Įvairūs

Dvi savaitės karantino: kaip pasikeitė mūsų apsipirkimo įpročiai?

Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ pirkėjams nuo pat karantino įvedimo šalyje siunčia žinią: parduotuvėse reikėtų lankytis rečiau, o pirkinius planuotis iš anksto. „Maximos“ duomenys rodo: visų AČIŪ lojalumo programa besinaudojančių pirkėjų prekių krepšelis išaugo 50 proc., išskirtiniu sąmoningumu pasižymi studentai.

„Duomenys rodo, kad pirkėjai išgirdo pagrindinę žinutę – parduotuvėse lankytis kuo rečiau. Labiausiai savo krepšelius augino studentai. Jie vieno apsilankymo parduotuvėje metu perka 70 proc. daugiau prekių nei įprastai. 18-24 metų asmenys, palyginti su pernai kovu, parduotuvėse pradėjo lankytis kone tris kartus rečiau” – teigia „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

Kovo 10-25 dienomis AČIŪ kortele besinaudojantys klientai į krepšelį įsidėdavo vidutiniškai 3 vienetais daugiau prekių nei įprastu laikotarpiu. Reikšmingiausias pokytis matomas jaunų šeimų  tarpe. Tokie pirkėjai šiuo metu į krepšelį įsideda net 5 vienetais daugiau prekių nei įprasta. Beje, per visą analizuojamą laikotarpį didžiausias prekių skaičius krepšeliuose buvo pastebėtas kovo 25 d.

Nors savo apsilankymų parduotuvėse skaičių sumažino visi pirkėjai, ypatingai svarbu, kad apsipirkimus pradėjo planuoti pažeidžiamiausia grupė – senjorai. Jie į parduotuves jie užsuka kone tris kartus rečiau, tuo tarpu jų prekių krepšelis išaugo 34 proc.

V. Drulienė pabrėžia: asmenų, besilankančių parduotuvėje, saugumu rūpinamasi, tačiau pirkėjai taip pat turėtų laikytis rekomendacijų. „Maximos“ parduotuvėse klientai raginami dezinfekuoti rankas ir naudoti vienkartines pirštines – beveik mėnesį dezinfekcinį skystį ir vienkartines pirštines galima rasti vos atėjus į parduotuvę prie pirkinių vežimėlių ir krepšių. Parduotuvių darbuotojai taip pat turi pasirinkimą dirbti su vienkartinėmis pirštinėmis.

Saugaus atstumo išlaikymas – vienas efektyviausių būdų išvengti šiuo metu Lietuvoje ir pasaulyje plintančio koronaviruso „Covid-19“. Paprastose kasose įdiegtos organinio stiklo kasos, o savitarnos kasose dirbantiems asmenims ir apsaugos darbuotojams išdalinti specialūs apsauginiai skydeliai.

Prekybos tinklo klientai raginami dažniau naudotis savitarnos kasomis ir taip sumažinti kontaktą su paprastų kasų darbuotojais. Savitarnos kasos „Maximos“ tinkle yra dezinfekuojamos kas valandą. Dar viena priemonė kontaktui su kasininkais ir paviršiais sumažinti – bankinės kortelės. Jeigu paprastoje kasoje atsiskaitoma grynaisiais pinigais, juos siūloma dėti ant tam skirtos lėkštutės, o ne tiesiai kasos darbuotojui į rankas

„Maxima“ ėmėsi įvairių kitų priemonių klientų ir darbuotojų saugumui užtikrinti: prekybos tinklas sutrumpino darbo laiką. Dabar didžioji dalis prekybos tinklo parduotuvių dirba nuo 9 val. iki 20 val.

Siekis užtikrinti dar geresnes higienos sąlygas turėjo įtakos ir taromatų darbui. Dėl darbuotojų ir klientų saugumo, taromatai nuo šiol dar dažniau valomi ir dezinfekuojami, todėl klientams nebus prieinami kasdien nuo 12 iki 13 val. bei nuo 16 iki 17 val. Šis laikas bus skirtas kruopščiam taromatų švarinimui ir dezinfekcijai.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“