• Įvairūs

    UŽ PRIPAŽINTUS KONKURENCIJOS TEISĖS PAŽEIDIMUS – MAŽESNĖS SANKCIJOS

    Konkurenciją ribojančius susitarimus sudariusios įmonės rizikuoja būti nubaustos solidžiomis baudomis. Konkurencijos taryba primena, kad informaciją apie pažeidimą suteikusios bendrovės gali sumažinti gresiančių sankcijų naštą arba visiškai jų išvengti. Prisipažinusios kartelio dalyvės gali išvengti ir neigiamų pasekmių, susijusių su verslo reputacija. Konkurencijos tarybos duomenimis, 2010–2015 m. prisipažinusios apie sudarytus kartelius atsakomybės visiškai išvengė 6 įmonės, kurioms grėsė baudos beveik už 1,5 mln. eurų. Bendrovės buvo atleistos nuo baudų, nes pirmos pranešė apie kartelį ir pateikė įrodymus dar iki Konkurencijos tarybai pradedant tyrimą, nebuvo susitarimo iniciatorės, operatyviai reagavo į prašymus pateikti tyrimui reikalingą informaciją ir geranoriškai bendradarbiavo su institucija. Konkurencijos tarybos Draudžiamų susitarimų tyrimo grupės vadovė Irma Urmonaitė teigė, kad yra ir…

  • Įvairūs

    40 proc. Lietuvos įmonių teisinius klausimus linkusios spręsti savo jėgomis

    4 iš 10-ies didelių ir vidutinių Lietuvos verslo įmonių nurodo, kad kilus teisiniams klausimams ar problemoms, jas sprendžia savo jėgomis. Kreiptis į išorinius teisės specialistus bendrovės labiausiai vengia dėl aukštos kainos – kad verslo teisės paslaugos brangios mano pusė apklausoje dalyvavusių įmonių. Stereotipais pagrįstas įvaizdis Daugiau nei penktadalis (21 proc.) respondentų nurodė, kad kilus teisinėms problemoms jas spręsti imasi savarankiškai, rodo teisinių paslaugų bendrovės „Fondia“ inicijuota verslo įmonių apklausa. Dar beveik tiek pat verslo atstovų tokiose situacijose kreipiasi į organizacijos viduje dirbančius teisės specialistus. „Kreiptis į išorinius teisininkus didelė dalis verslo įmonių vengia dėl egzistuojančių stereotipų, kad visos teisinės paslaugos ir konsultacijos yra brangios. Paprašyti išskirti savybes, su kuriomis jiems…

  • Įvairūs

    Atvyko „Discovery Sport“: džentelmenas, nebijantis išsipurvinti

    Šiemet gegužės mėnesį debiutavęs naujasis „Land Rover Discovery Sport“, jaunesnysis „Land Rover Discovery“ brolis, jau atvyko į Lietuvą prisistatyti nevaržomų kelionių mėgėjams. Šiandien „Land Rover“ salone Vilniuje vyko „Discovery Sport“ išankstinė premjera, o iš arčiau apžiūrėti elegantišką nuotykių ieškotoją dar bus galima iki rugpjūčio 13-osios. 2015 metais pirmąkart pristatytas kompaktiškas visureigis iškart surado savo pirkėją ir iki šiol jau parduota beveik 0,5 milijono „Disco Sport“, tapusio vienu populiariausių koncerno modeliu. Šio populiarumo ištakos – nuoseklus „Land Rover“ darbas ištisus 71-erius metus, kuriant automobilius, tinkančius tiek beprotiškoms ekspedicijoms, tiek smagiems šeimos nuotykiams. O štai „Discovery“ truputį patrakusioms šeimoms siūlo akį traukiantį SUV dizainą, neįtikėtinai plačias pritaikymo galimybes ir technologijas. Tai yra,…

