Įvairūs

„McDonald‘s“ eksperimentas: kurį darbą rinktųsi jaunimas pagal savybes, kurias jame įgytų

Greito aptarnavimo restoranų tinklas „McDonald‘s“ sostinėje atliko eksperimentą. Praeiviams gatvėje rodė du skirtingus darbe įgyjamų įgūdžių sąrašus. Viename jų buvo surašyti „techniškesni“ įgūdžiai, tokie kaip darbas prie kasos, maisto ruošimas virtuvėje, darbo pamainų kuravimas ir kiti panašūs. Kitame – „minkštaisiais“ ar „lengvaisiais“ vadinami įgūdžiai: dėmesingumas ir organizaciniai įgūdžiai, komandinis darbas, nuoseklumas ir laiko planavimas, lyderystės įgūdžiai ir kiti.

Praeivių klausta, kurį darbą jie rinktųsi, pagal tai, kurį sąrašą savybių dirbdami tą darbą įgytų. Tik 7 proc. iš sostinės centre sustabdytų žmonių pasirinko pirmąjį – „techniškesnį“ sąrašą, o 93 proc. likusiųjų rinktųsi darbą, kuriame būtų ugdomi jų „minkštieji“ įgūdžiai. Ko apklaustieji nežinojo, jog tarp įgūdžių viename ir kitame sąraše galima būtų dėti lygybės ženklą – visi jie įgyjami viename ir tame pačiame darbe „McDonald‘s“. Tai atskleidus eksperimento dalyviams šie neslėpė nuostabos, kaip tai akivaizdu, tačiau apie nesusimąstė vertindami.

Šiuo eksperimentu restoranų tinklas siekia laužyti stereotipus, susijusius su darbu restoranuose, ir siekia įrodyti, kad čia įgyjamos savybės bus vertinamos bet kuriame darbe ateityje. Įgūdžių sąrašai, rodyti praeiviams sostinės gatvėse:

Įgūdžių sąrašas nr. 1 (apibūdinantis pareigas „McDonald‘s“)

  • Darbas prie kasos
  • Lankytojų aptarnavimas
  • Maisto ruošimas virtuvėje
  • Lankytojų, atvykstančių automobiliu, aptarnavimas
  • Kitų patikėtų užduočių atlikimas
  • Darbo pamainų kuravimas

Įgūdžių sąrašas nr. 2 (apibūdinantis savybes, darbuotojų įgyjamas „McDonald‘s“)

  • Dėmesingumas ir organizaciniai įgūdžiai
  • Klientų aptarnavimas ir problemų sprendimas
  • Komandinis darbas, nuoseklumas ir laiko planavimas
  • Bendravimo įgūdžiai
  • Greitas mokymasis ir lankstus mąstymas
  • Lyderystės įgūdžiai

Eksperimento vaizdo įrašą galite pasižiūrėti paspaudę ant šios nuorodos: https://youtu.be/qkCGZYHbMtI

Nori augti neaukodami, kas svarbu šiandien

„Mūsų esami ir potencialūs darbuotojai, remiantis apklausomis, labiausiai vertina lankstų darbo grafiką, darbą draugiškame kolektyve ir karjeros galimybes. Tačiau vis dar jaučiame, kad darbas „McDonald‘s“ restoranuose yra apipintas nemažai stereotipų. Dažnai nepagrįstai manoma, jog dirbant restorane galima įgyti tik gan „techninių“ įgūdžių, o darbas – mechaninis. Tačiau iš dirbančiųjų tinklo restoranuose patirties matome, jog kiekvienas, aptarnaudamas lankytojus ar ruošdamas maistą virtuvėje bei atlikdamas kitas užduotis restoranuose automatiškai ugdo ir bendravimo, organizacinius, lyderystės, komandinio darbo ir kitus „minkštuosius“ įgūdžius, kurie bus vertingi bet kuriame darbe ateityje“, – sako „McDonald‘s“ generalinis direktorius Baltijos šalyse Vladimir Janevski.

