Įvairūs

Kaip atrodo panikos priepuolis?

Sėdite automobilyje, sustoję prie raudono šviesoforo signalo. Staiga jūsų širdis ima plakti. Pradedate jausti galvos svaigimą ir svaigulį. Jūsų delnai prakaituoja, o krūtinę spaudžia. Negalite pagauti kvapo. Jaučiate, kad tuoj neteksite sąmonės arba mirsite. Taip atrodo panikos priepuolis.

Panikos priepuoliai – tai staigūs, intensyvūs baimės ar nerimo priepuoliai, kurie gali prasidėti be įspėjimo. Panikos priepuolio metu dažnai pasireiškia tokie fiziniai simptomai kaip padažnėjęs širdies plakimas, skausmas krūtinėje, dusulys, drebulys ir prakaitavimas. Dauguma panikos priepuolius patiriančių žmonių sako, kad jaučiasi taip, tarsi prarastų kontrolę arba išprotėtų

Panikos priepuoliai paprastai pasiekia piką per 10 minučių, tačiau kai kurie simptomai gali trukti ilgiau. Priepuoliui pasibaigus galite jaustis išsekę ir silpni. Neretai po kelių valandų ar net kitą dieną ištinka dar vienas panikos priepuolis

Jei panikos priepuoliai jus ištinka reguliariai (bent kartą per savaitę), jums gali būti panikos sutrikimas. Panikos sutrikimas yra reali ir išgydoma būklė, kuri gali smarkiai paveikti jūsų gyvenimo kokybę. Laimei, yra veiksmingų gydymo būdų, kurie gali padėti suvaldyti simptomus ir gyventi malonų gyvenimą

Kaip nurimti panikos priepuolio metu?

Yra keletas būdų, kaip galima nuraminti panikos priepuolį:

  • Pabandykite suvaldyti kvėpavimą. Daugelis žmonių, kenčiančių nuo panikos priepuolių, kvėpuoja per greitai ir per giliai. Tai gali sukelti dar didesnę įtampą ir paniką. Pabandykite kvėpuoti lėtai ir reguliariai, kad sumažintumėte įtampą.
  • Pabandykite atsipalaiduoti raumenis. Kai kuriems žmonėms panika gali sukelti raumenų įtampą ir spazmus. Pabandykite atsipalaiduoti kaip galima geriau ir pamiršti apie tai, kas vyksta aplink jus.
  • Pabandykite susitelkti į tam tikrą daiktą ar veiksmą. Tai gali padėti užmegzti ryšius su realybe ir pamiršti apie tai, kas vyksta aplink jus. Pavyzdžiui, galite skaityti knygą, žaisti muzikos instrumentu arba užsiimti bet kokia kitokia veika, kuri jums patinka.
  • Pabandykite susisiekti su artimaisiais ar draugais. Bendravimas su artimaisiais ar draugais gali padėti nuraminti nerimastingus emocijas ir paskatinti racionalesnio mąstymo būdus. Jeigu esate vienišas, susisiekite su savo gydytoju arba psichologu, kad galėtumėte aptarti savo jausmus ir išmoktumete tinkamai reaguoti į panikos priepuolius.

Kada turėčiau susisiekti su gydytoju?

Jei jaučiate, kad panikos priepuoliai jums trukdo normaliam gyvenimui ir negalite juos valdyti patys, tuomet turėtumėte susisiekti su savo gydytoju arba psichologu. Gydytojas ar psichologas gali padaryti išvadas, ar esate sergantis panikos ligomis, ir paskirti tinkamas vaistus bei terapijas.galbos, jei manote, kad jus gali kamuoti ši būklė. Jeigu kreiptis į psichologą nedrįstate, Jums galėtų padėti psichologo internetu paslauga. Pasikalbėk.lt – tai svetainė, kurioje galite rinktis iš daugiau nei 70 įvairių sričių specialistų. Visi mūsų darbuotojai yra kruopščiai atrinkti ir kvalifikuoti, kad galėtų padėti jums patenkinti jūsų poreikius.“ Pirmoji psichologinė konsultacija yra nemokama, todėl perskaitykite mūsų darbuotojų patirties aprašymus ir išsirinkite jums tinkamiausią!

Jei manote, kad jus gali kamuoti panikos priepuoliai, svarbu pasikalbėti su gydytoju arba psichikos sveikatos specialistu. Jie gali padėti diagnozuoti ir gydyti šią būklę, kad galėtumėte gyventi geriausią įmanomą gyvenimą.