  • Įvairūs

    Tyrimas: prekybos tinkle „Maxima“ – geriausias klientų aptarnavimas

    Paaiškėjo 2019 metų Lietuvos prekybos tinklų sektoriaus klientų aptarnavimo kokybės tyrimo rezultatai. Lietuvoje geriausiai klientus aptarnauja lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“. Net 4 iš 5 sudedamųjų tyrimo dalių: aplinkos kriterijus, uždari skyriai, salės ir kasos – „Maximos“ parduotuvėse viršija sektoriaus vidurkį bent keliais procentais. Lenkia sektoriaus vidurkį Naujausias klientų aptarnavimo kokybės gerinimo kompanijos „DIVE Lietuva“ slapto pirkėjo tyrimas parodė, kad bendras klientų aptarnavimo kokybės kriterijų išpildymas Lietuvos prekybos centrų sektoriuje yra 87,7 proc. Pasak „DIVE Lietuva“ vykdyto slaptojo pirkėjo tyrimo vadovės Ievos Vėjelytės, nustatytas klientų aptarnavimas Lietuvos parduotuvėse atitinka vidutinę klientų aptarnavimo kartelę. Tuo tarpu  „Maxima“ klientų aptarnavimo kokybės rodiklis – 91.4 proc. – yra aukštesnis nei sektoriaus vidurkis ir parodo…

  • Įvairūs

    „Kinas po žvaigždėmis“ prasideda: pirmojo seanso metu žymūs žmonės mėgavosi kava ir kinu

    Pirmadienio vakarą įspūdinga „Lietuviško kino naktimi“ startavo kiną po atviru dangumi rengiantis „Kinas po žvaigždėmis“. Daugiau nei 50-tyje Lietuvos ir užsienio miestų vienu metu rodytas restauruotas Arūno Žebriūno filmas „Riešutų duona“ (1978) pritraukė tūkstančius žiūrovų. Katedros aikštėje Monika Linkytė ir Simona Burbaitė mėgavosi L‘OR kava ir negailėjo pagyrų lietuviškam kinui. Į atidarymo renginio širdimi pasirinktą Vilniaus Katedros aikštę stebėti lietuvių kino klasika vadinamo filmo susirinko ne tik gausus vilniečių būrys, bet ir lietuviškam kinui neabejingos įžymybės – tinklaraštininkė, knygos autorė Simona Burbaitė, dainininkė Monika Linkytė. „Džiaugiuosi, kad tokie filmai kaip „Riešutų duona“ nėra pamirštami ir sulaukia didžiulio dėmesio. Gyvenime esu už harmoniją, tad smagu, kad tarp naujų, šiuolaikinių lietuviškų filmų…

  • Įvairūs

    Papildomos pastangos darbe: kiek tai priklauso nuo darbuotojo ir kiek nuo darbdavio?

    Kiekvienas darbdavys norėtų savo komandoje matyti darbuotojus, pasiryžusius iš visos širdies stengtis net tuomet, kai nestebi vadovų akys. Tačiau kaip įsitikinti, kuriems darbuotojams visuomet nuoširdžiai rūpės padaryti daugiau, negu būtina? Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ rado sprendimą – darbuotojus vertinti kviečia klientus, kurių geri žodžiai virsta apdovanojimais. Pastebi smulkias detales Prekybos tinklo personalo vadovė Margarita Plešakienė teigia, jog skatinant darbuotojų įsitraukimą šiemet sukurta speciali pirkėjų įvertinimo sistema, kurioje klientai gali internetu, mobiliąją programėle ar telefonu palikti atsiliepimą apie įvertinimo vertą „Maximos“ darbuotoją. Kiekvieną mėnesį iš geriausiai įvertintųjų speciali komisija išrenka devynis, labiausiai vertus įvertinimo. „Jau ilgai renkame geriausias mėnesio parduotuves bei darbuotojus, šiemet pradėjome rinkti ir geriausius konditerijos, kulinarijos ir mėsos…

  • Įvairūs

    Erdvus butas ar kompaktiškas namas: ką renkasi jaunos šeimos?

