Įvairūs

„PlayStation 5“ ir „Xbox Series X“ kovos pradžia – tuščiomis lentynomis

„Sony“ šiandien Europoje oficialiai pradeda prekybą savo naujos kartos žaidimų konsole „PlayStation 5“. Praėjusią savaitę į prekybą išleista ir pagrindinė jos konkurentė – „Microsoft Xbox Series X“. Rinkos milžinai kovą pradėjo, tačiau ir vieno, ir kito įrenginio žaidėjai ieško it su žiburiu, mat pirmosios partijos buvo iššluotos dar per išankstinius užsakymus.

„Šiuo metu esame tiesiogiai priklausomi nuo tiekėjų. Tiek „Xbox Series X“, tiek „PlayStation 5“ pirmosios partijos buvo išgraibstytos per išankstinius užsakymus, taigi dabar laukiame prekių papildymo. Vis tik ir „Sony“, ir „Microsoft“ pripažįsta, kad šįmet paklausos patenkinti nesugebės, taigi po Kalėdų eglute labiausiai geidžiamą dovaną, matyt, gaus ne visi“, – sako „Telia“ kompiuterių prekybos vadovas Simonas Tilindis.

Istorinis „Xbox“ šansas

Vertinant ankstesnės kartos konsolių pardavimus, „PlayStation“ prieš „Xbox“ pirmauja kone dvigubai, šios tendencijos atsispindi ir „Telia“ pardavimuose Lietuvoje. Taigi tikėtina, kad „PlayStation 5“ deficitine preke gali išlikti ilgiau. Ne tik dėl gausesnio ištikimų gerbėjų rato, bet ir dėl to, kad tai yra didžiausias konsolės atnaujinimas nuo 2013 metų, kurio ilgai laukė milijonai žaidėjų visame pasaulyje.

Ir nors įsigyti „PlayStation 5“ keblu, yra vienas būdas šią konsolę gauti dar iki Kalėdų. Beveik pusšimtį jų „Telia“ rezervavo kalėdinei loterijai, kurios laimėtojai kartu gaus dar ir „Samsung QLED“ televizorių, „iPhone 12“ išmanųjį bei „Samsung“ robotą-siurblį.

Pasak S. Tilindžio, „PlayStation 5“ deficitas sykiu yra proga didžiausiam konkurentui perimti nekantriausius žaidėjus. „Žaidimų konsolių rinkoje labai jaučiamas prieraišumas, ištikimi fanai taip lengvai nepereina į oponentų stovyklą. Kita vertus, visi žmonės turi kantrybės ribas. Juo labiau, kad abiejų konsolių rekomenduojamos kainos yra identiškos, 500 eurų, o galia „Xbox“ net nežymiai lenkia konkurentą“, – teigia „Telia“ ekspertas.

Visgi kalbant apie galią, skirtumai nedideli. Be to, kad abi konsolės leidžia žaidimus žaisti 4K raiška, iki 120 kadrų per sekundę, abu gamintojai giriasi naudojantys itin sparčius SSD kietuosius diskus, o įvairios papildomos technologijos ir valdymo pulto pagerinimai žaidimą „pakelia į naują lygį“.

Turinys lieka karaliumi

S. Tilindis taip pat pastebi, kad kompanijos pasirinko skirtingas pigesnių konsolių versijų strategijas. „Microsoft“ siūlo mažesnės galios „Xbox Series S“ (rekomenduojama kaina – 300 Eur), kuriuo galima žaisti tuos pačius žaidimus, tik prastesne kokybe. Tuo tarpu „PlayStation 5 Digital Edition“ (rekomenduojama kaina – 400 Eur) galia yra identiška vyresniajam broliui, bet jis neturi diskų skaitytuvo, taigi žaidimus ir kitą turinį reikia atsisiųsti internetu.

Žinoma, svarbiausias konsolės pasirinkimo faktorius buvo ir yra turinys, ypač – išskirtiniai, tik tai konsolei skirti žaidimai.

„Pati konsolė yra tik platforma, įrankis, svarbiausia – turėti ką žaisti. Iki šiol daugiau ir geresnių žaidimų siūlė „PlayStation“, tačiau „Microsoft“ tai puikiai supranta ir pastaraisiais metais į šią pusę metė dideles pajėgas. Šįmet ji ypatingą dėmesį skiria „Xbox Game Pass“ paslaugai, kuri už mėnesinį mokestį leidžia žaisti naujausius žaidimus ir suteikia prieigą prie milžiniško žaidimų katalogo. Be to, ji apjungta su žaidimų debesijos platforma „xCloud“. Taigi kova dar tik prasideda ir ji tikrai bus įdomi“, – teigia S. Tilindis. 

Akys krypsta į debesiją

„PlayStation 5“ ir „Xbox Series X“ kova gali pasisukti ir kita, netikėta kryptimi. Kompiuterinių žaidimų rinka gerokai išsiplėtė, su žaidimų konsolėmis jau konkuruoja ir mobilieji įrenginiai, o rinkos ekspertai linksniuoja naujas platformas, kurios atlieptų šiuolaikinių žaidėjų poreikius.

Ypač daug dėmesio skiriama debesijos žaidimams ir žaidimų transliavimo paslaugoms. Šioje srityje konkurentų jau netrūksta: nuo „Microsoft xCloud“, „PlayStation Now“ iki „Google Stadia“ ir „GeForce Now“. Debesijos žaidimai pakeis ir operatorių vaidmenį, mat šiems žaidėjams itin svarbu didelis pralaidumas ir minimali delsa. Šiuo metu visa tai užtikrina dvi technologijos, šviesolaidis ir 5G.

„Milisekundėmis matuojama, žmogui praktiškai nejuntama delsa reikalinga tam, kad į kiekvieną mygtuko paspaudimą žaidimas reaguotų akimirksniu. O didelė duomenų perdavimo sparta užtikrina kokybišką žaidimo grafiką. Taigi su šviesolaidžiu arba 5G ryšiu žaidimo patirtis yra tokia pati, lyg žaidžiant vidiniame tinkle, net jei kiti žaidėjai yra kitame pasaulio gale“, – paaiškina S. Tilindis.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”