Muzika yra galingas įrankis, padedantis pagerinti vartotojų patirtis ir verslo sėkmę. Tyrimai ne kartą parodė, kad muzika turi tiesioginės įtakos vartotojų patirčių kūrimui, klientų emocijoms bei klientų sprendimams. Muzika daro įtaką, kaip vartotojas suvokia ir priimą įmonę, lemia lojalumo augimą prekės ženklui pagrindą ir net padidina pardavimus. Įmonės, kurios išmintingai naudoja muziką savo vartotojų patirčių kelionės kūrime, gali džiaugtis didesniu lojalių klientų kiekiu, augančiais pardavimais ir net didėjančia verslo sėkme.
Foninės muzikos psichologija yra dažnai priskiriama protu sunkiai suvokiamų dalykų grupei, nes muzika turi išskirtinę savybę įsiskverbti į mūsų pasąmonės būseną. Teisingai įgyvendintas foninės muzikos sprendimas versle gali turėti įtakos klientų elgesiui. Danielis Kahnemanas, Nobelio premijos laureatas už jo novatorišką darbą elgsenos ekonomikos srityje laikomas vienu įtakingiausiu pasaulio psichologų, aiškina koks svarbus yra kiekvienas verslo veiksmas, susijęs su klientų elgesiu.
Kokia psichologija slypi už foninės muzikos mažmeninės prekybos aplinkoje?
Privačioje ar verslo aplinkoje muzika veikia mūsų smegenis ir kūną, todėl ji yra svarbus elementas, turintis įtakos mūsų elgesiui. Mokslas įrodė, kad trys pagrindinės muzikos savybės – dvi tiesioginės ir viena netiesioginė – turi įtakos klientų elgesiui. Muzika tiesiogiai veikia elgesį per savo tempą ir garsumą; netiesiogiai – per žanrą, suaktyvindamas specifines asociacijas smegenyse.
Tyrimai įrodė, kad šios trys muzikos funkcijos gali pakeisti pirkėjų nuotaiką ir elgesį, o naudojamos įvairiais būdais gali lemti įvairiapusę vartotojų patirtį mažmeninės prekybos aplinkoje. Tai leidžia mažmenininkams formuoti klientų elgesį ir sukurti skirtingą klientų patirtį savo parduotuvėse. Be to, strategiškai naudojant šiuos muzikos elementus galima keisti klientų keliones pagal verslo tikslus ir uždavinius, prekės ženklo ir rinkodaros strategijas.
Kaip foninė muzika veikia pirkėjus?
Skirtingos muzikos nuotaikos, stiliai, tipai, žanrai, tempai ir garsumas turi skirtingą psichologinį poveikį renkantis prekes ir paslaugas, apsisprendžiant bei įsigyjant.
Garsumas. 1966 m. žurnale „Journal of Applied Psychology“ atliktame tyrime mokslininkai nustatė, kad garsi muzika paskatino pirkėjus greičiau išeiti iš parduotuvės nei tylesnė, o tai koreliuoja su mažesniais pardavimais. Garsus muzikos lygis taip pat neigiamai veikia vyresnės demografijos pirkėjus, todėl jie greičiau išvyksta.
Žanras. Renkantis foninės muzikos žanrą įmonėmss reikėtų atsižvelgti į jų verslo tikslus, prekės ženklą, klientų perkamąją galią ir pageidavimus, demografinius rodiklius, produktų ir paslaugų tipą, kainodarą ir geografinę parduotuvės vietą. Nėra bendrų žanro pasirinkimo taisyklių, nes tai daug sudėtingesnė užduotis. Džiazo melodijos gali pakelti nuotaiką ir pravirkdyti, bet tą patį gali ir bet kuris kitas žanras. Tinkamo žanro pasirinkimas labiau susijęs su muzikos nuotaika, derinama su stiliumi.
Tempas. Greitesnis tempas leidžia mums judėti greičiau ir gali būti puikus pasirinkimas parduotuvėms, kuriose lankytojų srautas didelis. Lėtesnės muzikos metu vartotojai praleidžia daugiau laiko naršydami, o tai gali sukelti impulsyvų pirkimą ir, kaip rodo tyrimai, gali turėti įtakos pardavimų augimui iki 32%.
