Įvairūs

Akinių rinka Lietuvoje: auga 4 kartus greičiau nei Vakarų Europoje

Nors Vakarų Europoje ir Skandinavijoje akinių rinka per pastaruosius metus išaugo 2,5 proc., anot vieno didžiausių optikų tinklo Lietuvoje UAB „Vision Express“ generalinio direktoriaus Ernesto Petrausko, Baltijos šalių regione optikų verslas pernai ūgtelėjo apie 10 procentų. Lietuviai vis daugiau dėmesio skiria regai ir akių sveikatai, vis dažniau nešioja korekcinius akinius. Prognozuojama, jog tęsiantis ekonominiam pakilimui, panašaus augimo galima tikėtis ir šiais metais.

Pasak E. Petrausko, Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse tikrintis regą ir skirti dėmesį akių sveikatai – tik pamažu populiarėjanti tendencija, tačiau ji auga kartu su augančia perkamąja galia.

„Posovietinių šalių problema yra ta, kad sveikatai vis dar skiriama per mažai  dėmesio, o rega – ne išimtis. Anksčiau regos priežiūros asortimentas buvo itin mažas, todėl žmonės neturėdavo iš ko rinktis, o ir bendra regos sveikatos būklė nebuvo tokia svarbi. Vakarų pasaulyje situacija visiškai kitokia – tai rodo žymiai didesnės akinių pardavimų apimtys tūkstančiui žmonių. Be to, ten regėjimą įprasta tikrintis žymiai dažniau – kartą į du metus, kai Lietuvoje – kartą į tris ar keturis metus”, – teigia įmonių grupės „Vision Express“ vadovas.

Tačiau E. Petrausko teigimu, situacija pamažu keičiasi: Baltijos regione stebimas akinių rinkos augimas net 4 kartus didesnis nei pas šiauriečius ir vakariečius.

„Lietuvos atotrūkis nuo kitų šalių kasmet mažėja: didėja gyventojų perkamoji galia, vartojamos aukštesnės kokybės prekės ir paslaugos, žmonės skiria daugiau dėmesio reguliariai regėjimo diagnostikai. Vis svarbesnės tampa technologijų naujovės regėjimo korekcijos srityje. Kasmet daugėja klientų, kurie perka aukštos kokybės naujus, patobulintus produktus, pavyzdžiui, aukštos kokybės akinių lęšius. Taip pat auga pirkėjų dalis, kurie renkasi pasaulyje garsių prekių ženklų naujausių kolekcijų akinių rėmelius ar akinius nuo saulės. Dėl tos priežasties UAB „Vision Express“, valdančios taip pat ir „OptiO“ bei „Dr.Lensor“ prekės ženklus, apyvarta pernai išaugo 18,5 proc. Panašaus augimo tikimės ir šiemet“, – teigia E. Petrauskas.

Turime daugiau akinių

Įmonės vadovas teigia, kad bendrai jo atstovaujamose Lietuvos optikose korekcinių akinių pernai buvo parduota 14 proc. daugiau nei 2017 m. Dar vienas segmentas, kuris augo – akiniai be dioptrijų su specialia danga, kuri apsaugo nuo žalingos, skaitmeninių prietaisų skleidžiamos, mėlynojo spektro šviesos. Tai rodo, kad lietuviai ne tik labiau rūpinasi rega, bet dažnai turi ir ne po vieną porą akinių.

„Pasaulyje kas antras žmogus nuo 15 metų amžiaus turėtų nešioti akinius, o paskutiniais Lietuvos Statistikos departamento duomenimis, 1,1 mln. Lietuvos gyventojų turi regos sutrikimų. Vietų ir galimybių, kada ir kur nešioti akinius, daugėja. Išmaniųjų telefonų, kompiuterių ekranai daro didelę įtaką regai ir akinių poreikiui. Anksčiau žmonės taupydavo, o dabar vis dažnesnis turi dvejus ar trejus akinius. Vieni skirti vairavimui, kiti – darbui, treti – laisvalaikiui. Ši tendencija atkeliauja į Lietuvą iš vakarų“, – teigia E. Petrauskas.

Anot įmonės vadovo, paskutiniais metais labiausiai augo vidutinės ir aukštesnės kainų kategorijos akinių segmentų pardavimai. Tai parodo, jog klientai daugiau dėmesio skiria aukštesnės kokybės produktui ir yra pasiryžę už jį daugiau sumokėti.

Akinių nuo saulės pardavimai auga: parduoda ir žiemą

Anot E. Petrausko, praėjusiais metais UAB „Vision Express“ akinių nuo saulės pardavimai išaugo 40 proc., o šiemet prognozuojamas dar spartesnis augimas. Tai lemia mažėjantis sezoniškumas, kadangi akiniai nuo saulės perkami ne tik vasarą.