    Bute nebeišsitenka, o namas užmiestyje atskirtų nuo pasaulio – taip savo santykį su nekilnojamuoju turtu apibūdina vilnietis Justas. Jis, kaip ir daugelis jaunų žmonių, didžiąją dalį savarankiško gyvenimo praleido nuomojamame bute, tačiau sukūręs šeimą ir susilaukęs pirmagimio nusprendė įsigyti nuosavą būstą. Tik reikėjo pasirinkti: keltis į erdvesnį butą ar ieškoti ekonomiško namo su kiemu. „Pasitarę su žmona supratome, kad neįsivaizduojame buto, kuriame būtų patogu laikyti vaikišką vežimėlį, dviračius, auginti mūsų didelės veislės šunį. Pradėjome dairytis namo, tačiau buvo labai svarbu, kad jis būtų mieste: norėjome ne daugiau nei per pusvalandį automobiliu nuvykti į darbą ir ne daugiau nei per 20 min. pėsčiomis pasiekti vaikų darželį, mokyklą ir artimiausią parduotuvę“, – pasakoja…

  • Įvairūs

    Tyrimas: mobiliojo banko paslaugomis pasitiki kas trečias žmogus

    „Įvairios paslaugos į išmaniuosius telefonus sumigravo per labai trumpą laiką – kiek daugiau nei 10  metų“, – teigia „Citadele“ banko Skaitmeninių kanalų vystymo projektų vadovė Ieva Vaitiekūnienė. Ne išimtis ir bankų paslaugos, kurias šiuo metu galime atlikti vis inovatyvesniais būdais – pavyzdžiui, patvirtinti mokėjimus biometriniais duomenimis, t. y. su veido atpažinimo(„Face ID“) arba piršto atspaudo („Touch ID“) identifikacija. Šiais metais atlikto reprezentatyvaus tyrimo duomenimis, mobiliojo banko paslaugomis pasitiki 33 proc. respondentų. Per išmaniuosius telefonus atliekami pavedimai draugams už kartu pirktas dovanas ar bendrus pietus, sumokami komunaliniai mokesčiai, perkamas maistas ar rūbai.  Pasitikėjimas mobiliojo banko paslaugomis – augs dar labiau „Labiausiai žmonės pasitiki paslaugomis, teikiamomis banko skyriuje – tai nurodė 67…

  • Įvairūs

    Kodėl žmonės renkasi savitarnos kasas?

    Daugiau nei prieš dešimt metų savitarnos kasos buvo naujovė, šiandien – vos ne kasdienė priemonė. Psichologė Liepa T. Raškevičienė pastebi, kad savitarnos kasos ne tik padeda sutaupyti laiko, bet ir leidžia apsitarnauti tokiu greičiu, kokiu mums patiems norisi. Šiemet lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ į savitarnos kasas, kurias renkasi vis daugiau pirkėjų, visoje Lietuvoje planuoja investuoti daugiau nei 3,5 mln. eurų. „Savitarnos kasų populiarumas nuolat auga. Pradėję jas įrengti 2009 metais, šiuo metu jau turime 550 tokių kasų visoje Lietuvoje. Pernai įrengėme daugiau nei 120 vienetų ir investavome apie 1,5 mln. eurų, o per šiuos metus įrengsime 300 papildomų savitarnos kasų“, – sako Irtautė Ščerbavičienė, prekybos tinklo „Maxima“ operacijų vadovė  2017…

  • Įvairūs

    Tyrimas: dėl techninių kliūčių atliekant mokėjimus išmaniuoju telefonu – jaudinasi mažuma

    „Įvairios paslaugos į išmaniuosius telefonus sumigravo per labai trumpą laiką – kiek daugiau nei 10  metų“, – teigia „Citadele“ banko Skaitmeninių kanalų vystymo projektų vadovė Ieva Vaitiekūnienė. Ne išimtis ir bankų paslaugos, kurias šiuo metu galime atlikti vis inovatyvesniais būdais – pavyzdžiui, patvirtinti mokėjimus biometriniais duomenimis, t. y. su veido atpažinimo(„Face ID“) arba piršto atspaudo („Touch ID“) identifikacija. Šiais metais atlikto reprezentatyvaus tyrimo duomenimis, mobiliojo banko paslaugomis pasitiki 33 proc. respondentų. Per išmaniuosius telefonus atliekami pavedimai draugams už kartu pirktas dovanas ar bendrus pietus, sumokami komunaliniai mokesčiai, perkamas maistas ar rūbai.  Pasitikėjimas mobiliojo banko paslaugomis – augs dar labiau „Labiausiai žmonės pasitiki paslaugomis, teikiamomis banko skyriuje – tai nurodė 67…