Nuotaika. Muzikos nuotaika tai slaptas ir sunkiai paaiškinamas veiksnys ar kitaip X faktorius, sudarytas iš eilės kintančių elementų. Kai kas sako, kad mažorinės dainos sukelia džiaugsmo pojūtį, o mažorinės – liūdesio jausmą. Tačiau tuo pat metu, tam tikra pop minorinės tonacijos daina gali sukurti laimingiausią jausmą pasaulyje Nuotaika yra pagrindinis elementas renkantis tobulą foninę muziką ir tam reikia ne tik kruopštaus klientų poreikių įvertinimo, bet ir profesionalių muzikos kuratorių bei muzikos rinkodaros specialistų pastangų.
Kokie yra populiariausi mažmeninės prekybos foninės muzikos žanrai?
Bet koks muzikos žanras gali būti naudojamas mažmeninės prekybos aplinkoje ir visi žanrai yra populiarūs. Svarbiausia suprasti, kad geriausias muzikos žanras yra tas, kuris koreliuoja su verslo tikslais ir tikslinės auditorijos poreikiais.
Klasikinė muzika gali būti gera brangiomis prekėmis prekiaujančiose parduotuvėse, nes pirkėjams sukuria prabangos ir rafinuotumo jausmą. Kita vertus, jei tikslas yra parduoti pigesnius produktus, klasikinės melodijos nebūtų geriausias pasirinkimas.
Tyrimai rodo, kad džiazas, instrumentinė ir poilsio muzika gali padidinti vartotojų išleidžiamų pinigų sumą, nes sukuria išskirtinumo jausmą.
Popmuzika dažnai yra geras pasirinkimas bakalėjos parduotuvėse. Tačiau nėra universalaus sprendimo, o įmonės, turinčios parduotuves platesniems demografiniams rodikliams, turėtų atkreipti dėmesį į savo klientų amžių ir demografinius rodiklius ir parinkti muziką nepataikaujant nei vienai iš auditorijų.
Kaip pasirinkti tinkamą foninę muziką savo parduotuvei?
Suprasdami muzikos svarbą formuojant klientų elgesį, įmonės turėtų kreiptis į profesionalus, nes „pasidaryk pats“ sprendimas gali padaryti nepataisomą žalą verslui. Geras atspirties taškas yra nuspręsti, ar tikslas yra parduoti daugiau prekių, ar mažiau, bet brangiau. Šis sprendimas padeda pasirinkti muzikos repertuarą. Po to verslas turėtų įvertinti savo šakos specifiką ir demografinius rodiklius: kai kurioms pramonės šakoms geriausiai tiktų klasikinė muzika, o kai kurioms demografijoms tai nedarytų norimos įtakos. Galiausiai, įmonės turėtų atidžiai išnagrinėti savo veiklą: ar jos nori didesnio pėsčiųjų srauto ar paveikti savo klientus ilgiau užtrukti prekybos ar paslaugų vietoje.
Kaip galiu naudoti foninę muziką, kad padidinčiau pardavimus?
Sėkmingas verslas parduoda. Geriausias būdas išnaudoti visas muzikos verslui galimybes – suderinti muziką su verslo tikslais, klientų poreikiais ir verslo operacijomis. Teisingai įdiegtos foninės muzikos psichologija turi neabejotiną galią paveikti klientų elgesį ir padidinti bendrą verslo sėkmę.
Trumpai pristatykite Šekspyro muzikos sprendimą
Foninės muzikos sprendimas: grojaraščiai, muzikos licencija ir muzikos transliavimo technologija, garsinių ir reklaminių pranešimų kūrimas ir jų transliacija patalpose pasitelkiant vidinio radijo sistemą, garso sistemų diegimas, speciali muzika rinkodaros kampanijoms, audiovzualinė produkcija ir jos transliavimas ekranuose – visa yra prieinama, „vieno langelio“ principu veikiančioje įmonėje Shakespeare Music. „Shakespeare Music“ komanda glaudžiai bendradarbiauja su savo klientais, kad suprastume prekės ženklo ir verslo reikalavimus, kad sukurtume geriausią klientų patirtį. Suprasdami muziką ir jos psichologiją, padedame savo klientams sukurti išskirtinę klientų patirtį. Susisiekite! Mes turime ką pasiūlyti jūsų verslui nelygu ar jūs turite nedidelę parduotuvėlę ar valdote mažmeninės prekybos tinklą.