų egzotiškas atostogas pakeis kulinarinės kelionės namuose, tad prognozuojame dar didesnį susidomėjimą griliui skirtais duonos gaminiais. Todėl šiandienos duonos lentynose šalia mėsainių bandelių atsiranda tokie kepiniai kaip poliarinės duonelės, „brioche“ dešrainių, mini mėsainių bandelės, lavašai“, – sako Indrė Švelnytė, „Fazer Lietuva“ rinkodaros ir komunikacijos direktorė.

Gamintojai pasirūpino ir ekologija

Tuo metu „Biovela“ šį sezoną savo asortimentą išplėtė skoniais, kurie patiks gurmanams, tarp jų – šašlykai kavos ar nealkoholinio raudonojo vyno marinate, vištienos gaminiai pagal tradicinį Jamaikos receptą ar apelsinų ir cinamono marinate.

„Dalį griliui skirtų gaminių pirmieji rinkoje supakavome į aplinkai draugiškesnes pakuotes, kurių 90 proc. yra pagaminta iš perdirbto kartono. Likusi pakuotės dalis yra plastikas, tačiau jo sunaudojama 80 proc. mažiau, palyginti su įprasta pakuote. Be to, hermetiškoje – nepralaidžioje orui – pakuotėje produktai išlieka švieži, užtikrinamas jų saugumas. Iš perdirbtų žaliavų pagamintas pakuotes pirkėjams bus paprasta rūšiuoti tiek namie, tiek gamtoje – nuo kartoninio indelio lengvai atsiskiria plastikinės plėvelės, o rūšiavimo instrukciją vartotojai ras kiekvienos pakuotės viduje“, – teigia Povilas Vinžanovas, „BIOVELA Group“ rinkodaros direktorius.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“
Šalies gamintojai grilio sezonui pasiruošė iš peties – gaminius patiekia aplinkai draugiškose pakuotėse