„Anksčiau buvo manoma, kad saulės akinių sezonui reikia ruoštis kovo mėnesį. Tačiau dabar taip nebėra – ekonomikai augant, žmonės daugiau keliauja tiek į šiltus kraštus, tiek slidinėti, todėl akiniai nuo saulės tampa aktualūs visus metus. Šiemet akinių asortimentą mes buvome pasiruošę nuo pat metų pradžios, tad jau pirmuosius šių metų mėnesius, lyginant su 2018 tuo pačiu laikotarpiu, mes padvigubinome saulės akinių pardavimus“, – sako E. Petrauskas.

Praeita vasara buvo šilta ir saulėta, tai darė didelę įtaką ir augantiems pardavimams. Anot optikų tinklo vadovo, panašių rezultatų tikimasi ir šiemet, nes vis daugiau žmonių nuo saulės akinius perka optikose, atkreipdami dėmesį ne tik į stilių, bet ir į tinkamą akių apsaugą, produktų kokybę.

Vis daugiau perkame internetu

Taip pat daug potencialo optikų verslas mato prekyboje internetu, kur didžiausią pardavimų dalį sudaro kontaktiniai lęšiai. E. Petrauskas skaičiuoja, kad jų valdoma „Dr.Lensor“ elektroninė parduotuvė Lietuvoje vien per šiemet jau ūgtelėjo 95 proc.

„Pernai metais mūsų kontaktinių lęšių pardavimai augo 22 procentais, daugiausiai jų parduodame internetu. Tad internetinėje prekyboje mes matome didelį potencialą ir tam planuojame šiemet skirti didelį dėmesį: atnaujinti pirkimo platformą bei įdiegti naujoves, kurios leistų efektyviau ja naudotis”, – teigia E. Petrauskas.

Plėtra regionuose

Įmonės atstovas sako, kad dėl palankios situacijos rinkoje šių metų įmonės tikslas – plėsti optikų tinklą.

„Praeiti metai parodė, jog perkamoji galia ir darbo užmokestis labiausiai didėjo žemesnio ir vidutinio pajamų lygio tikslinėje grupėje – tai klientai, kurie anksčiau žymiai rečiau tikrindavosi regėjimą arba įsigydavo žemos kokybės korekcinius akinius ne optikos parduotuvėse, tačiau jų įpročiai ir poreikiai keičiasi. Tad nors didžioji mūsų verslo dalies koncentracija yra didmiesčiuose, akivaizdu, jog regionuose trūksta plačios pasiūlos bei kokybišką aptarnavimą garantuojančių optikų“, – teigia E. Petrauskas.

Įmonė taip pat planuoja Lietuvoje pradėti naujo „Visionette“ optikų tinklo veiklą. Tai naujos koncepcijos optikos salonai, kurie skiriasi nuo įprastos apsipirkimo patirties dėl savo interaktyvumo. Šį sausį Latvijoje buvo atidarytas pirmasis toks optikos salonas, o iki 2021 metų planuojama investuoti 1 mln. eurų šių optikos salonų plėtrai Baltijos šalių regione.

UAB „Vision Express“ šiuo metu Lietuvoje valdo ne tik šio vardo optikas, bet ir „OptiO“ optikų tinklą ir internetinę parduotuvę „Dr. Lensor“.

 

Apie įmonę:

UAB „Vision Express“ priklauso OC VISION – didžiausiai optikų įmonių grupei Baltijos šalyse. OC VISION grupė valdo penkis mažmeninės prekybos prekinius ženklus – „Vision Express“, „Pasaules optika“, „VIZIONETTE“, „OptiO“ ir „Lornete“, taip pat OPPTICA – optinių prekių, paslaugų ir medicinos prietaisų didmeninės prekybos ženklą bei kontaktinių lęšių internetinę parduotuvę „Dr.Lensor“. Grupės optikos yra įsikūrusios Latvijoje ir Lietuvoje, bendrai grupėje dirba virš 500 darbuotojų.

Lietuvoje veikianti grupės įmonė UAB „Vision Express“ pernai pasiekė 8,4 mln. apyvartą ir, lyginant su 2017 metais, augo 18,5 proc. Lietuvoje dirba beveik 200 darbuotojų.

Daugiau informacijos:

UAB „Headline Agency“

Projektų vadovė Agnė Kalinkaitė

agne.kalinkaite@headline.lt,

+370 663 52 430

Pranešimą paskelbė: Goda Diečkutė, UAB Headline agency