Įvairūs

Karantino įtaka: lietuviai ir toliau kepa duoną namuose

Per pavasarinį karantiną dauguma naujai susiformavusių Lietuvos gyventojų įpročių išliko iki šiol. Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ pirkėjų vartojimo tendencijų analizė rodo, kad toliau didėja kepiniams gaminti skirtų maisto produktų paklausa, o duonos ir batonų pardavimai krenta.

„Dar pavasarį, kai buvo įvestas karantinas, pastebėjome, kad įvairių rūšių duonos gaminių paklausa sumažėjo. Tai siejome su pasikeitusiais pirkėjų įpročiais ir tuo, kad žmonės parduotuvėse lankėsi rečiau ir daugumą kasdienių maisto produktų – net ir tokių, kaip duona – pasigamindavo patys namuose. Karantino laikotarpiu fiksavome augančius kepimui namuose skirtų maisto produktų – mielių bei kitų tešlos kildinimo priemonių, miltų – pardavimus. Ši tendencija yra išlikusi iki šiol“, – pažymi „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

Šiuo metu miltų mišinių, skirtų duonos kepimui, paklausa yra išaugusi 65 proc., lyginant su tokiu pačiu laikotarpiu pernai. Taip pat beveik trečdaliu yra išaugę mielių bei kitų tešlos kildinimo priemonių pardavimai. Šių maisto produktų paklausa smarkiai išaugo dar pavasarinio karantino pradžioje ir toliau auga.

Tuo pačiu stebima tendencija, kad duonos gaminių paklausa krenta. Pavyzdžiui, šį rudenį tiek juodos duonos, tiek batonų perkama 5-12 proc. mažiau nei pernai. Beveik penktadaliu jų paklausa buvo kritusi per pavasario karantiną. Taip pat penktadaliu šiuo metu yra sumažėjusi bandelių, spurgų, keksiukų paklausa.

„Kepimo namuose įgūdžiai, kuriuos žmonės išmoko per pavasario karantino neužmiršti ir toliau palaikomi. Vis didėjantys kepimui skirtų maisto produktų pardavimai ir mažėjanti duonos gaminių paklausa rodo, kad  duoną ir įvairius jos gaminius, bandeles žmonės kepa patys, namuose“, – teigė E.Dapkienė.

Vis dėlto vienos rūšies duonos gaminių – sumuštinių duonos – paklausa per šiuos metus ne tik kad nekrito, tačiau dar ir išaugo. „Sumuštinių duonos paklausa auga ir jos nesustabdė net karantinas. Pastarąjį pusmetį jos paklausa išaugo daugiau nei 10 proc., lyginant su tokiu pačiu laikotarpiu pernai. Tikėtina, kad sumuštinių duoną mūsų pirkėjai vartoja dažniau nei anksčiau, nes dažniau ėmė ruošti ir valdyti pusryčius namuose“, – įžvalgomis dalinasi E. Dapkienė.

Prekybos tinklo „Maxima“ atlikta lojalių pirkėjų apklausa rodo,  kad 53 proc. apklaustųjų pripažįsta, jog karantinas pakeitė jų apsipirkimo įpročius. Didžioji dalis jų – net 9 iš 10 – maistą gamina patys namuose, o po pavasarinio karantino virtuvėje sukasi dar dažniau nei prieš jį.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“
Karantino įtaka: lietuviai ir toliau kepa duoną namuose