Įvairūs

Prisijungimai prie Lietuvos pašto savitarnos sistemos muša rekordus

Karantino metu daugeliui gyvenimo sričių persikėlus į internetą, ne išimtimi tampa ir pašto paslaugos – prisijungimai prie AB Lietuvos pašto savitarnos muša visus rekordus: karantino laikotarpiu vien naujų vartotojų skaičius per dieną pasiekė apie 500, o bendras srautas perkopė 10 tūkst. prisijungimų.

„Išaugęs naudojimasis pašto savitarnos sistema siejasi su išaugusiu bendru siuntų kiekiu – būtent siuntos formavimas ir apmokėjimas yra pagrindinė sistemos funkcija. Savitarnos sistemoje siuntų kiekiai auga dvigubai. Įdomu tai, kad žmonės ne tik aktyviai perka internetu, bet ir siuntas siunčia vieni kitiems – siuntos tarp gyventojų karantino laikotarpiu išaugo 5 kartus. Absoliuti dauguma siuntų formuojamos siųsti per LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalus. Panašu, kad balandį augimas bus dar didesnis, – įžvalgomis dalinasi Lietuvos pašto rinkodaros ir pardavimų departamento vadovas Norbertas Žioba. – Karantinas iš tiesų keičia žmonių kasdienius įpročius. Šiuo metu internete atliekami kasdieniai veiksmai daugeliu atveju siejami su saugumu, žmogiško kontakto vengimu, tačiau visumoje tai yra ir daug patogesnis bei greitesnis veiksmų atlikimas, kuris, neabejoju, ir pasibaigus karantinui liks mūsų kasdienybėje“.  

Bendras prisiregistravusių prie Lietuvos pašto savitarnos sistemos vartotojų skaičius artėja prie 100 tūkst.

Pagrindinė vartotojų auditorija yra 25-34 amžiaus suaugusieji – jie sudaro 42 proc. visų vartotojų. Daugiau nei pusė savitarnos sistemos vartotojų yra moterys (63 proc.). Aktyviausiai internetine sistema naudojasi didžiųjų miestų gyventojai – Vilnius ir Kaunas bendrai sudaro apie 70 proc. visų vartotojų.

Žvelgiant į verslo atstovų elgesį internete, taip pat pastebimi pokyčiai. Verslo klientų suformuojamų siuntų kiekiai savitarnoje išaugo tris kartus. „Privatiems klientams savitarnos sistema gali padėti apsaugoti save ir sutaupyti šiek tiek laiko, o verslo atstovams, kurių siuntų kiekiai yra nepalyginamai didesni, ji yra tikras pagalbininkas, ne tik padedantis sutaupyti valandų valandas, bet ir žymiai palengvinti procesus: vienoje vietoje turėti visus adresatus, matyti siuntų būsenas, gauti ataskaitas ir sąskaitas – faktūras, o turint integraciją su savo sistemomis, vienu metu suformuoti didelius siuntų kiekius“, – sako N. Žioba.

Lietuvos pašto duomenimis, karantino laikotarpiu siuntų, siunčiamų per savitarnos terminalus, kiekiai, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai metais, išaugo 90 proc. Didžiausias augimas fiksuojamas regionuose: Garliavoje, Alytuje, Varėnoje, Kuršėnuose, Raseiniuose bei Ukmergėje. Nepaisant didelio augimo, regionuose siuntos sudaro tik 30 proc. visų siuntų Lietuvoje, o Vilniui tenka apie 40 proc. visų siuntų. 

Dažniausiai siuntos gyventojams atkeliauja iš vaistinių, knygų bei kosmetikos pardavėjų bei didžiausių elektroninių parduotuvių. Populiariausias siuntos dėžutės dydis – XS (47 proc. visų siuntų), kas rodo, kad žmonės dažniausiai siunčia ir gauna smulkius daiktus, antra pagal populiarumą M dydžio dėžutė (28 proc.), mažiausiai siuntų yra pačio didžiausio – XL dydžio.

Pasak N. Žiobos, Lietuvos pašto savitarnos sistemos pajėgumai yra žymiai didesni nei šiuo metu išnaudojami, todėl kviečia gyventojus aktyviau ja naudotis. Savitarnos sistemoje www.manosiuntos.post.lt. atsižvelgiant į siuntos dydį ir rūšį, galima pasirinkti tinkamiausią siuntimo būdą, suformuoti siuntos lipduką, apmokėti siuntimą, sekti siuntos kelionę.

Pranešimą paskelbė: Reda Kazlaitė, AB Lietuvos paštas