Kaip internetu apsipirkti be nesėkmių?

DrabužiaiTarp pirkimo tradicinėse parduotuvėse ir prikimo internetu yra nemažai skirtumų. Pavyzdžiui, įsivaizduokite paprastą situaciją: nueiname į parduotuvę pirkti batelių, juos išsirenkame ir laukiame, kol pardavėjas nužingsniuos į sandėlį atnešti antros bato poros. Ir taip laukiame pusvalandį, valandą, taip pardavėjo ir nesulaukiate. Sunku įsivaizduoti, kad taip nutikti galėtų įprastoje parduotuvėje? Tikriausiai.

O kalbant apie interneto parduotuves, tarp pardavėjo ir pirkėjo „tarpininkauja“ įvairios kompiuterinės programos, tad kartais gali iškilti ir daugiau problemų. Pavyzdžiui, drabužiai internetu pardavinėjami labai plačiai, ir ne tik oficialių pardavėjų, bet ir tarpininkų „Facebook“ tinkle, tad dažnai pirkėjai nė nepasitikrina, kam perveda pinigus. Tačiau tai dar nereiškia, kad visais atvejais internetu pirkti nesaugu, anaiptol. Tiesiog reikia žinoti kelis esminius dalykus ir rinktis tik patikimus pardavėjus.

Prieš perkant pravartu pasiskaityti kitų klientų atsiliepimus apie el. parduotuvę, kurioje lankotės pirmą kartą ir pasirinkote prekių. Labai svarbu atkreipti dėmesį į kontaktus: patikimi pardavėjai nurodo ne tik el. pašto adresą, bet ir kitus kontaktinius duomenis: adresus, telefono numerius, įmonės kodus ar individualios veiklos pažymos numerius, PVM mokėtojo kodus, sąskaitų numerius ir kitą pasitikėjimą didinančią informaciją.

Dar reikėtų žinoti, kur kreiptis, jei asmens teisės pažeidžiamos – nesilaikoma prekių pristatymo terminų ar pirkiniai ir iš viso nepristatomi. Vartotojų teises gina Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.

Prieš tai, kai perkamos bet kokios prekės, ar tai būtų suknelės internetu, ar stambi buitinė technika, ar maisto produktai, būtina susipažinti su pagrindinėmis sutarties detalėmis: parduodamų prekių aprašais, mokėjimo ir prekių pristatymo terminais, prekių grąžinimo sąlygomis ir kt. Kad nekiltų ginčių, svarbu atkreipti dėmesį į pristatymo įkainius. Informuoti klientą turi pardavėjas, tačiau ir pirkėjas turi būti apdairus.

Patikimus pardavėjus internete galima atpažinti ir pagal specialų žymėjimą. Pavyzdžiui, atitinkantys nustatytas taisykles ženklai nurodo, kad pardavėjas prisiima garantinius įsipareigojimus ir tvirtina, kad jo parduodamos prekės yra kokybiškos, kad pirkėjo duomenys bus maksimaliai apsaugoti ir t. t. Įmonė „DPD Lietuva“ inicijavo ir Patikimo pristatymo standarto atsiradimą – jis žymimas atskiru ženkleliu.

Panašūs straipsniai:
 
AEG HK654400XB kaitlentė
 
Bosch WAT283L8SN skalbimo mašina
 
Lenovo Yoga 720-13 13.3“ i7 8GB 256GB SSD Windows
 
Bosch PIF672FB1E kaitlentė
Facebook Twitter

About admin