„Apple“ pradės prekiauti originaliomis dalimis, skirtomis savaiminiam įrangos remontui.
„Apple“ paskelbė, kad parduos originalius komponentus, skirtus savaiminiam įtaisų taisymui. Tai labai netikėtas žingsnis įmonei, kuri ilgą laiką buvo kaltinama šališkumu prieš nesertifikuotus paslaugų centrus. Ar paprastas sugedusio iPhone savininkas galės pakeisti savo ekraną ir kas negerai su Apple savitaisymo programa?
Apple leis telefono remontą paprastam vartotojui
„Apple“ klientams tieks dalis, kurios leis patiems taisyti savo įrenginius. Apie tai buvo pranešta oficialioje bendrovės svetainėje. Tai – reikšmingas technologijų milžino politikos pokytis, nes kupertiniečiai jau seniai reikalavo, kad jų prietaisus taisytų tik sertifikuoti serviso centrai. Naudodami savitarnos taisymo programą klientai galės įsigyti rinkinių su originaliomis Apple dalimis ir instrukcijomis, kaip patiems taisyti savo įtaisus. Nuo kitų metų pradžios programa bus pradėta naudoti JAV, skirta „iPhone 12“ ir „iPhone 13“ modeliams, o vėliau bus išplėsta į tam tikrus „Mac“ kompiuterius ir kitas šalis. Pirmieji galimi komponentai bus dažniausiai aptarnaujami moduliai: iPhone ekranai, baterijos ir fotoaparatai.
Svarbu įsidėmėti, kad patys remontuodami įrenginį, klientai nepraras garantijos, jei tik jo nesugadins.
2019 m. „Apple“ pradėjo pardavinėti panašius rinkinius ir instrukcijas nepriklausomoms remonto dirbtuvėms. Pasak bendrovės, šiuo metu 5 000 įgaliotų ir 2 800 nepriklausomų aptarnavimo centrų JAV gauna originalias „Apple“ dalis. Egzistuoja ir pigesnės taip vadinamos aftermarket telefonų dalys, šioje rinkoje galima panašios kokybės detales nusiprkti už dar žemesnę kainą.
Viskas ne taip paprasta
Anksčiau originalūs „Apple“ programėlių komponentai nebuvo prieinami eiliniam vartotojui ir neoficialioms dirbtuvėms. Dėl šios priežasties jie turėjo naudoti neoriginalias arba naudotas dalis. Netrukus po to, kai „Apple“ paskelbė, kad „iPhone“ ir kitų bendrovės programėlių dalių galės įsigyti trečiosios šalys, daugelis socialinių tinklų vartotojų nusprendė, kad dabar gali sutaupyti paslaugų centrų paslaugoms – juk būtų galima užsisakykite dalių į namus ir patys jas pakeiskite, pavyzdžiui, akumuliatorių.
Tačiau realybė pasirodė sunkesnė. „Apple“ dalių tikrai galės įsigyti visi. Problema ta, kad jų keitimas, įtaisų atidarymas ir taisymas vis dar yra sudėtingas techninis procesas, reikalaujantis tam tikrų įgūdžių ir patirties. Su tuo sutinka ir „iSupport“ paslaugų centro vadovas Kirilas Mayzleris. Interviu Gazeta.Ru jis teigė, kad paprastas vartotojas, pavyzdžiui, negalėtų pakeisti ekrano „iPhone 12“ ir „13“ serijose, nes tam reikia tam tikros patirties. Jis pažymi, kad „Apple“ savo žinutėje paaiškino, kad kalbame tik apie patyrusių vartotojų atliekamus remontus, tačiau daugelis į tai nekreipė dėmesio.
Daugumai klientų apsilankymas pas profesionalų remonto paslaugų teikėją su sertifikuotais technikais, kurie naudoja originalias „Apple“ dalis, yra saugiausias ir patikimiausias būdas taisyti“, – rašoma „Apple“ svetainėje.
„Ši programa leidžia įsigyti neteisėtų SC ir remonto įrenginių komponentus. Ši koncepcija vadinama Teisė į remontą (teisė remontuoti) ir pagal šią koncepciją jie bus plėtojami. Manau, kad tai yra teigiamas dalykas visiems, bet paprasti žmonės nieko negalės suremontuoti namuose“, – sakė M. Murtazinas.
Eldaras Murtazinas , pirmaujantis „Mobile Research Group“ analitikas , teigė, kad „Apple“ sprendimas yra susijęs su keletu precedentų, kai bendrovė buvo iškelta į teismą dėl nesugebėjimo remontuoti įrenginių su originaliomis dalimis neleistiniems aptarnavimo centrams.
Jis mano, kad kiti gamintojai tokios praktikos nekartos, nes iš pradžių neriboja reikalingų modulių pirkimo trečiosioms šalims. „Galite eiti į tą patį Samsung ir nusipirkti komponentų. Ne tiesiogiai, bet jie yra rinkoje. Tai yra, [yra galimybė] remontuoti originalius įrenginius su originaliais komponentais, kitas reikalas, kad tam nėra garantijos“, – apibendrino Murtazinas.