Pasak jo, labai ryški tendencija, kalbant apie ieškančiuosius pirmojo darbo, – noras augti, neaukojant to, kas jiems svarbu šiandien: laiko su draugais, laisvalaikio pomėgių, galimybės derinti darbą ir studijas. „Lankstus grafikas ir draugiškas kolektyvas, o neretai – ir atsivesti kartu dirbti draugai – sukuria tokias galimybes ir puikią atmosferą. Greičiausiai dėl šių priežasčių tiek daug darbuotojų, kurie ateina laikinai padirbėti į „McDonald‘s“, „tik vasarai“ ar „kuriam laikui“, lieka čia ilgiau“, – priduria V. Janevski.

Nuvertina gyvą kontaktą su klientu

Vadovų paieškos įmonės „Master Class Lietuva“ vadovės Lauros Duksaitės-Iškauskienės teigimu, nemažai jaunimo dabar ieškosi darbo, kurį galėtų dirbti internetu, neišeidami iš namų, net jei tas darbas yra susijęs su klientų aptarnavimu. Deja, pirmojo darbo ieškantis jaunimas neretai nuvertina darbą, kuriame turi galimybę aptarnauti klientus gyvai, o ne virtualioje aplinkoje.

„Klientų aptarnavimas „akis į akį“ greta kitų kiekvienam žmogui darbo rinkoje pravarčių savybių ugdo ir emocinį intelektą. Gebėjimas atpažinti kliento emocijas, matant, kaip vienas ar kitas tavo veiksmas ir žodis veikia jo nuotaikas bei pasitenkinimą, yra labai vertinga patirtis. Turintieji tokios patirties vadovai ar norintieji ateityje jais tapti tampa pageidaujami darbo rinkoje, o tokios patirties neturėjimas potencialius kandidatus daro pažeidžiamus. Būtent „minkštieji“ įgūdžiai, tokie kaip komandinis darbas, dėmesingumas, lankstus mąstymas, lyderystė, o ypač emocinis intelektas, yra tai, ko veikiausiai nesugebės pakeisti ateityje net robotai“, – sako L. Duksaitė-Iškauskienė.

Greito aptarnavimo tinklas „McDonald‘s“ eksperimentu pradėjo savo šių metų įdarbinimo kampaniją. Ja siunčia žinutę darbo ieškančiam jaunimui, jog visus ateities karjerai reikiamus įgūdžius „McDonald‘s“ galima įgyti neaukojant to, kas svarbu šiandien. O „minkštieji“ įgūdžiai, kuriuos paraleliai įgis dirbdami tinklo restoranuose, bus svarbūs ir vertinami bet kokiame darbe ateityje. 

„McDonald‘s“ vidinės apklausos duomenimis, pirmąjį darbą tinklo restoranuose besirenkantį jaunimą labiausiai motyvuoja lankstus darbo grafikas, darbas draugiškame kolektyve ir karjeros galimybės. Kasmet restoranų tinklas „McDonald‘s“ prieš vasarą įdarbina 100 naujų darbuotojų. Šiuo metu 15-oje restoranų Lietuvoje dirba 953 darbuotojai.

Apie „Premier Capital“

„Premier Capital plc“ yra licencijuota „McDonald‘s“ prekės ženklo plėtotoja Estijoje, Graikijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Maltoje ir Rumunijoje. „Premier Capital“ valdo 156 restoranus, o 8 800 šiuose restoranuose dirbančių darbuotojų kasmet aptarnauja daugiau nei 130 mln. lankytojų. 

„Premier Capital“ yra Maltoje įsteigtos „Hili Ventures“ dukterinė įmonė. „Hili Ventures“ turi „McDonald‘s“ ir „Apple“ plėtros licenciją daugelyje šalių ir veikia logistikos, jūrų ir inžinerijos, technologijų, nekilnojamo turto, apgyvendinimo paslaugų ir nuomos srityse. „Hili Ventures“ veikia 10-yje Centrinės, Rytų ir Šiaurės Afrikos šalių, joje dirba 9000 žmonių komanda. „Hili Ventures“ yra „Allison“, „Apple“, „Cisco“, „CMA CGM“, „Hoffmann“, „IBM“, „Konecranes“, „Lenovo“, „McDonald‘s“, „Microsoft“, „NCR“, „Terberg“ ir daugelio kitų pasaulinių prekės ženklų partnerė.

Pranešimą paskelbė: Rūta Pastarnokienė, UAB „Fabula ir partneriai“