Įvairūs

„Neopay“ vadovas Viktoras Ivanovas. Kaip išsirinkti mokėjimo paslaugų tiekėją?

Lietuvos fintech įmonės aptarnauja apie 30 mln. klientų Europoje, tad drąsiai galime vadintis vienu iš Europos finansinių technologijų centrų. Tačiau tai gali reikšti ir papildomą galvos skausmą – kai licencijuotų finansų technologijų (fintech) sektoriaus žaidėjų pasirinkimas toks platus, o sektorius toliau sparčiai auga, klientams vis sunkiau atsirinkti patikimą mokėjimų partnerį, pripažįsta nuo 2015  metų savo veiklą vykdančios mokėjimo inicijavimo platformos „Neopay“ vadovas Viktoras Ivanovas.

Pasirinkimo nepalengvina ir žiniasklaidą vis sudrebinančios antraštės apie pavienių žaidėjų nesėkmes, pinigų plovimo skandalus bei finansavimo sulėtėjimą. Tad kaip verslui išsirinkti mokėjimo paslaugų tiekėją ir ką vertina vartotojai? Pirmiausia reikėtų atsakyti į klausimą, ar jaučiate, kad tai yra partneris, kuriam galite patikėti savo verslo sandorius. Mokėjimų platforma turėtų būti pritaikyta verslo specifikai, o partneris gebėti padėti aptikti problemas, apie kurių egzistavimą net nežinote.

Gali susidaryti įspūdis, kad mokėjimo teikėjo funkcijos gali būti beveik panašios viena į kitą, tačiau neretai jau įmonės istorija gali padėti apsispręsti – galbūt įmonė eina per teisinius ginčus, žiniasklaidoje skamba anksčiau turėtos problemos – tokia nepasitiki tiek verslai, tiek klientai.

Pirmenybė – saugumui ir patikimumui

Konfidencialios finansinės informacijos saugumas šiandien yra prioritetas, todėl mokėjimo platforma turėtų naudoti pažangias sukčiavimo prevencijos technologijas, apsaugančias nuo duomenų pažeidimų ir neleistinų operacijų. 

Taip pat verta išsiaiškinti, ar potencialus partneris taiko pažangias šifravimo ir tokenizavimo technologijas, kad jautri informacija kiekviename mokėjimo proceso etape būtų apsaugota. Klientų konfidencialios finansinės informacijos saugumas yra prioritetas, o naudojami pažangūs sukčiavimo aptikimo algoritmai leidžia stebėti įtartiną veiklą taip užkertant kelią neautorizuotoms operacijoms.

Atkreipkite dėmesį į platformos lankstumą

Kiti svarbūs niuansai – vartotojo patirtis ir platformos lankstumas. Partneris turi suprasti verslo modelį bei gebėti pritaikyti mokėjimų paslaugas individualiai pagal klientų norus bei vietines rinkos tendencijas.

Jei mokėjimo paslaugų tiekėjas nespėja su verslo tempu, atsiranda būtinybė jį keisti, o tai gali būti daug laiko reikalaujantis ir brangus procesas. Todėl svarbu rinktis lanksčią platformą, kuri gebėtų augti kartu su jumis, operatyviai reaguotų į jūsų kintančius poreikius, galėtų čia ir dabar pakonsultuoti telefonu, el. paštu ar tiesiogiai, pateiktų išsamią informaciją apie tai, kaip geriau išnaudoti visas platformos galimybes.

Platforma gali atstoti buhalterių komandą

Jeigu veiklą vykdote keliose šalyse arba planuojate plėtrą tarptautiniu mastu, reikėtų ieškoti platformos, turinčios plačią geografinę aprėptį ir patirties dirbant su prekybininkais jūsų tiksliniuose regionuose.

Renkantis mokėjimo platformą, derėtų aklai nesivadovauti tik kaina. Šiuo metu įkainiai rinkoje už mokėjimų surinkimus yra itin žemi, tačiau tai paspendžia spąstus, nes lengva pasirinkti nekokybiškų paslaugų tiekėją. Prieš priimant sprendimą, svarbu įsivertinti, ar paslaugos padės uždirbti daugiau, surinkti daugiau lėšų iš klientų ir potencialių klientų, kuo lengviau jie galės atsiskaityti jūsų svetainėje, tuo didesnė tikimybė, jog sugrįš ateityje. Mokėjimo platformos paslaugos turėtų padėti sutaupyti kompanijos viduje, optimizuojant vidines tvarkas. Kaip ir bet kurioje kitoje srityje patartina apsvarstyti visas papildomas išlaidas, pavyzdžiui, diegimo mokesčius, mėnesio minimumą arba mokesčius už grįžtamuosius ir grąžinamuosius mokėjimus.

Mokėjimų platforma gali veikti ne tik kaip mokėjimo paslaugų tiekėjas, bet ir padėti verslui sukurti efektyvų finansinį procesą organizacijoje – pradedant mokėjimų surinkimu ir baigiant darbu, kurį turi atlikti buhalterių komandos. Atvirąją bankininkystę naudojančios platformos padeda įmonėms lengvai valdyti finansus ir teikia individualius mokėjimų sprendimus, skirtus sudėtingoms verslo problemoms spręsti.

Pranešimą paskelbė: Laura Dabulytė, Budinti komunikacija, UAB